Primarul Pavãl, rãzboi cu Ministerul Transporturilor:
TRAGIC În mai putin de un an, sapte vieti au fost curmate la trecerea de cale feratã de la iesirea din Vaslui spre Bacãu. În seara zilei de 9 februarie a.c., o familie întreagã din Sulina a murit strivitã de tren, la iesirea din Vaslui, în timp ce mergea în vizitã la rude, în comuna Gârceni. Dupã un drum de câteva ceasuri, obosit si neatent, soferul în vârstã de 54 de ani, din judetul Tulcea, si-a dus la moarte fiica, sotia si cumnatul. Un alt accident, soldat cu trei victime, s-a produs pe 30 iulie 2013, când alte trei persoane au murit în acelasi loc. În acest loc blestemat, pe care vasluienii îl numesc deja „bariera mortii”, atât parlamentarii vasluieni, cât si autoritãtile locale s-au sesizat si cer instalarea unei bariere. Senatorul Doina Silistru a trimis deja o întrebare pe adresa fostului ministru al Transporturilor, la care nu a primit niciun rãspuns. La fel a pãtit si primarul Vasile Pavãl, care a fãcut si o propunere surprizã. „Vã rugãm sã analizati posibilitatea amplasãrii în locatia respectivã a unei bariere automate/semiautomate, pentru a preveni pe viitor astfel de incidente. Vã rugãm sã ne comunicati cum am putea sã vã sprijinim în vederea rezolvãrii problemei”, a cerut primarul Pavãl, printr-o adresã înaintatã aceluiasi minister. Edilul ar putea analiza inclusiv posibilitatea finantãrii unui post de supraveghetor si a cheltuielilor legate de montarea unei bariere în zonã, care sã micsoreze numãrul de victime.
Ministerul Transporturilor trateazã cu indiferentã pierderile de vieti omenesti la o serie de treceri de cale feratã în care se produc frecvent accidente cu victime omenesti, cum este si cazul trecerii CFR din zona Leguvas, la iesirea din Vaslui spre Bacãu. Pe 9 februarie, patru oameni si-au pierdut viata în acest loc, dupã ce masina în care se aflau a fost lovitã în plin de un tren accelerat. Un alt accident, soldat cu trei morti, a avut loc în acelasi loc pe 30 iulie 2013. În total, în ultimii cinci ani, în acest loc au murit peste 10 persoane, fapt care au pus pe jar autoritãtile, dar si parlamentarii judetului, care au luat atitudine. Senatorul Doina Silistru a sesizat conducerea Ministerului Transporturior în mai multe rânduri, însã nu a avut mare succes la Bucuresti, cerând instalarea unei bariere. „Doamna senator Silistru a mai avut aceastã intentie si anul trecut (în 2013, n.r), când o familie de moldoveni a murit strivitã de tren la aceeasi trecere, dar si în cazul viceprimarului de la Ivãnesti, însã atunci când ne-am interesat la CFR ni s-a spus cã barierele au fost înlocuite cu mijloace moderne de dirijare a circulatiei, restructurându-se locurile de muncã a celor care supravegheau bariera”, a anuntat biroul de presã al senatorului.
Primarul Pavãl anuntã cã finanteazã cheltuielile, numai sã se instaleze barierele din nou!
Nici primarul Vasile Pavãl nu a rãmas insensibil la dramele care se petrec la aceastã trecere de nivel cu calea feratã. „În ultimii ani, în aceastã locatie s-au petrecut o serie de evenimente rutiere cu urmãri deosebit de grave, care au avut drept consecinte pierderi de vieti omenesti. Desi am solicitat sprijinul Companiei Nationale Cãi Ferate CFR SA, Sucursala Regionalã CF Iasi, pentru a se analiza posibilitatea amplasãrii în locatia respectivã a unor bariere automate/semiautomate sau eventual identificarea unor solutii moderne care sã previnã aparitia si în viitor a unor evenimente rutiere nedorite pe acel sector de drum, prin adresa nr. 4.1./415/2013 ni s-a comunicat cã montarea unei instalatii de semnalizare automatã cu semibariere se poate face conform unui proiect tehnic întocmit de o firmã agrementatã si aprobat de Compania Nationalã Cãile Ferate. Vã rugãm, în acest sens, sã analizati posibilitatea amplasãrii în locatia respectivã a unor bariere automate/semiautomate sau eventual identificarea unor solutii moderne care sã previnã aparitia în viitor a unor evenimente rutiere nedorite pe acel sector de drum. În situatia în care considerati cã aceastã procedurã ar fi una complexã, de duratã, ce ar necesita resurse de care nu dispuneti la aceastã datã, rugãm se ne comunicati cum am putea sã vã sprijinim în vederea rezolvãrii într-un termen cât mai rapid a acestei probleme deosebit de importantã pentru comunitatea localã”, scrie primarul Vasile Pavãl, într-o scrisoare oficialã adresatã ministrului Transporturilor. Din pãcate, oficialii de la CFR au avut, în mai multe rânduri, o atitudine sfidãtoare la adresa autoritãtilor locale, invocând criza economicã. O crizã care a provocat moartea atâtor oameni nevinovati, în timp ce politicienii cautã tot felul de scuze. „Pentru modernizarea unei instalatii este necesarã includerea lucrãrii în programele anuale de investitii si justificarea acesteia conform prevederilor legale. Având în vedere restrictiile financiare impuse companiei, aceastã lucrare nu poate fi justificatã în situatia în care aceastã trecere la nivel îndeplineste conditii de sigurantã”, este un punct de vedere al CFR. Ca atare, ne întrebãm: viata a 7 suflete nevinovate, ucise în acest loc blestemat, cântãreste mai putin decât programele de dezvoltare ale Cãilor Ferate Române?