spot_img
spot_img
-1.1 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

Șoseaua de Centură a Bârladului, investigată de Parchetul European al Codruței Kövesi! (FOTO, DOCUMENT)

- Advertisement -
ANCHETĂ… Parchetul European (PE) are în lucru un dosar în care sunt suspiciuni de fraude cu fonduri europene la Varianta Ocolitoare (VO) a Bârladului!

SUSPICIUNI… Cutremur la Bârlad! Parchetul European (PE) condus de Laura Codruța Kovesi investighează modul în care se realizează Varianta de Ocolire a Bârladului (VO). Este vizat atât constructorul care execută lucrarea, cât și alte figuri interesante, implicate în realizarea cu fonduri europene, a celui mai mare și important obiectiv al muncipiului Bârlad. Procurorii deja fac investigații, existând suspiciuni că materialele folosite de către executantul lucrării pentru realizarea terasamentelor drumului, nu ar fi conform proiectului. În acest sens a fost trimisă o adresă la solicitarea PE, către Inspectoratul de Stat pentru Construcții, pentru a fi făcut un control amănunțit. În dosarul respectiv se pare că ar fi vizat și primarul Dumitru Boroș. Așa s-ar explica și prezența lui continuă pe șantierul VO a orașului, deși este o lucrare comandată de CNAIR și nu ar avea nicio treabă acolo, primarul. Procurorii europeni au indicii temeinice că firma de construcții care realizează Varianta de Ocolire a Bârladului ar lucra cu materiale de proastă calitate, cumpărate în condiții dubioase.

Varianta de Ocolire a Bârladului are valoarea de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) și este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Până acum, conform spuselor primarului Dumitru Boroș, care este o prezență constantă în șantier, unde are mereu consultări cu reprezentanții constructorului botoșănean, s-ar fi executat circa 35% din lucrări la acest obiectiv. Numai că, între timp, Parchetul European (PE), condus de Laura Codruța Kovesi, a început o investigație cu privire la modul în care execută lucrările firma constructoare, mai precis, la calitatea materialelor de execuție, fiind suspiciuni că sunt de proastă calitate. De asemenea, se solicită și verificarea documentelor de achiziție și de certificare a calității acestora, precum și existența unor eventuale declarații ori rapoarte privind calitatea acestora, depuse de către constructor. PE a solicitat cooperarea DNA pentru a fi efectuat acest control amănunțit la Bârlad. A fost trimisă o adresă către Inspectoratul de Stat în Construcții, prin care se solicită efectuarea de către specialiștii ISCR a controlului respectiv. Iată solicitarea pentru dosarul de la PE, în adresa trimisă la Inspectoratul de Stat în Construcții:

„În interesul soluționării cauzei vă solicitam să efectuați un control amănunțit cu privire la respectarea normelor legale si tehnice si a Standardelor de Stat, in cadrul executării lucrărilor de realizare a terasamentelor șoselei de centura a Municipiului Bârlad, obiectiv la care se desfășoară lucrări in cadrul proiectului intitulat <<Varianta de ocolire Bârlad>>, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, conform contractului de finanțare încheiat intre Compania Națională de Administrare A Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport. În mod concret, vă solicităm să verificați, în mod detaliat, dacă materialele folosite de către executantul lucrării pentru realizarea terasamentelor drumului respectă Standardele de Stat în ceea ce privește calitatea acestora (de exemplu, dacă acestea reprezintă argila prăfoasă/nisipoasă, care nu poate susține eficient structura drumului), procedurile de punere în operă, existența documentelor de achiziție și de certificare a calității acestora, precum și existența unor eventuale declarații ori rapoarte privind calitatea acestora, depuse de către constructor.

Vă solicităm să aveți în vedere, în special, verificarea respectării normelor impuse prin Regulamentele aprobate prin HG nr. 766 din 21 noiembrie 1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcții, care obligă constructorul să achiziționeze materiale care corespund criteriilor impuse de către Standardele de Stat, de exemplu; STAS 12253-84 care stabilește condițiile tehnice generale de calitate pe care trebuie să le îndeplinească straturile de formă din alcătuirea complexelor rutiere și STAS 2914-84 care se referă la condițiile generale de calitate pentru terasamentele drumurilor publice și străzilor.”, precizează procurorul DNA în solicitare.

Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost cîștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a proiectului este de 186.557.576,44 lei. Termenul de execuție a șoselei de centură este sfârșitul anului 2022.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Adică pe centura se bagă pământ de anul trecut, și suntem în septembrie
    și abia acum cnair a aflat de la kovesi că nu au respectat normativele?
    Câți bani au decontat ilegal?
    De ce venea pila Sri , regulat pe lucrare?
    Sa se asigure că lucrurile ilegale se petrec?

  2. Adică pe centura aia bagă pământ de umplutura de 1 an,
    și abia acum cnair a aflat de la kovesi că nu au respectat normativele?
    Câți bani au decontat ilegal?
    De ce venea pila Sri , regulat pe lucrare?
    Sa se asigure că lucrurile ilegale se petrec?

  3. Cnair e vinovată adică acel Maftei de la drumuri, că nu avea voie să permită accesul în șantier de materiale neconforme, alea se aprobă întâi și apoi se pun in opera, ori de 1 an, nu poate spune Maftei că nu știa că sunt neconforme! Ăștia sunt funcționării de la stat, ăla ia vreo 200 milioane salar și mai face și golanii, acum sa plateasca

  4. Maftei, directorul de la cnair barlad, nu a fost primit cu camioanele lui personale sa care si el saracu la centura, si na, acum face pe nebunu, …sa vedem cum zboara cu tot cu camioanele lui…..
    materialele se aproba inainte de a fi puse in opera, clar, asa ca aici cineva a suparat pe maftei, care ia lasat sa care fara aprobare……

  5. Tre să vină cei de la PE să investigheze hoţiile că militîienii ,procurorii ,judecătorii din romănia îi protejeză pe borfaşii ticăloşi TOŢI la bulău singura soluţie !

  6. Ca primar…ar fi trebuit să fie văzut mereu pe străzile cu gropi din urbea sa și nu mereu vedetă pe șantierul ce nu îi intră în atribuțiunile de serviciu.Dacă se constată hoție..cei implicați la bulău pe termen lung.

  7. De asta a stagnat asa de mult lucrarea!Se tot auzea ca politia investigheaza exploatarea de pamant de la Dulute. Acest om de afaceri il controlează pe Boros ,Probabil primarul a intermediat o intelegere intre Dulute si constructorul variantei de ocolire, care valoreaza sute de mii de euro pe pământul excavat. Daca este asa, cam cat ar fi partea luata de primarul Boros?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.