spot_img
17.2 C
Vaslui
06-oct.-2024
spot_img

TABEL | Topul celor mai slabe școli din județ. Unitățile de învățământ unde niciun elev nu a obținut peste 5 la Evaluarea Națională

- Advertisement -
DEZASTRU…Rezultatele la Evaluarea Națională arată că, în mediul rural, învățământul este la pământ, în unele școli niciun elev nu a reușit să ia peste 5 la examen.

REZULTATE SLABE… În mediul rural, învățământul este la pământ. Rezultatele la Evaluarea Națională arată clar acest lucru, pentru că în unele școli niciun elev nu a reușit să ia peste 5 la examen. În satul Unțești, spre exemplu, din cei 13 elevi înscriși, doi au absentat, iar ceilalți au obținut medii între 2,10 și 4,37. În Trestiana, aceeași situație: patru elevi înscriși, iar dintre ei niciunul nu a luat mai mult de 4,25. La Centrul Școlar de Educație Incluzivă Negrești, cei doi elevi care au susținut examenul au luat 2,20, respectiv 2,45. Alte școli unde situația s-a repetat și niciun elev din cei încriși nu au obținut medii peste 5 sunt Școala Gimnazială “Ion Agarici” Muntenii de Sus, Școala Gimnazială “Grigore Șt. Răileanu” Vinețești și Școala Gimnazială sat Tomești.

Rezultate slabe în mediul rural s-au înregistrat în toată țara. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației, 42% dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională nu au reușit să obțină o medie peste 5. „O cauză a faptului că mulți copii nu au luat media 5 este că nu s-a investit în recuperarea pierderilor acumulate în clasele a V-a și a VI-a, respectiv a pierderilor acumulate de absența școlii în pandemie, precum și generate de sistemul tradițional, bazat pe memorarea noțiunilor și mai puțin pe logică sau gândire critică. Evaluarea Națională ar trebui privită ca o finalitate a studiilor gimnaziale, bazate pe o învățare continuă și nu ca o traumă și un stres major pentru elevi, părinți sau chiar profesori prin presiunea exercitată. Este nevoie de asumarea unui plan cu măsuri concrete și programe cu acțiuni de învățare, care să adreseze nevoile copiilor, nevoile de investiție în educație și realităților unei societăți în care evaluarea a ceea ce suntem și a modului în care gândim se face în fiecare zi, nu o dată la patru sau opt/nouă ani. Iar asta se întâmplă, din păcate, nu pentru că avem un set de valori și principii, sau cunoștinte în dezvoltarea cărora investim, pentru ca apoi să evaluăm. Ci pentru că trebuie. Dar mai este oare așa?”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Topul celor mai slabe școli din județ

Într-un top al celor mai slabe unități de învățământ din județ, în funcție de rezultatele la Evaluarea Națională, pe ultimele locuri se află școlile din mediul rural. Potrivit platformei bacplus.ro, ultimele cinci unități de învățământ sunt cele din Tomești (media elevilor care au susținut examenul – 3,61), Sârbi (3,51), Unțești (3,40), Vinețești (3,07) și CSEI Negrești (2,33). În cazul școlii gimnaziale din Sârbi, din cei zece elevi prezenți la Evaluarea Națională, doar unul a reușit să obțină media 5,85.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

11 COMENTARII

  1. Dacă le-ar da din tik tok și din poziția 69 ar fi luat cu toții 10.Cbiar tot timpul e vina profesorilor?In ziua de azi merg la școală pentru prezența.De învățat nu mai învăța că s-a demodat.Asa zic influencerii că matematica și școala în general e învechită.Nu vor să învețe că e pierdere de timp .Ei vor cica doar da gândească nu sa tocească…Îți dai seama.

  2. Ce este de mirare , au obținut aceleași note ca și profesorii lor , verificați notele de la titularizare. În învățământul romanesc avem anagramati cu diplomă și unii chiar cu diplome false.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.