spot_img
spot_img
5.3 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Patru tineri valorosi, absolventi LMK, pãrãsesc România. Vor studia în Marea Britanie, Danemarca si Olanda

- Advertisement -
PESTE HOTARE… Patru absolventi ai Liceului "Mihail Kogãlniceanu" Vaslui pãrãsesc România pentru a-si continua studiile în strãinãtate: Diana Mihalache si Stefania Maria Pintilie au ales Universitatea de Stiinte Aplicate Hanze din Olanda, Miruna Dima va merge în Marea Britanie, la Universitatea din Sheffield, iar Teodor Chiper, în Danemarca, la Universitatea Aarhus.
PESTE HOTARE… Patru absolventi ai Liceului „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui pãrãsesc România pentru a-si continua studiile în strãinãtate: Diana Mihalache si Stefania Maria Pintilie au ales Universitatea de Stiinte Aplicate Hanze din Olanda, Miruna Dima va merge în Marea Britanie, la Universitatea din Sheffield, iar Teodor Chiper, în Danemarca, la Universitatea Aarhus.

EXPORT… Vasluiul mai pierde câtiva tineri valorosi. Patru absolventi ai Liceului „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui pãrãsesc România pentru a-si continua studiile în strãinãtate. Diana Mihalache si Stefania Maria Pintilie au ales cea mai mare universitate profesionalã din nordul Tãrilor de Jos: Universitatea de Stiinte Aplicate Hanze din Olanda. Diana va studia „Media creativã si tehnologie de joc”, iar Stefania – „Comunicare internationalã”. Miruna Dima a ales Marea Britanie, si anume Universitatea din Sheffield, unde va studia Bioinginerie medicalã. Teodor Chiper a fost admis la Institutul Medical Karolinska din Suedia, una dintre cele mai bune facultãti medicale din lume, însã a ales sã meargã în Danemarca, la Universitatea Aarhus. Tânãrul va studia „Stiinte cognitive”, îsi doreste sã-si facã toate studiile în strãinãtate, dar, apoi, sã revinã acasã. „Mi-ar plãcea sã mã întorc si sã contribui la crearea unui sistem de educatie echitabil si prosper”, mãrturiseste Teodor, un tânãr din comuna Tãcuta, care a locuit în Vaslui cu gazdã si care a perseverat în tot ce si-a dorit: a studiat un an în SUA si a participat la Scoala de Varã Oxford for Romania, un program cross-curricular intens care a avut loc în Oxford, Regatul Unit.

Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” are, anul acesta, 175 de absolventi cu BAC. Dintre acestia, 52 au dat admitere si au intrat la facultãtile din cadrul Universitãtii „Alexandru Ioan Cuza” Iasi: 13 la Facultatea de Informaticã, cinci la Facultatea de Matematicã, opt la FEAA, unul la Facultatea de Psihologie, sapte la Facultatea de Drept, cinci la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, unul la Facultatea de Istorie, cinci la Facultatea de Litere, opt la Facultatea de de Filosofie si Stiinte social politice si doi la Facultatea de Educatie fizicã si sport. Alti 36 de absolventi au fost admisi la Universitatea de Medicinã si Farmacie „Grigore T. Popa” Iasi, dintre care sase cu media 10 la Medicinã Generalã, iar unul cu media maximã la Medicinã Dentarã. La Universitatea de Medicinã si Farmacie „Carol Davila” Bucuresti au fost admisi sase vasluieni, iar la Universitatea de Medicinã si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj, un absolvent. Alti 20 de absolventi au intrat la Universitatea Bucuresti – zece la Facultatea de Matematicã si Informaticã, unul la Facultatea de Chimie, cinci la Facultatea de Drept, doi la Facultatea de Limbi si Literaturi strãine si unul la Facultatea de Stiinte politice. De asemenea, Liceul „Mihail Kogãlniceanu” mai are absolventi care au dat la urmãtoarele universitãti: Universitatea Politehnicã Bucuresti, Universitatea Politehnicã Timisoara, Universitatea Tehnicã „Gheorghe Asachi” Iasi, Universitatea de Stiintele vietii „Ion Ionescu de la Brad”, Universitatea „Babes Bolyai” Cluj-Napoca, ASE Bucuresti, SNSPA Bucuresti, Universitatea de Arhitecturã si Urbanism „Ion Mincu” Bucuresti etc.

Stefania Pintilie: „Tot ce voi face la Hanze este practic, aplicat”

Printre absolventii LMK de anul acesta se numãrã si Stefania Pintilie. Aceasta, însã, a ales sã urmeze o facultate din Olanda pentru cã, spune ea, acolo se urmãreste o abordare mai practicã. „Încã din clasa a X-a mã gândeam la varianta de a da la facultate în strãinãtate si de atunci am început sã caut universitãti care mi s-ar potrivi în diferite tãri pânã am gãsit-o pe cea care m-a atras cel mai mult, Universitatea de Stiinte Aplicate Hanze din Groningen, Olanda. Facultãtile din tarã care abordeazã domeniul în care am vrut si vreau sã studiez nu m-au atras, deoarece au o abordare mult mai teoreticã, iar tot ce voi face la Hanze este practic, aplicat. Totodatã, sfaturile fostilor elevi care au ales o facultate în afara tãrii si sustinerea deplinã a familiei au fost niste factori importanti care m-au determinat sã iau aceastã decizie”, a povestit Stefania. Potrivit acesteia, „procesul de admitere s-a bazat pe mediile din toti anii de liceu, un examen de limbã englezã si examenul de bacalaureat. Facultatea va dura patru ani si voi studia Comunicare internationalã. Nu voi primi bursã din partea statului sau a universitãtii. În Olanda, bursele sunt oferite doar studentilor din afara Uniunii Eueropene. Nu stiu dacã mã voi întoarce în România dupã finalizarea facultãtii, dar vreau si sper sã rãmân în strãinãtate dupã terminarea facultãtii mãcar o perioadã. Consider cã orice experientã în afara sistemului din tarã, si mai ales niste studii, îti poate oferi diverse oportunitãti si îti va deschide mult mai multe usi în orice arie care te pasioneazã, având în vedere cã sunt foarte multe domenii încã nedezvoltate la noi. Asadar, cred cã o facultate sau orice fel de studii în alte tãri ar trebui sa fie luate în considerare de cãtre orice elev sau student, chiar si dacã nu doresc sã se stabileascã acolo”, a declarat Stefania.

Diana Mihalache: „Universitãtile din Olanda adoptã o abordare mai pragmaticã în educatie”

Tot în Olanda îsi va continua studiile si Diana Mihalache. Aceasta va urma o specializare în domeniul „Creative Media & Game Technologies”. „Metoda de admitere a constat în evaluarea dosarului de aplicare si completarea unui chestionar, iar rezultatele de la examenul de bacalaureat nu au avut o influentã semnificativã. Din copilãrie, am purtat în suflet dorinta arzãtoare de a explora numeroase tãri si de a lega prietenii cu oameni din diverse colturi ale lumii. Aceastã aspiratie initialã a fost principalul factor care m-a condus cãtre ideea de a studia în strãinãtate. Universitãtile din Olanda adoptã o abordare mai pragmaticã în educatie, acordând o mai mare importantã practicii fatã de teorie, aspect pe care îl cãutam încã de la începuturile anilor de liceu. Aceastã metodã se dovedeste a fi mai eficientã în asimilarea noilor cunostinte. În plus, profilul academic pe care l-am ales mi s-a pãrut cã nu poate fi gãsit cu usurintã în România. Nu am în plan sã revin în România, însã nu am certitudinea cã voi rãmâne în Olanda . Intentia mea este sã cãlãtoresc cât mai mult posibil dupã ce termin facultatea”, a declarat Diana.

Teodor Chiper, un tânãr din comuna Tãcuta, licean în SUA

Teodor Chiper, un alt absolvent al Liceului „Mihail Kogãlniceanu”, este dovada vie cã atunci când îti doresti ceva cu adevãrat, reusesti sã obtii. Tânãrul este de loc din Tãcuta si, dupã clasele primare, s-a mutat cu gazdã în Vaslui: ” în clasa a V-a am decis împreunã cu pãrintii sã mã mut în orasul Vaslui. Cu toate cã a fost dificil sã trãiesc diferenta de asteptãri academice odatã cu înscrierea la Liceul Teoretic Mihail Kogãlniceanu si mai ales sã mã obisnuiesc de la 11 abi sã trãiesc cu o familie gazdã, nu am încetat niciodatã sã explorez si sã învãt mai mult. Mã bucur sã mã numãr printre bursierii programului FLEX din anul 2021-2022. Prin intermediul acestei burse oferite de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, am avut oportunitatea de a studia clasa a XI-a la un liceu american. Când m-am întors din SUA, am fost selectat pentru Scoala de Varã Oxford for Romania, un program cross-curricular intens care a avut loc în Oxford, Regatul Unit. Participarea mea în aceste douã programe culturale si academice mi-a întãrit dorinta din copilãrie de a studia în strãinãtate”, a povestit Teodor. Potrivit acestuia, cele douã experiente internationale l-au ajutat sã obtinã admiterea la Universitatea Aarhus din Danemarca: „Mai multe variabile au contat în procesul de admitere, însã cele mai importante au fost notele acumulate în liceu, cele de la bacalaureat si, evident ,testul de competente lingvistice la limba englezã. În plus, trebuia sã fi avut un numãr obligatoriu de ore de Matematicã si Stiinte Sociale. Datoritã faptului cã am fost la profilul de Matematicã-Informaticã, dar si datoritã orelor de Educatie civicã din SUA, am îndeplinit conditiile cerute si nu am fost nevoit sã particip la alte testãri echivalente. Bineînteles, activitãtile extra-curriculare au reprezentat un avantaj, dar nu o conditie. Procesul de admitere s-a desfãsurat din martie pânã în iulie”, a povestit Teodor.

Teodor a ales Danemarca: „Statul oferã ajutor financiar, un fel de bursã/grant, studentilor care lucreazã în timpul studiilor”

De asemenea, acesta ne-a povestit motivele care l-au determinat sã aleagã Danemarca pentru a-si continua studiile: „Sistemul de învãtãmânt în Danemarca este gratuit pentru toti cetãtenii din Uniunea Europeanã. De fapt, un alt motiv pentru care am ales aceastã tarã este faptul cã statul oferã ajutor financiar, un fel de bursã/grant, studentilor care lucreazã în timpul studiilor. Acest grant, cunoscut în Danemarca drept SU, care acoperã chiria si utilitãtile, nu este un împrumut, deci nu va trebui sã îl plãtesc înapoi statului danez si nici nu reprezintã o obligatie de a lucra în Danemarca în viitor. Facultatea dureazã trei ani si voi absolvi specializarea Știinte Cognitive. Acest program este unul interdisciplinar si oferã cursuri din mai multe domenii precum inteligentã artificialã, neurostiinte, lingvisticã, antropologie si filozofie, cu aprofundare în programare si statisticã. În anul al treilea, putem alege una dintre celelalte materii mentionate anterior, având posibilitatea de a termina cu dublã specializare. Sunt convins cã voi continua studiile de masterat/doctorat tot în strãinãtate, însã dorinta mea este de a reveni în tarã. Mi-ar plãcea sã mã întorc si sã contribui la crearea unui sistem de educatie echitabil si prosper. Cu toate cã principalul motiv care m-a determinat sã plec este spiritul meu de aventurã, as dori ca sistemul educational din România sã aprecieze mai mult munca onestã, sã întrerupã diviziunea dintre cei care îsi permit meditatii si cei care nu îsi permit, sã înlãture favoritismele si politicul din scoli. As vrea, de asemenea, sã reamintesc elevilor care vor urma clasa a XII-a anul viitor sã încerce sã vadã mai departe de presiunea admiterii la facultate, sã se bucure de ultimul an acasã, si, cel mai important, as vrea sã le transmit cât de normale si omenesti sunt esecurile. Personal, am fost respins de unele facultãti anul acesta, dar admis la altele precum Institutul Medical Karolinska din Suedia, una dintre cele mai bune facultãti medicale din lume. Niciodatã nu m-am oprit din visat si mereu am ales sã percep esecurile drept o redirectionare în parcursul educational. Îi încurajez pe toti elevii sã continue sã munceascã din greu si sã nu fie speriati de necunoscut. Dimpotrivã, le-as transmite sã rãmânã deschisi tuturor sanselor de a progresa si în acelasi timp de a-i ajuta si pe ceilalti”, a transmis Teodor Chiper.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

7 COMENTARII

  1. Felicitări copiilor, profesorilor, respect părinților pentru efort și educația tinerelor speranțe, O notă bună și autoarei articolului.

  2. Daca tot va place sa va mandriti cu munca elevilor la olimpiade si examene, stimate domnule director poate ca ar trebui sa luati in calcul si imbunatatirea conditiilor de studiu. Cum este posibil ca un liceu de talia LMK inca sa mai foloseasca table cu creta ori banci de jerpelite de pe timpul lui Pazvante??? Pala si scolile cele mai prapadite de la sate au acum table inteligente…
    Copii astia fac cinste nu doar liceului, ci si orasului, judetului. Ma indoiesc ca primaria nu ar sprijini modernizarea salilor de clasa de la LMK. Dar, asa cum spune tov Paval: ”Daca nu cer, de unde sa stiu ce le trebuie”. Puneti mâna ce faceti niste sali de clasa demne de prestigiul acestei scoli.

  3. F frumos felicitări, doar nu o sa stea în țară sa termine facultatea și sa lucreze la patronii evazionisti care le oferă 3 000 de lei brut pe. Îndemn toti tinerii valoroși sa părăsească acestă țară mizerabilă.

  4. Bravos, LMK! Ati inchis gura carcotasilor.
    Sa vedem replica de la LER :)))). Desi au rupt cu meditatiile si unii si altii, la admitere se vede diferenta.
    Se aude ca la LER nici macar sefa de promotie nu luat admiterea la Medicina.

  5. Auzi la ei… „Vasluiul mai pierde câtiva tineri valorosi”. Ati vrea sa ramana in Vaslui sa faca scoala la Spiru Haret la FF?! Foarte bine ca se duc sa studieze in strainatate in tari mai dezvoltate. Speram ca la maturitate ori sa se intoarca ori sa faca ceva de unde se vor fi ei stabilit nu pentru Vaslui, ci pentru toata tara. Asta daca or avea loc de progeniturile dinozaurilor de la noi, gen buzatu jr.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.