Matematică
Subiectele de anul acesta au avut un nivel mediu de dificultate. Structura subiectelor este aceeași ca în anii trecuți, iar elevii nu au avut parte de surprize. Atât în subiectele de examen din anii anteriori, cât și în testele de antrenament publicate anul acesta, se pot regăsi probleme similare cu cele de astăzi. Potrivit educațieprivată.ro, atât la matematică-informatică, la științe ale naturii, cât și la tehnologic, subiectul I a conținut exerciții ușoare, la care elevii care s-au pregătit nu puteau întâmpina nicio dificultate. Cu toate acestea, pentru rezolvarea lor este nevoie ca absolvenții de liceu să își fi însușit noțiunile de bază din capitolele studiate în clasele IX-X. La subiectul II, elevii au avut întrebări din matrice și determinanți, respectiv din legi de compoziție, iar singurul subpunct puțin mai dificil a fost la matematică-informatică, exercițiul 2.c., unde se aplicau proprietățile modulului. Așa cum era de așteptat, departajarea între notele cuprinse între 9 și 10 va fi făcută de subpunctele de la subiectul III, exercițiile 1c și 2c. Nivelul de dificultate al acestor subpuncte este mai ridicat, însă efortul celor care au lucrat intens la matematică în ultimul an va fi răsplătit. Întreg subiectul III conține întrebări din analiză matematică, poate cea mai dificilă ramură a matematicii studiată în liceu. Subiectele au fost concepute astfel încât nota 5 să fie obținută ușor, iar nota maximă să ateste un nivel al cunoștințelor ridicat.
Matematică -Informatică
Subiect:
Barem:
Matematică – profilul științe ale Naturii
Subiect:
Barem:
Matematică – profil tehnologic
Subiect:
Barem:
Matematică -profil pedagogic
Subiect:
Barem:
Istorie
La subiectul I au fost concepute mai multe exerciții bazate pe extragerea informațiilor din text. Alături de aceste cerințe au mai fost cerute și relații de tip cauză-efect între două aspecte contextuale și un item în care candidaților le era testată memoria și cunoștințele acumulate în timpul anului. Potrivit mediafax, Subiectul II a fost construit tot pe tiparul de analiză și selectare de informație dintr-un text la prima vedere, plus un exercițiu în care elevii trebuiau să cunoască tematica propusă. Ultimul subiect a constat în realizarea unui eseu despre Spațiul românesc în Evul Mediu.
Subiect:
Barem: