VERIFICĂRI… Toate cele șapte magazine Lidl din județul Vaslui au fost verificate de Centrul Județean de Protecție a Consumatorului (CJPC) Vaslui. Au fost controlate trei magazine la Bârlad, trei la Vaslui și unul la Huși, iar comisarii au aplicat amenzi de peste 288.000 de lei! De altfel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dispus desfășurarea, în ultimele zile, a unei ample campanii de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în toate magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL. Au fost verificate 295 locații din întreaga țară. În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei.
CJPC Vaslui a verificat cele șapte puncte de lucru ale SC Lidl Discount SRL, respectiv unul în Huși, trei în Bârlad și trei în Vaslui, pentru care s-au aplicat următoarele sancțiuni: 27 amenzi contravenționale în valoare de circa 288.000 lei; cinci avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 778 lei; oprirea temporară de la comercializare pentru produse în valoare de 15.982 lei.
Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, s-a menționat:
– Comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj;
– Nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet;
– Lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional;
– Comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură;
– Lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație;
-Folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață;
– Comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete;
– Se comercializează diferite tipuri de ulei de măsline fără a informa consumatorii în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor oferite de către operatorii economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lor, între produsele și serviciile oferite și să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate astfel pe eticheta produselor menționate anterior se menționează sintagma “A se păstra în loc uscat și răcoros” condiție mai permisivă și diferită decât condiția “în spații întunecoase și răcoroase” prevăzută în art. 7 din Regulamentul UE nr 2104/2022;
– Se comercializează diferite sortimente de gogoși, la care li s-a schimbat starea termică; acestea sunt expuse la raionul de produse coapte în unitate, la temperatura mediului ambient, față de -18 gr. C, condiție impusă de producător și care apare pe ambalaj;
– La etichetele produselor cu preț redus, prețul vechi barat este inscripționat cu caractere mult mai mici față de prețul nou, iar la alte produse diferă culoarea, contrar prevederilor art. 2 din OPANPC 182/2022 “utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”;
– Se comercializează porțiuni anatomice de pui folosind o practica comerciala incorectă. Astfel, de la locul de expunere/ prezentare a produselor și pe eticheta de pe fața caserolei, denumirea este însoțită de mențiunea „(hrănit cu porumb)” iar pe eticheta de pe spate denumirea produsului este însoțită de mențiunea „(hrănit cu porumb 70 %)”, informație ce induce în eroare și/sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorii asupra modului de hrănire/furajare al puilor.
Nu mai cumpar carne de la ei, frigerata…toata miroase, aveti grija
Puuuute!!!!
Chiar azi am cumpărat din Lidl gară din Vaslui o caserolă mix grill pui pe care prețul pe kg era 14.90 lei și costa 16.05 lei. și când am ajuns acasă și m-am uitat pe bon prețul era 17.90 lei pe kg și am plătit 19.24 lei. Aici a cui este vina?A salariaților din magazin. Preturile în casa de marcat difera de cele de pe produs de la raft. Asta se cheamă furt din buzunarul clientului. Și nu este singura dată când am constatat diferențe la preturi și totdeauna în plus, niciodată în detrimentul magazinului. Poate verifica ANPC ul și asta.
Partea ce tine de gramaj, vinovat este persoana cu responsabilitate de la nivel înalt Lidl care nu a sancționat furnizorul fiindcă gramajul este incorect.
Cu alte cuvinte, Lidl poate verifica la recepția mărfii, prin sondaj, câteva cutii. Dacă acestea sunt greșit măsurate, atunci sa refuze tot lotul. Sa vezi ce se pun pe treaba furnizorii. De ce sa suportam noi, ca consumatori finali, furturile altora?