ACUZATII… „Iatã cum fenteazã legea Gicu Maftei, inginer-sef de la Sectia de Drumuri Nationale Vaslui” – ne-a scris un cititor pe adresa redactiei, anexând si o fotografie care încearcã sã ilustreze acest fapt. Acesta vrea sã inducã ideea cã inginerul detine, prin intermediul unei firme, un camion cu care transportã marfã, însã nu plãteste taxa de rovinietã, fapt pentru care pãcãleste camerele de supraveghere acoperind, cu noroi, douã din literele numãrului de la masinã. Inginerul, însã, spune cã nu este doar a lui firma si cã, de fapt, la mijloc ar fi vorba de o rãzbunare personalã. „Este un nebun la cap. Un frustrat psihic si financiar, care face doar asta: se tine de reclamatii. Camionul nu este proprietatea mea, apartine unei firme, iar acolo nu conduc doar eu”, a explicat inginerul.
Taxa de rovinietã pentru un vehicul de transport marfã de 12 tone este de circa 3.200 lei, iar amenda pentru neplata ei este mult mai mare. Pentru cã multi soferi, nu numai de camioane, ci si de autoturisme, obisnuiau sã circule fãrã a plãti taxa de drum, CNADR-ul a amplasat sisteme video de control al rovinietei pe multe sosele din România. Acestea functioneazã simplu, camerele de supraveghere fotografiazã numãrul masinii, iar un server cautã într-o bazã de date sã vadã dacã soferul a plãtit sau nu rovinieta. Cei care nu au plãtit rovinieta, primesc amenda acasã, în plic. Cu toate cã acum este mult mai greu sã pãcãlesti legislatia impusã de CNADR, unii soferi încearcã în continuare sã fenteze taxa rovinietei prin diverse tertipuri. Unul dintre acestea ar fi, din câte se pare, acoperirea aprent neglijentã, chiar cu pãmânt, a unei pãrti din numãrul masinii. Cel putin asta insinueazã cã ar face un inginer de la Sectia de Drumuri Nationale Vaslui.
„Va iesi la ivealã tot adevãrul”
Gicu Maftei, cãci despre el este vorba, spune însã cã nimic nu este adevãrat. „Persoana pe care o bãnuiesc cã a trimis acest e-mail este un inspector de trafic la ISCTR, care, de ceva timp, încearcã sã se rãzbune pe mine. Este un nebun la cap. Dementul ãsta mi-a fãcut si plângere penalã pe la Parchet, cã cicã am obstructionat-o în trafic pe nevastã-sa. A adus si martori, care au început sã declare cã nu stiu nimic. De unde stie el cã eu încerc sã fentez legea? Un frustrat psihic si financiar, care face doar asta: se tine de reclamatii. Dar dacã tot a început cu acuzatii, haideti sã clarific. În primul rând, camionul nu este proprietatea mea, apartine unei firme, iar acolo nu conduc doar eu. În al doilea rând, eu scot rovinietã în fiecare zi, iar pentru drumurile nationale, legislatia prevede cã poti sã scoti rovinieta pentru ziua în curs pânã la ora 23:59. Spre exemplu, eu pot sã circul fãrã rovinietã, dacã o cumpãr pânã la ora 23:59 pentru ziua respectivã. În al treilea rând, camerele de supraveghere iau numerele atât din fatã, cât si din spate. Repet, este vorba de o rãzbunare personalã, iar pe omul acesta îl cunoaste multã lume. El are douã firme, tot cu camioane care transportã marfã. Anul trecut a apãrut si în presã, cã aceste firme sunt protejate în trafic de omul ãsta. Dar va iesi la ivealã tot adevãrul. Veti vedea”, a spus inginerul Gicu Maftei.