POVESTE ÎN INTERIORUL UNEI POVEȘTI… Doi tineri din Vaslui au creat un joc disponibil în magazinele online Play Store și App Store. Se numesc Alberto Turc și Cosmin Anton, au 21, respectiv 22 ani, și sunt hotărâți să facă carieră în industria de gaming. Timp de doi ani de zile au lucrat la „Frequency”, un joc care pune în valoare relațiile interumane. În centrul atenției se află Eliza, o tânără studentă la Drept, care trebuie să ajungă în Elveția, pentru a-l cunoaște pe Noah. „Pe drum întâmpină mai multe probleme, însă în funcție de variantele pe care le alege jucătorul, povestea se schimbă. Personajele comunică prin intermediul radioului, o analogie cu telefoanele pe care le avem astăzi cu toții. Jocul se desfășoară pe parcursul a șapte zile, iar în a 8-a zi, dimineața, jucătorii află dacă frecvența celor două suflete se va uni sau dacă va rămâne un sunet frumos pierdut în amintiri”, a explicat Alberto, tânărul care s-a ocupat de efectele sonore și partea antreprenorială a jocului (vânzare, marketing, relații cu echipa). Întreaga povestea a jocului a scris-o împreună cu prietenul său, Cosmin, un tânăr pasionat de informatică, căruia i-au revenit, de altfel, și aspectele tehnice. „Eu m-am ocupat de grafică, efectele vizuale, obiectele 3D, codarea, adică de lucruri mai tehnice pe care, sincer vă spun, le-am învățat singur, din tutorialele de pe Youtube. Pentru a realiza acest joc, am colaborat cu tineri din Iași, Cluj și București și am avut norocul să cunoaștem oameni speciali. Ne dorim să fondăm o întreprindere în care orice tânăr român, care are ceva de exprimat prin muzică, grafică, text, voce, să găsească o echipă care să-l înțeleagă și să-și valorifice propriul talent”, a spus Cosmin.
Cei doi tineri mărturisesc că, fără sprijinul părinților, nu ar fi reușit să pună bazele jocului „Frequency”. Cosmin a avut întotdeauna susținerea mamei sale, Alina, iar Alberto, pe a tatălui, Ionel Turc, președintele Fundației „Spurgeon” – Casa Agape. Cei care vor explora jocul vor găsi, într-un plan diferit, asemănări cu noul proiect al Fundației „Spurgeon”: centrul pentru copiii cu elemente din spectrul autismului, în cadrul căruia vor beneficia de terapie pentru a putea deprinde abilităti esențiale unei vieți normale. „Frequency” este pentru adolescenții de peste 16 ani, care își doresc să înțeleagă mai bine relațiile interumane, dar și modul în care acestea evoluează sau se strică. „Am vrut să reinterpretăm cadrul în care evoluează relațiile interumane din zilele noastre. „Downfall” reprezintă decăderea într-o lume problematică, unde două persoane pot forma o relație adaptată. Am plecat de la premisa că oamenii sunt „animale sociabile”, pentru a arăta prin „Frequency” nevoia și, totodată, abilitatea oamenilor de a crea relații indiferent de context. Radioul reprezintă unealta care unește cele două personaje principale, Noah și Eliza, analogie cu telefoanele pe care le avem astăzi cu toții. Evoluția rapidă a relației oglindește ritmul alert în care crește omul: Eliza e româncă, studentă la Drept, e o fată obișnuită, cu o personalitate sensibilă, însă e forțată să devină o luptătoare pentru a putea supraviețui. Noah, un pădurar singuratic din Elveția, va fi „îngerul păzitor” al Elizei. Jucătorii vor afla la final dacă frecvența celor două suflete se va uni sau dacă va rămâne un sunet frumos pierdut în amintiri”, a povestit Alberto Turc.
„Ice Studios”, locul în care cei doi tineri așteaptă noi talente
Împreună cu Cosmin Anton, acesta a creat „Ice Studios”, locul unde tinerii își vor putea pune în valoare talentele. „Numele nu a fost ales întâmplător. În traducere din engleză, înseamnă studiouri de gheață. Noi ne dorim să livrăm un conținut cât mai bine șlefuit, așa cum sunt sculpturile de gheață. Am ales forma de plural – „studios” – pentru că ne dorim să unim toate formele de artă. Scopul nostru este să fondăm o întreprindere unde orice tânăr român, care are ceva de exprimat prin muzică, grafică, text, voce, să găsească o echipă care să-l înțeleagă și să-și valorifice propriul talent. Când am căutat colaboratori pentru înregistrarea vocilor pentru personaje, printr-o postare pe Instagram, am avut atât de mulți doritori încât ne-a fost greu să alegem. Prin asta ne-am dat seama că tinerii își doresc să-și exprime personalitatea prin proiecte creative. Am lucrat cu oameni din Iași, Cluj și București și am avut norocul să cunoaștem oameni speciali. Am început acest joc fără experiență în ceea ce înseamnă industria aceasta, ne-am uitat în jur și ne-am dat seama că nu avem repere la noi în țară cu care să discutăm, cel puțin nu care să comunice cu doi tineri la început de drum. Așadar, credem cu tărie că putem forma o comunitate care să faciliteze schimbul de cunoștințe și pasiuni pe domeniul artistic prin crearea unor jocuri”, au explicat cei doi tineri.
Mult succes!
Felicitari !