spot_img
spot_img
7 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Mii de clienţi nemulţumiţi de ultimile facturi primite de la E.on

- Advertisement -

Facturile emise de E.on pentru energia consumată în ultimile două luni au stârnit nemulţumirea botoşănenilor. Ultima factură face o regularizare a certificatelor verzi din ultimul an şi introduce un procent de 10%  din energia furnizată achiziţionată la preţ liberalizat.

“Prezenta regularizare a valorii certificatelor verzi se face pentru consumul realizat în perioada 26 iulie -31 decembrie 2012, luând în considerare atât producţia totală internă de energie verde realizată anual cât şi preţul efectiv de tranzacţionare a certificatelor verzi”, se arată într-un mesaj E.on anexat facturilor.

Reprezentanţii companiei susţin că prevederile legale menţionează că furnizorul emite până cel târziu la 1 septembrie a fiecărui an regularizarea valorii certificatelor verzi aferente anului anterior ţinând cont de cota anuală stabilită de ANRE, energia electrică facturată şi preţul mediu ponderat al certificatelor verzi utilizate.

Un alt element de noutate, evidenţiat în facturi, de la 1 iulie, componenta de energie cu preţ liberalizat, mai mare decât cel reglementat de autorităţi. Într-o primă fază această componentă este de 10% iar difernţa de 90% din cantitatea livrată râmâne la preţ reglementat. Treptat procentul de energie cu preţul liber va creşte la 100%, până în 2017.

În prima factură preţul liberalizat al energiei furnizate de Eon este 0,47 lei fără TVA pentru un kWh, iar cel reglementat 0,35 lei fără TVA pentru un kWh.

Facturile au stârnit nemulţumirea tuturor clienţilor companiei, începând cu persoanele fizice, persoane juridice şi terminând cu instituţiile publice. Reprezentanţii Patronatului Judeţean al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii susţin că nu este normal facturarea unor certificate verzi având în vedere că se plăteşte o cotă concurenţială de piaţă.

Au venit facturi de regularizare din iulie 2012 acum. Păi ce înseamnă asta. La sfârşitul lunii decembrie nu s-a făcut o regularizare? Se comportă ca nişte găinari, dacă îi prinzi bine, dacă nu, nu“, a precizat Manuela Zarug, directorul Serconf..

La ultima şedinţă de Colegiu Prefectural, primarii din judeţ au luat la rost şefii locali ai furnizorului de energie menţionând că nu îşi fac treaba.

“Cred că plătiţi angajaţii cu ora că vin numai şi înlocuiesc o siguranţă şi pleacă ştiind că imediat se va strica”, a menţionat Ştefan Cojocariu, primarul comunei Dimăcheni.

sursa: http://botosaninews.ro/155909/economic/mii-de-clienti-nemultumiti-de-ultimile-facturi-primite-de-la-e-on/

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.