Din ce în ce mai multi vasluieni se plâng de faptul cã sunt umiliti atunci când ajung la spital si cã, fãrã bani, nimeni nu se uitã la ei. Desi nu a primit nicio reclamatie scrisã în acest sens, conducerea Spitalului Judetean de Urgentã Vaslui nu este strãinã de astfel de practici si se declarã total împotriva lor. În plus, s-a gândit deja la o solutie: introducerea unui formular, pe care pacientii sã-l completeze la externarea din spital. Pe de altã parte, spun sefii spitalului, si asistentele, si medicii sunt jigniti zilnic de bolnavi.
“Am nãscut la Iasi cel de-al doilea copil. Fetita am nãscut-o la Vaslui si mi-a fost suficient. Personalul din sectie se comportã urât, dacã nu ai bani, esti un nimeni. Pânã si infirmierele sunt tâfnoase si se iau degeaba de tine. La Vaslui e spital de stat, nu privat”, a spus Ioana C., o tânãrã mamã din oras. Si Ionela Cretu a fost internatã la spitalul din Vaslui. “Mai bine sã nu ajungi la spital! E jale! Eu înteleg cã li s-au redus salariile, cã au probleme, dar nici asa bãtaie de joc! Eu am stat internatã si am dat bani si la infirmierã. Nu te refuzã nimeni. Erau si oameni bãtrâni, de la tarã, la care nu venea nimeni. Ce se mai luau infirmierele de bietele femei: cã put, cã nu se schimbã, cã de ce se tot plimbã pe hol dacã sunt bolnave?! Pãi, cu ce sã se schimbe oamenii?! Cum sã se spele dacã sunt bãtrâne, fãrã putere si nici nu au alte haine?! De ce sã nu stea pe un scaun pe hol?! Dacã scoteau un bãnut, alta era treaba! Sã te duci unde vezi cu ochii si aici sã nu ajungi!”, mai spune si Loredana A.
Conducerea unitãtii sanitare cunoaste situatia. A aplicat pânã acum doar sanctiuni verbale. Nimeni nu a fãcut însã o reclamatie în scris despre modul în care a fost tratat în spital. “Nu am avut plângeri din partea pacientilor, oficial. La nivel de directia spitalului nu am primit astfel de reclamatii. Stiu însã cã existã adresãri nepoliticoase fatã de pacienti, asa cum existã multe situatii în care pacientii se comportã foarte urât cu personalul auxiliar si chiar cu cadrele medicale. Cunoastem, asadar, aceste aspecte care se întâmplã în cadrul Spitalului Judetean. Încercãm sã le limitãm pânã la eliminare”, a spus dr. Lelia Croitoru, directorul medical al SJU Vaslui. Una dintre solutiile gãsite de conducerea spitalului vasluian, pentru remedierea situatiilor de acest gen, se referã la sondarea opiniei pacientilor la iesirea din spital. “Vom introduce chestionare de satisfactie a pacientilor. La externare, acestia vor fi rugati sã îsi exprime punctul de vedere vis-a-vis de serviciile medicale oferite de medic, asistent, infirmieri, pe perioada spitalizãrii”, a conchis medicul. Lunar, în jur de 3.000 de bolnavi sunt îngrijiti în cadrul celei mai mari unitãti spitalicesti din judet.