spot_img
12.6 C
Vaslui
12-oct.-2024
spot_img

Contestatia francezilor de la COLAS a fost respinsã!

- Advertisement -

RESPINS Firmei franceze COLAS, în colaborare cu SC Constructii Feroviare Iasi, care a contestat caietul de sarcini întocmit de Primãria Bârlad, pentru executia lucrãrilor de executare a proiectului de peste 16,5 milioane de euro, care cuprinde modernizarea şi asfaltarea a 56 de strãzi din cartierele noi ale Bârladului: Deal II, Tuguiata II, Bariera Puieşti, Complex Şcolar, Trestiana, Extindere Cartier Complex Şcolar şi Trestiana (ANL Cãrãrmidãrie), i-a fost respinsã contestatia de cãtre Comisia Nationalã de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Licitatia pentru executia lucrãrilor va avea loc pe 27 septembrie, când vor fi deschise ofertele celor interesati care au fost depuse la Ministerul Dezvoltãrii si Lucrãrilor Publice.

Licitatia care trebuia sã aibã loc pe 18 august a fost suspendatã de cãtre Ministerul Transporturilor pânã când Comisia Nationalã de Solutionare a Contestatiilor urma sã dea o solutie în acest caz. Bârladul nu este singurul oras care suferã din cauza mofturilor frantuzesti ale celor de la COLAS, pentru cã acum douã luni au contestat caietul de sarcini al lucrãrilor de asfaltare din Husi, apoi un alt caiet de sarcini al lucrãrilor de asfaltare întocmit de Primãria Negresti, toate aceste licitatii fiind amânate din cauza lor. Firma francezã a sãrit din “schemã” la constructia Autostrãzii Soarelui, ministrul Transporturilor Anca Boagiu anulând un contract de 224 de milioane de euro cu ei, din cauza întârzierii lucrãrilor si acum francezii fac tot posibilul sã întârzie lucrãrile cu bani europeni din România. Firma francezã COLAS a întârziat prin contestarea caietului de sarcini, o lucrare importantã pentru Bârlad, si anume proiectul “Modernizarea si asfaltarea de strãzi din cartierele noi ale Bârladului: Deal II, Tuguiata II, Bariera Puiesti, Complex Scolar, Trestiana, Extindere Cartier Complex Scolar si Trestiana (ANL Cãrãrmidãrie) din municipiul Bârlad”, finantat prin Programul Operational Regional. Finantarea acestuia este asiguratã în proportie de 85-90% de la Uniunea Europeanã, fiind vorba de aproximativ 630 de miliarde de lei vechi, iar cota de cofinantare a Primãriei Bârlad la acest proiect este de 70 de miliarde de lei vechi. În euro, acest proiect valoreazã actualmente 16,5 milioane, fiind cea mai mare investitie care este fãcutã în Bârlad din ultimii 20 de ani. Grupul de firme Colas, în asociere cu firma Constructii Feroviare Iasi, a depus o contestatie privind caietul de sarcini, ei solicitând sã fie redus procentul de 6% pe zi privind penalizãrile pentru întârzierea lucrãrilor, dorind un procent mult mai mic. Rãspunsul CNSC primit de Primãria Bârlad aratã cã firma francezã nu a avut câstig de cauzã. “Respinge ca nefondatã solicitarea de anulare a procedurii de atribuire în cauzã (..) si dispune continuarea procedurilor de atribuire (..)”, se spune în rãspunsul primit de la CNSC. “Cel mai probabil în 20 de zile de la deschiderea ofertelor va fi cunoscut si câștigãtorul, care va putea astfel sã înceapã lucrãrile de executie ale proiectului în aceastã toamnã” a spus primarul Constantin Constantinescu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.