spot_img
spot_img
2.2 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Turism de lux la Protectia Copilului, hoteluri de 4 stele pentru „perfectionarea” angajatilor!

- Advertisement -

CU MÂTA-N SAC… Ani de zile, de la Directia Generalã de Asistentã Socialã si Protectia Copilului din Vaslui s-a plecat în tot felul de asa-zise specializãri, în fapt o serie de mini-vacante oferite angajatilor, cu cazãri în hoteluri de lux, plãtite din banii statului. Asta au constatat controlorii Curtii de Conturi, care au ajuns si la o concluzie incredibilã: de cazãrile în hoteluri de lux, la specializãri, beneficiau si membrii familiilor angajatilor DGASPC, cu complicitatea conducerii institutiei. Controlorii financiari nu au putut verifica toate plecãrile fãcute în interes de serviciu în perioada 2014-2016 de la Protectia Copilului, la hoteluri de patru stele din toatã tara, asa cã au luat la puricat, prin sondaj, unele documente gãsite în contabilitatea institutiei. Rezultatul: o pagubã de 300 de milioane de lei vechi, în doar trei ani, însã valoarea poate fi de câteva ori mai mare, cred cei care au fãcut controlul la directie. La fel de iresponsabil s-a actionat si în cazul studiilor universitare ale personalului de la Directie, plãtindu-se sute de milioane de lei vechi din bani publici, cu aprobarea conducerii, pentru studii universitare si de masterat.

Conducerea Protectiei Copilului de la Vaslui a aruncat cu banii pe geam, ani de-a rândul, aprobând un soi de concedii pentru personalul unitãtii, plãtite din bani publici, mascate sub forma unor specializãri si perfectionãri. „Entitatea verificatã a procedat în unele cazuri la decontarea eronatã a cheltuielilor de cazare pentru angajatii care s-au deplasat în interes de serviciu la diverse intitutii ale statului din tarã sau la cursuri de specializare, astfel: din esantionul stabilit în vederea testãrii, rezultã cã, în cazul unor deplasãri efectuate de cãtre salariati, entitatea a decontat în totalitate contravaloarea cazãrii la hoteluri de 4 stele, asa cum rezultã din facturile eliberate de unitãtile de cazare, anexã la ordinul de deplasare, fãrã a tine cont de precizãrile articolului 26 (2) din HG nr. 1860 din 21.12.2006. Actul normativ precizeazã cã în cazul în care cazarea s-a fãcut într-o structurã de primire turisticã de confort superior celor de 3 stele, se deconteazã numai 50% din tariful de cazare perceput. Potrivit documentelor prezentate de entitate, diferenta achitatã fãrã temei legal este de 3.984 lei. Analiza documentelor prezentate, din esantionul stabilit, a condus la constatarea cã nu în toate cazurile de deplasãri interne ale salariatilor au fost prezentate documente din care sã rezulte numãrul de persoane care s-au deplasat si pentru care a fost decontatã cazarea. Valoarea facturilor de cazare decontate în aceste cazuri este mai mare decât pentru cazarea unei singure persoane”, se aratã în raportul de control. Asta înseamnã cã zeci de angajati ai DGASPC, cu binecuvântarea conducerii, plecau la mare sau la munte, la asa-zise specializãri, cu tot cu familii, de asta s-au gãsit facturi cu sume mai mari decât pentru o singurã persoanã. Din extinderea verificãrilor, echipa de audit a constatat cã DGASPC a efectuat si în perioada 2014-2015, plãti reprezentând cazãri în structurile de primire hoteliere de confort superior celor de 3 stele. În total, valoarea nelegalã plãtitã este de 10.117 lei în anul 2015 si de 3.810 lei pentru anul 2014. Valoarea estimativã a abaterii prin prisma esantioanelor selectate, este de 26.035 lei din care: 2.750 lei, sumã decontatã pentru care nu s-a prezentat documente justificative care sã ateste cazarea în unitãti hoteliere si decontarea cheltuielilor cu respectarea prevederilor legale; 4.453 lei, prejudiciu pentru cazãri în structuri de primire hotelierã de confort superioare celor de 3 stele, în anul 2016, di care suma de 3.984 lei, valoare cazare la care se adaugã 469 lei majorãri de întârziere; 13.685 lei, prejudiciu pentru cazãri în structuri de primire hotelierã de confort superior celei de 3 stele, în anul 2015, din care suma de 10.117, la care se adaugã suma de 3.568 lei, majorãri de întârziere; 5.147 lei, prejudiciu pentru cazãri în structuri de primire hotelierã de confort superioare celei de 3 stele, în anul 2014, din care suma de 3.810 lei valoare cazare la care se adaugã 1.337 lei, majorãri de întârziere.

Studentii de la Protectia Copilului si-au plãtit studiile cu bani publici

Un alt fapt care a frapat, în urma controlului de la DGASPC a fost acela cã existau anumite persoane, probabil din cercul de apropiati ai conducerii, cãrora li se plãteau taxele pentru studiile universitare si post universitare. „În urma auditãrii cheltuielilor cu bunurile si serviciile efectuate în anul 2016 la DGASPC Vaslui s-a analizat, pe bazã de esantion, corelatia dintre programul de pregãtire profesionalã de la nivelul entitãtii si cheltuielile de aceastã naturã, solicitate si decontate la plata pentru personalul din cadrul institutiei. În esantion au fost luate si analizate cursurile care nu au legãturã cu activitãtile desfãsurate de salariati în cadrul entitãtii si nu au fost organizate din initiativã sau în interesul institutiei publice. Astfel, s-au constatat cazuri în care entitatea a decontat fãrã temei legal cotizatiile anuale care includ taxa anualã CECCAR pentru membrii activi si contravaloarea cursului obligatoriu de pregãtire profesionalã CECCAR pentru doi angajati din cadrul institutiei. Aceastã cotizatie anualã CECCAR, incluzând si forma de pregãtire profesionalã anualã, este destinatã profesiei libere de expert contabil si, ca urmare, nu poate fi decontatã de la bugetul entitãtii si nu poate fi inclusã în programul anual de pregãtire profesionalã a institutiei”, se aratã în documentele oficiale. Sã aibã acest lucru legãturã cu faptul cã Vasile Popa, seful Curtii de Conturi din acea perioadã, pregãtea o serie de experti pentru firma sa? Nu stim. Cert este cã extinderea textelor de verificare pe anii 2014 si 2015, a dus la concluzia cã sefii institutiei au decontat fãrã temei legal studiile universitare de masterat pentru un numãr de 8 angajati, functionari publici, în anul 2015, si pentru un numãr de 12 angajati functionari publici, în anul 2014. „Concret, asa cum rezultã din situatia prezentatã, în anul 2015, s-a decontat suma de 9.600 lei în cederea achitãrii taxelor de scolarizare masterat si în anul 2014 a fost decontatã suma de 11.850 lei cu aceasi destinatie. În cazul functionarilor publici aceastã formã de studii nu poate fi decontatã din bugetul entitãtii. Valoarea estimativã a abaterii prin prisma esantioanelor selectate în perioada 2014 – 2016 este de 29.715 lei, din care: în anul 2016, suma de 1.596 lei, constând în decontarea fãrã termen legal a cotizatiei anuale si pregãtirii profesionale CECCAR, în valoare de 1.400 lei, la care se adaugã 196 lei majorãri de întârziere calculate pânã la data finalizãrii verificãrilor, în anul 2015, suma 12.666 lei constatând în decontarea fãrã temei legal a studiilor universitare de masterat în valoare de 9600 de lei, la care se adaugã 3.066 majorãri de întârziere calculate pânã la data finalizãrii verificãrilor, în anul 2014, suma de 15.453 lei constând în decontarea fãrã temei legal a studiilor universitare de masterat în valoare de 11 850 lei, la care se adaugã 3.603 lei majorãri de întârziere calculate pânã la data finalizãrii verificãrilor”, mai scrie în raport.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.