spot_img
spot_img
0.4 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

Pe calea feratã Tutova-Bârlad-Vaslui-Iasi, în sfârsit vine si modernizarea!

- Advertisement -

VESTI BUNE Locuitorii judetului Vaslui asteaptã de mai bine de 30 de ani ca liniile ferate pe ruta cea mai importantã, Bârlad-Vaslui-Iasi, sã fie electrificate si sã se modernize! Iatã cã, în sfârsit, de cinci zile au fost demarate lucrãrile de modernizare, prin Planul National de Redresare si Rezilientã (PNRR), deocamdatã a liniei ferate Tutova – Crasna. Potrivit oficialilor CFR Infrastructurã, investitia are drept scop, deocamdatã, cresterea vitezei de circulatie pe o lungime totalã de 41,837 kilometri de cale feratã. Sucursala Regionalã CF Iasi a semnat la începutul anului un contract în valoare totalã de 163,6 milioane de lei, fãrã TVA, pentru executia lucrãrilor tip QUICK WINS, pentru ridicarea restrictiilor de vitezã pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii cãii, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Contractul are ca obiect lucrãri prin care se urmãreste ridicarea restrictiilor de vitezã si cresterea gradului de sigurantã a circulatiei pe 41,83 km din cadrul tronsonului de cale feratã Tecuci-Iasi, în care intrã si judetul Vaslui pe ruta Tutova-Bârlad-Crasna-Vaslui.

Astfel, Sucursala Regionalã CF Galati si Ness Proiect Europe S.R.L. Ploiesti au semnat contractul pentru executia lucrãrilor de tip QUICK WINS pe Tecuci Iasi (Firul 1), intervalul de statii Tutova – Munteni, km 286+163 – km 328+000. Constructorul român are la dispozitie 18 luni pentru a finaliza lucrãrile pe cele 10 Loturi (Lot 1: Tutova – Zorleni; Lot 2: Bârlad – Zorleni; Lot 3: Bârlad – Banca; Lot 4: Zorleni – Banca; Lot 5: Zorleni – Crasna). Reparatiile pe Loturile 6-10 se vor desfãsura pe mai multe tronsoane cuprinse între Banca si Crasna. Constructorul, care deja a început lucrarea acum cinci zile, va achizitiona si va înlocui o serie de componente ale suprastructurii cãii ferate: sine, traverse, aparate de cale, piatrã spartã. Scopul este ridicarea restrictiilor de vitezã pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii cãii si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului), pe urmãtoarele 10 loturi, în lungime totalã de 41,837 km: Lot 1 Tutova – Zorleni, km 286+163 – 289+200; Lot 2 Bârlad – Zorleni, km 289+200 -293+500; Lot 3 Bârlad – Banca, km 293+500-297+500; Lot 4 Zorleni – Banca, km 297+500-301+500; Lot 5 Zorleni – Crasna, km 301+500-305+500; Lot 6 Banca – Crasna, km 305+500-309+500; Lot 7 Banca – Crasna, km 309+500-313+500; Lot 8 Banca – Crasna, km 313+500-319+500; Lot 9 Banca – Crasna, km 319+500-324+000; Lot 10 Banca – Crasna, km 324+000-328+000. Principalele beneficii ale lucrãrilor tip QUICK WINS sunt: cresterea vitezei de circulatie prin ridicarea restrictiilor, eliminarea costurilor cauzate de restrictii, cresterea eficientei activitãtii de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, maximizarea gradului de sigurantã.

CFR Infrastructurã transmite scuze cãlãtorilor pentru disconfortul creat!

„Primele lucrãri de reparatii de tip Quick Wins, pentru cresterea vitezei de circulatie pe tronsonul Tutova – Crasna, vor fi executate în perioada 10 noiembrie – 8 decembrie 2023, pe intervalul Zorleni – Crasna (firul I), la suprastructura feroviarã de la nouã treceri la nivel cu calea feratã, situate la km 298+015, km 301+569, km 307+692, km 309+680, km 312+180, km 316+690, km 318+380, km 319+710 si km 321+284. Lucrãrile de tip Quick Wins sunt lucrãri la suprastructura feroviarã, care se executã între kilometrii de cale feratã cu restrictii de vitezã pe intervalele CF contractate, cu materiale noi achizitionate de constructor, si constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – sinã, traverse, material mãrunt de cale, aparate de cale, bretele (legãtura între douã linii paralele), schimbãtoare de cale cu dublã jonctiune (TDJ) -, inclusiv în montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea feratã”, au anuntat reprezentantii CFR Infrastructurã. Pentru asigurarea frontului de lucru în zona santierelor, dar si pentru a mentine continuitate în traficul feroviar, trenurile de cãlãtori vor circula în perioada lucrãrilor doar pe firul II (din ambele sensuri) si cu restrictie de vitezã, în zona santierelor deschise între Zorleni – Crasna, pe firul I. „Transmitem scuzele necesare cãlãtorilor pentru disconfortul creat si le multumim pentru întelegere, asigurându-i totodatã de faptul cã aceste lucrãri sunt necesare pentru îmbunãtãtirea conditiilor de transport, scopul final fiind cresterea vitezei de circulatie si a gradului de sigurantã”, mai precizeazã oficialii CFR Infrastructurã.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.