DE MOȘ CRĂCIUN… Toți copiii cuminți primesc daruri de Crăciun, iar iubitorii de teatru primesc premiere teatrale, regizate de un cunoscut și iubit actor băcăuan și bârlădean în același timp! „Nu puteam să încheiem anul fără să vă aducem și noi o surpriză: spectacolul «Boeing-Boeing» , de Marc Camoletti”, a anunțat Teodora Spînu, secretarul literar al teatrului V.I.Popa. Cel care regizează această spumoasă comedie, este Ștefan Alexiu, un foarte cunoscut și iubit actor și regizor băcăuan, dar bârlădean prin naștere, fiul regretatei actrițe a teatrului bârlădean, Lily Popa Alexiu.
„Boeing-Boeing” este o comedie de situație, un spectacol cosmopolit (cu trei stewardese – o americancă, o franțuzoaică și o nemțoaică – doi burlaci francezi și un servitor credincios) în care spectatorul va trăi la intensitate maximă o zi din viața unui burlac logodit de trei ori (în același timp!). Logodnicul de profesie (Bernard), trăiește într-un mic paradis în care, ca să funcționeze totul perfect, trebuie să țină cont de un singur lucru: calendarul de zbor al fetelor. Trecerea stewardeselor pe un nou avion mai rapid, de tip Boeing, dă peste cap toate orarele de zbor și îi poartă pe protagoniști într-un carusel al coincidențelor. Bernard are ajutoare (întocmai ca personajele din basme, care nu se descurcă niciodată singure): când e vorba de șters urme, vine Bert (menajera sa masculină) și când “liniile aeriene” se suprapun, iar în ajutor sare Robert (un vechi amic) Cum se rezolvă? Doar la teatru puteți afla! Premiera este pe 16 decembrie, de la ora 18,30, la Teatrul V.I.Popa din Bârlad.
Distribuția: Bogdan Manolache – Bernard; Teona Perju – Janet; Vlad Goranda – Bert; Alexandru Maxim – Robert; Ioana Dobrea – Jacqueline;
Ramona Ananie – Judith. Scenografia aparține Clarei Pop, iar regia este asigurată de Ștefan Alexiu.
Vă reamintim cine este Ștefan Alexiu…
S-a născut la data de 02 iunie, 1981 și a cunoscut teatrul în toate „dedesubturile” sale – cabine, culise, croitorie, scenă – locuri bune de joacă, de dormit sau de tras cu ochiul și urechea la repetițiile care, încet-încet, construiesc un spectacol de teatru. Nu știm dacă și-a dorit, dar, inevitabil, pașii săi s-au îndreptat spre cel care îi intrase în fiecare celulă a trupului – teatrul. Prin urmare, a studiat la Universitatea de Arte “George Enescu”, Iași, Departamentul Teatru, Specializarea Arta actorului – mânuitor de păpuși și marionete (dublă specializare) cu profesorii Doru Zaharia și Natalia Dănăilă, asistenți: Raluca Bujoreanu și Viorel Vârlan. Apoi, devine actor la Teatrul “Bacovia”, Bacău, unde a interpretat numeroase roluri (enumerăm, selectiv, doar câteva): Gheorghiță (Baltagul, după M. Sadoveanu), Petre (Romanul adolescentului miop, de M. Eliade), Brânzovenescu (O scrisoare pierdută, de I.L. Caragiale), Sebastian (Dragoste în 4 tablouri), de Lukas Baerfuss, Gimmi (Mizantropica, de Theo Herghelegiu), Anselm (Avarul, de Molière). Însă, trebuie să spunem că primul său rol din viața de actor a fost Copilul, în „Rinocerii”, de E. Ionesco, regia a fost asigurată de Bogdan Ulmu (1990), la Teatrul Victor Ion Popa.