spot_img
spot_img
1 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Fals grosolan la Prefecturã! (facsimil)

- Advertisement -

De dragul lui Buzatu, prefectul Renga a încãlcat legea

ILEGAL Prefectul Renga se face direct rãspunzãtor de fals si uz de fals într-un caz care a depãsit deja granitele judetului. Acesta a comandat falsificarea listelor de propuneri pentru presedinti ai sectiilor de votare. Conform legii, aceste propuneri se fac de cãtre primari, Prefectura având doar sarcina de a întocmi listele si de a le trimite la Tribunal. Cu toate acestea, pe aceste liste au apãrut nume în plus si asta doar în cazul propunerilor fãcute de primarii PDL. Prin aceastã manevrã ilegalã, toate sectiile de votare din judet au ca presedinti oameni agreati de Dumitru Buzatu. În urma descoperirii acestor falsuri, a fost întocmitã o plângere penalã pentru fals si uz de fals.

Desi institutia Prefectului are datoria de a veghea la desfãsurarea în conditii optime a alegerilor, prin respectarea legilor, tocmai de aici a pornit ilegalitatea. Ieri, la Judecãtorie s-au stabilit presedintii tuturor sectilor de votare din judet. Tot ieri, toti primarii PDL au avut surpriza sã descopere cã niciunul din cei propusi de ei nu apare pe lista presedintilor. Cum s-a întâmplat aceastã minune? Printr-un fals incredibil comis de cei de la Prefecturã! Conform legii electorale, presedintii sectiilor de votare sunt desemnati de presedintele tribunalului, prin tragere la sorti, dintre persoanele înscrise pe o listã întocmitã de prefect, la propunerea primarilor. Astfel, Prefectura Vaslui a trimis formulare primarilor în care acestia au fãcut propunerile. Într-un mod de-a dreptul misterios, la Tribunal au apãrut alte liste, cu nume de propuneri în plus. Evident, modificãrile s-au produs la Prefecturã. Mai exact, la fiecare nume pus de primarii PDL, cei de la Prefecturã au mai adãugat unul. Chiar si asa, cele douã propuneri ar fi trebuit trase la sorti, însã cel care a pus la cale aceastã ilegalitate a prevãzut si acest aspect. În formularele trimise de prefecturã primarilor nu exista o cãsutã pentru ca acestia sã poatã completa dacã oamenii propusi au sau nu studii superioare. Astfel, chiar dacã marea majoritate au studii superioare, acestea nu au fost luate în calcul. În schimb, la oamenii pusi din burtã de Prefecturã, apare la fiecare mentiunea S, adicã studii superioare. Conform legii, dacã existã mai multe propuneri, prioritate au cei cu studii superioare, nemaifiind nevoie de tragerea la sorti. Datoritã acestei scheme inteligente, toti presedintii sectiilor de votare au fost alesi din oamenii împinsi de Prefecturã. Din pãcate, aceastã schemã „inteligentã” este si ilegalã.

EXEMPLU

În comuna Delesti, pentru sectia de votare de la Scoala gimnazialã nr. 1, a fost propus Victor Morosanu, angajat al Primãriei Delesti. Pe lista trimisã de Prefecturã la Tribunal apare încã o propunere, Eduard Aurelian Andriescu, profesor la Lipovãt! Si cum ultima propunere, are si mentiunea S, acesta a fost desemnat fãrã tragere la sorti drept presedinte al acestei sectii de votare.

Plângere penalã împotriva Prefecturii Vaslui

Ieri, toti primarii PDL care au cãzut victimã ilegalitãtilor comise la Prefecturã au depus contestatii, urmând de asemenea sã fie fãcutã si o plângere pentru fals si uz de fals. „Este incredibil ce s-a întâmplat la Prefectura Vaslui! De când sunt primar am depus la diferite alegeri peste 10 liste de propuneri si niciodatã nu a fost operatã nicio modificare.”, a declarat primarul Cozma de la Negresti.

Prefectul Renga nu are cunostintã, dar are explicatii

Pentru toatã situatia expusã mai sus, am cerut lãmuriri de la prefectul Renga. Asa cum se cade unui prefect apolitic, initial Renga a declarat cã nu are cunostintã de nicio listã de propuneri. Ulterior, acesta a început sã-si aminteascã putin câte putin, ba chiar ne-a citat si dintr-un articol al legii electorale, articol care, crede dânsul, ar justifica modificarea listelor efectuatã la Prefecturã. „Este adevãrat cã se iau în calcul propunerile primarilor, dar asta dacã nu existã destui juristi care sã acopere sectiile de votare”, a explicat prefectul. Dar ceea ce nu stie prefectul sau poate, doar se face cã nu stie, este faptul cã aceste completãri se fac tot la propunerile primarilor. Iatã ce spune Legea 67/2004: „În cazul în care numãrul juristilor este insuficient, lista întocmitã de prefect potrivit alin. (2) se completeazã cu alte persoane propuse de primar, care au, de regulã, cel putin studii medii, se bucurã de prestigiu în localitatea în care domiciliazã si nu fac parte din niciun partid politic”.

Catre,

Biroul de Circumscriptie Electorala nr. 5 al oras Negresti

Subsemnatii Cozma Ioan in calitate de Primar al orasului Negresti, cat si in nume personal ca persoana fizica , cu domiciliul procedural ales in oras Negresti, str. Nicolae Balcescu, nr. 1, jud. Vaslui,

C O N T E S T A T I E

Fata de procesul verbal incheiat la data de 25 mai 2012 la sediul Tribunalului Vaslui, impotriva listelor transmise prin care au fost desemnate persoanele ca presedinti si loctiitori pentru Birourile Electorale ale sectilor de vitare din orasul Negresti, intrucat acestea contravin in mod flagrant dispozitiilor imperative ale Lg. 67/2004.

Contestam astfel actul de investiture , cat si investirea propriuzisa pentru urmatoarele :

1. Pentru sectia de votare nr. 1 la Casa de Cultuura Negresti, conform listei pe care o anexez prezentei ( nr. 4101/15.05.2012) pentru presedinte, am propus pe Vasiliu Nadia Vasilica si pentru loctiitor am propus pe Mihai Eugenia .

Mihai Eugenia a fost desemnata pe lista parvenita de la Tribunalul Vaslui ca loctiitor, pozitie pe care nu o contestam prin prezenta, insa contestam aici investirea numitului Stan Gheorghe, propunere pe care in calitate de primar nu am facut-o .

2. La sectia de votare nr. 2 Casa de Cultura Negresti am propus prin lista mentionata mai sus in calitate de presedin te pe numita Ionescu Antonela Gratiela si in ciliate de loctiitor pe Munteanu Elena Geanina – economist cu studii superioare . In mod surprinzator pe lista parvenita de la Tribunal a fost investita numita Lupuleac Virginia in calitate de presedinte si numita Prisecaru Maricica in calitate de loctiitor, investiture pe care le contestam , pe ambele intrucat nu sunt facute la propunerea primarului

3. La sectia nr. 3 la Cantina de Ajutor Social, am propus pentru functia de presedinte pe Chirvase Luminita Petronela si ca loctiitor pe Enache Ionel.

In mod nelegal au fost desemnate ca presedinta Munteanu Daniela si ca loctiitor Chiriac Elena personae pe care nu le-am nominalizat in lista mea si nici nu am cunostinta despre existenta lor .

4. La sectia nr. 4 Scoala- sat Negresti, am facut urmatoarele propuneri : presedinte- Iordac he Nicoleta-Laura si loctiitor Cosarca Claudia-Elena . In mod nelegal au fost investiti Mardare Mircea ca presedinte si Ciobotaru Irina ca loctiitor . Printr-un fals au fost trecute pe list ape care Prefectura Vaslui a trimis-o catre Tribunal intrucat asa cum rezulta din lista mea nu am facut aceste nominalizari .

5. La sectia de votare nr. 5 – Scoala Valea Mare am propus ca presedinte pe Ursac Danut si ca Loctiitor pe numitul Vasiliu Catalin , in mod nelegal au fost desemnati presedinte Zaharia Constantin si loctiitor Stirbu Lacramioara .

6. La sectia de votare nr. 6 – Scoala Poiana , Conform Listei, am desemnat ca presedinte pe numita Rotariu Luminita Cerasela si ca loctiitor pe Rusu Valeriu si in mod nelegal a fost desemnata ca presedinta numita Hanceanu Alina pe care o contestam intrucat nu este o propune a primarului .

7. Sectia de Votare nr. 7- Scoala generala Cioatele , contestam ambele candidature de presedinte pe numitul Lepadatu Costel si loctiitor Tibichi Mihaela, intrucat pe lista primarului ca presedinta a fost numita Damian Maria si ca loctiitor Faur Vasile .

8. Sectia de votare nr. 8 – Scoala Parpanita , am propus ca presedinte pe Cioncu Rodica si ca loctiitor pe Barbosu Niculaie . Contestam desemnarea numitei Drobota Florita in calitate de presedinte intrucat nu este propusa prin lista data de primar .

9. Sectia de votare nr. 9 – CaminulCultural Glodeni , am proipus ca presedinte pe Sfijan Ecaterina si ca loctiitor pe Musunoiu Mihai . Contestam desemnarea numitei Condurache Andreia in calitate de presedinte intrucat nu este propusa pe lista primarului, a fost propusa printr-un fals .

10. La sectia de votare nr. 10- Scoala Cazanesti, am propus pe numita Miler Oana-Madalina in calitate de presedinte si ca loctiitor pe Vasiliu Gheorghe Daniel . Contestam desemnarea numitei Munteanu Luminita in calitate de presedinte pentru ca nu face parte din propunerea primarului conform listei 4101 din 15.-5.2012 .

Din lecturarea listei cu propunerile primarului orasului Negresti pentru functiile de presedinte si loctiitor la Birourile Electorale ale sectiilor de votare din orasul Negresti – Circumscriptia nr. 5 rezulta in mod clar ca Primarul Cozma Ioan a inteles , conform legii, sa faca cate o singura nominalizare, atat pentru functia de presedinte, cat si pentru functia de loctiitor, pentru fiecare sectie de votare din oras.

Prin determinarea unor elemente de fals au aparut in fata judecatorului de la Tribunalul Vaslui in sedinta publica din 25 mai 2012 liste contrafacute in ceea ce priveste propunerile Primarului orasului Negresti pentru care de altfel vom sesiza DIICOT , intrucat numai prin efortul a doua sau mai multe personae care au constituit sau aderat la acest grup infractional organizat s-a putut ajunge ca pe masa judecatorului de la Tribunal sa existe alte liste depuse de Prefectura decat cea cu propunerile Primarului orasului Negresti pe care o anexam prezentei .

Ca Birou Electoral de Circumscriptiew nr. 5 aveti obligatia de a solutiona prezenta contestatie si nu puteti trece sau judeca decat in baza listei cu propunerile Primarului Negresti, iar cine a falsificat aceasta lista pentru Tribunalului Vaslui va raspunde in fata organelor de cercetare penala

Va solicitam sa admiteti contestatia pentru pozitiile mentionate mai sus, va solicitam sa constatati ca propunerile Primarului orasului Negresti sunt cele din adresa 4101/ 15.05.2012 si sunt loc pe loc pentru fiecare sectie de votare din cele 10 . Fata de aceasta continuati etapele necesare desemnarii de catre Tribunalul Vaslui a predintilor si loctiitorilor Sectiilor de votare numai asa cum sunt mentionate in lista propusa de primar , in temeiul ART. 28

(1) Birourile electorale ale sectiilor de votare sunt constituite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia si 5 membri în cazul sectiilor de votare din comune si orase, respectiv 9 membri în cazul sectiilor de votare din municipii si din sectoarele municipiului Bucuresti.

(2) Presedintele si loctiitorul acestuia sunt desemnati de presedintele tribunalului, prin tragere la sorti, dintre persoanele înscrise pe o listã întocmitã de prefect, la propunerea primarilor. Tragerea la sorti se face pe functii.

(3) Presedintele si loctiitorul acestuia sunt, de regulã, juristi care, potrivit declaratiei pe propria rãspundere, nu fac parte din niciun partid politic.

(4) În cazul în care numãrul juristilor este insuficient, lista întocmitã de prefect potrivit alin. (2) se completeazã cu alte persoane propuse de primar, care au, de regulã, cel putin studii medii, se bucurã de prestigiu în localitatea în care domiciliazã si nu fac parte din niciun partid politic. Lista cuprinde un numãr de persoane mai mare cu 10% decât cel necesar. Persoanele prevãzute în listã, care nu sunt desemnate presedinti sau loctiitori ai acestora, rãmân la dispozitia presedintelui tribunalului pentru înlocuirea, în cazuri deosebite, a titularilor stabiliti potrivit alin. (2). Lista trebuie sã continã elementele prevãzute la art. 24alin. (5).

Va multumim si speram ca nu va veti face partasi -complici ai falsurilor semnalate , ce vor face obiectul si unor dosare penale .

Cozma Ioan – Primar oras Negresti

25.05.2012

Ora 17:00

ART. 39

(1) Contestatiile asupra modului de organizare si asupra componentei birourilor electorale se pot face în termen de 48 de ore de la desemnarea presedintilor si a loctiitorilor acestora sau, dupã caz, de la completarea birourilor electorale cu reprezentantii partidelor politice, aliantelor politice sau aliantelor electorale.

(2) Contestatiile se solutioneazã de biroul electoral de circumscriptie comunalã, orãseneascã, municipalã sau de sector al municipiului Bucuresti, dacã privesc biroul electoral al sectiei de votare, de biroul electoral de circumscriptie judeteanã sau a municipiului Bucuresti, dacã privesc biroul electoral de circumscriptie comunalã, orãseneascã sau municipalã, respectiv de sector al municipiului Bucuresti, de Biroul Electoral Central, dacã privesc biroul electoral de circumscriptie judeteanã sau a municipiului Bucuresti, si de Înalta Curte de Casatie si Justitie, dacã privesc Biroul Electoral Central, în termen de douã zile de la înregistrarea contestatiilor.

(3) Hotãrârea pronuntatã este definitivã si irevocabilã si se comunicã, în cazul presedintelui biroului electoral si loctiitorului acestuia, în termen de 24 de ore, presedintelui tribunalului care, în cazul admiterii contestatiei, procedeazã la o nouã desemnare.

ART. 28

(1) Birourile electorale ale sectiilor de votare sunt constituite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia si 5 membri în cazul sectiilor de votare din comune si orase, respectiv 9 membri în cazul sectiilor de votare din municipii si din sectoarele municipiului Bucuresti.

(2) Presedintele si loctiitorul acestuia sunt desemnati de presedintele tribunalului, prin tragere la sorti, dintre persoanele înscrise pe o listã întocmitã de prefect, la propunerea primarilor. Tragerea la sorti se face pe functii.

(3) Presedintele si loctiitorul acestuia sunt, de regulã, juristi care, potrivit declaratiei pe propria rãspundere, nu fac parte din niciun partid politic.

(4) În cazul în care numãrul juristilor este insuficient, lista întocmitã de prefect potrivit alin. (2) se completeazã cu alte persoane propuse de primar, care au, de regulã, cel putin studii medii, se bucurã de prestigiu în localitatea în care domiciliazã si nu fac parte din niciun partid politic. Lista cuprinde un numãr de persoane mai mare cu 10% decât cel necesar. Persoanele prevãzute în listã, care nu sunt desemnate presedinti sau loctiitori ai acestora, rãmân la dispozitia presedintelui tribunalului pentru înlocuirea, în cazuri deosebite, a titularilor stabiliti potrivit alin. (2). Lista trebuie sã continã elementele prevãzute la art. 24alin. (5).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

38 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.