spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

Profesorul vasluian Doru Remu Balan, despre subiectele de la Evaluarea Națională – matematică: “unele cerințe au avut un grad de dificultate mai ridicat”

- Advertisement -

EXAMEN… Profesorul vasluian de matematică Doru Remu Balan este de părere că subiectele de astăzi, de la proba de Matematică a Evaluării Naționale, au fost concepute diferit față de anii anteriori. Acesta a identificat șase exerciții care puteau pune probleme elevilor mai puțin atenți sau celor care nu stăpânesc materia. “După simularea națională de anul acesta, Ministerul Educației a anunțat că subiectele de la Evaluarea Națională vor avea un grad de dificultate mai ridicat. Din discuțiile pe care le-am avut cu elevii, a reieșit că unele cerințe au fost mai dificile și problemele respective au fost altfel concepute față de subiectele din anii precedenți. Consider că subiectele verifică achiziții fundamentale și îți permit, dacă ai învățat, pe parcursul gimnaziului să obții minimum 8,5. Pentru o notă mai mare, este necesar să știi mai multă matematică”, a declarat profesorul de matematică Doru Remu Balan.

Dascălul vasluian a analizat subiectele primite astăzi de elevi și a identificat exercițiile care îi puteau încurca pe candidați: “observăm că punctul II.4 se rezolvă folosind proprietatea medianei legată de arie, cerință dificilă pentru mulți elevi (-5 puncte). La punctul III.1.b, probabil mulți elevi au ratat a doua ecuație a sistemului de ecuații (-2 pct.). La punctul III.2.b, cred că unii elevi au întâmpinat dificultăți la condiția de apartenență a unei fracții ordinare la mulțimea numerelor naturale (-1 pct.). La punctul III.3.b, distanța de la punctul C la dreapta AB nu a fost dusă până la capăt de mulți elevi (-1 pct.). Punctele III.4.b și 5.b se pot rezolva folosind asemănarea triunghiurilor sau funcții trigonometrice pe care nu le cunosc mulți elevi (-2 pct.). La III.6.b, o distanță de la un punct la un plan, cerință clasică, dar câți dintre elevi cunosc tehnica de construcție sau metoda algebrică de calcul (-3 pct.)?! În concluzie, dacă un elev, care are achiziții din gimnaziu, nu a greșit nicio altă cerință, ci doar pe cele enumerate mai sus, acumulează 84 de puncte, adică nota 8,4. Dar oare așa va fi când se vor afișa rezultatele săptămâna viitoare? Consider că subiectele verifică achiziții fundamentale și îți permit, dacă ai învățat, pe parcursul gimnaziului să obții minimum 8,5. Pentru o notă mai mare, este necesar să știi mai multă matematică”, a declarat prof. Doru Remu Balan.

Iată cum a rezolvat prof. Doru Remu Balan subiectele la Evaluarea Națională – matematică

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Chiar nimeni? nu observă la Ex. 5a) că unind C cu M se formează un triunghi dreptunghic cu o catetă de 4 și ipotenuză de 8. Deci 30-60-90…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.