spot_img
14.6 C
Vaslui
01-nov.-2024
spot_img

Lucian Helciug, un antreprenor “dulce” ce demonstrează că, prin muncă, visele se pot realiza

- Advertisement -

CARIERĂ FULMINANTĂ… A plecat de jos, ca barman, la una dintre cele mai cunoscute pizzerii din municipiul Vaslui, și astăzi a ajuns să gestioneze propriile afaceri, două la număr. Cea mai importantă este cofetăria “Eveline” din Crucea Gării, acolo unde, cu ajutorul fondurilor europene, a reușit să ofere un loc de muncă la 9 persoane. A reușit să acceseze fonduri în valoare de 100.000 de euro și a pus pe picioare o cofetărie unică în Vaslui, cu produse fine, cu materii prime de primă mână, dar și cu colectiv dedicat meseriei. Despre calitatea produselor, vasluienii și-au spus părerea, astfel că, după o evaluare făcută la nivel de municipiu, printre clienții care au gustat bunătățile oferite, cofetăria “Eveline” își capătă și aprecierea oficială: “Șoimii cofetari – Statutul de laureat în Vaslui”, apreciere realizată pe baza recenziilor clienților. Cea de-a doua afacere, considerată de suflet, este “barul mobil”. A reușit să se facă cunoscut în branșă și a ajuns să fie unul dintre cei mai apreciați și căutați din domeniu. “Nu a fost ușor și nici nu este pentru a ține astfel de afacere în picioare. Trebuie să investești în tine și să aduci pe piață noutăți. Asta înseamnă cursuri de formare la care să înveți rețete noi pentru coktailuri deoarece clienții vor să încerce, de fiecare dată, ceva nou», spune Lucian Helciug, tânărul antreprenor, care din angajat a ajuns patron.

Lucian Helciug este un tânăr antreprenor care a plecat de jos. A început cu un bar mobil și rapid a devenit cunoscut în branșă ca un tip care știe să dozeze shoturile, astfel încât să bei până dimineata, dar să nu te îmbeți prea repede. Secretul? Între două sau trei shoturi, un cocktail de fructe, mare cât o halbă de bere. Începutul a fost unul destul de stângaci, dar, așa cum spune Luci Helciug, a investit în el. Adică a investit în cursuri de formare, atât ca barman, cât și ca somelier.

În plus, tânărul antreprenor spune că, în fiecare an, la sfârșitul unui sezon de evenimente, în pauză, încearcă să învețe noi rețete și să se pună la punct cu trendurile pieței. “Mereu, în fiecare an, venim cu câte ceva nou, cu diferite rețete și menu-uri. Și asta pentru că oamenii sunt mereu în căutarea schimării, în căutarea a ceva nou, diferit, să bea ceva ce nu au mai băut până acum. În plus, am început să devenim cunoscuți și asta ne obligă ca, la fiecare eveniment la care participăm, să suprindem. Până acum am reușit să facem acest lucru și nu putem decât să fim bucuroși. În plus, în branșa asta contează foarte mult și calitatea băuturilor folosite. În fiecare an, la final de sezon de evenimente, ne facem o retrospectivă și încercăm apoi să învățăm rețete noi pentru a putea reveni, în sezonul următor, cu noutăți. Și asta se traduce prin bani investiți în noi: cursuri, gale la care participăm și de la care avem de învățat. Chiar acum, în luna decembrie, participăm la un concurs de flair (flair bartending), este practica barmanilor care distrează oaspeții, clientela sau publicul prin manipularea instrumentelor de bar (de exemplu, shakerele de cocktail) și sticlele cu băuturi în moduri complicate și uimitoare. Flair bartending este uneori denumit extreme bartending – n.r.), un concurs organizat de Valentin Luca, cel recunoscut ca cel mai bun din România. Numai că, pentru a ajunge la nivelul la care suntem astăzi, am investit în noi. Am început cu un curs de barman, la Iași, cu un barman foarte priceput. Apoi, am vrut să merg și pe altă latură și să înțeleg și vinurile. Astfel, am urmat cursuri cu Sergiu Nedelea, cel care, anul acesta, la premiile HORECA, a luat locul I. Am urmat un curs la care am învățat să recomand un vin, sau să recunosc un vin de calitate. Apoi am învățat secretele vinurilor spumante, cele care se pretează cocktailurilor, și cum să combin gusturile. Mai ales că vinurile spumante sau Proseco au devenit un adevărat trend acum și majoritatea oamenilor merg pe partea aceasta. Mereu am investit în cursuri de formare, dar această ocupație ține și de răbdare, creativitate, imaginație și am dorit să ofer oamenilor calitatea pe care eu am vrut să o primesc.

Cofetăria “Eveline”, afacerea dedicată fiicei sale

Ideea unei cofetării i-a venit de la evenimentele la care participa cu barul mobil în weekenduri, dar mai ales după ce au apărut candy barurile. S-a gândit să-i ostoiască dorul de mica sa prințesă, Eveline, pe care o lăsa acasă cu mama ei, prin crearea acestui brand care să-i mai aline durerea că ratează cele mai frumoase clipe cu aceasta, cele în care face primii pași, când spune pentru prima dată mama sau când face primele trăsnăi. „E greu în weekend, după o săptămână de lucru, în loc să stai cu familia și cu copilul, trebuie să mergi la nunți ori la botezuri, cu treabă. Când vii acasă dimineață devreme, îți vezi copilul dormind lângă mamă și îți spui în sinea ta că faci acest sacrificiu pentru ea. Eu am zis că, pentru a sta mai mult cu ea, să fac o cofetărie unde să muncim amândoi. Eu cu munca, Eveline cu joaca sau, când va fi mai mare, eu cu barul mobil și cu cocktailurile, ea cu candy barul”, a spus mândru tânărul antreprenor. Lucian a studiat piața și, cum bani nu avea, a accesat fonduri europene. Nu a fost ușor, dar s-a descurcat. Entuziasmul și tinerețea l-au ajutat. „Investiția este făcută din fonduri europene, cele destinate proiectelor sociale. E vorba de start-up-urile care generează locuri de muncă. M-am înscris și am primit finanțarea. Am luat 100.000 de euro bani europeni, iar restul de 30.000 a fost finanțarea noastră. Am reușit astfel să creăm șase locuri de muncă și în scurt timp o să ajungem la nouă. Suntem împărțiți în două locații. Aici, în Crucea Gării, unde avem cofetăria și unde lucrează trei persoane, și la laborator, undeva în zona Silver Mall, unde mai lucrează încă patru cofetărese. Noi sperăm să ajungem la șase, fiindcă deja văd că începutul este unul bun. Din banii europeni am cumpărat mobilierul, vitrinele, dar și utilajele pentru laborator. Cele mai scumpe au fost camera de păstrare a prăjiturilor, apoi cuptoarele și vitrinele”, a mai spus Lucian Helciug, care, iată, si-a îndeplinit cu brio poate cea mai grea parte a proiectului: pornirea acestui start-up.

Planuri de viitor: o echipă mărită

DOAMNELE DE CIOCOLATĂ…Tot ceea ce înseamnă brandul “Eveline” are în spate o muncă de echipă, o echipă unită și dedicată. “Ceea ce se vede în vitrinele cofetăriei din Crucea Gării este doar produsul final al celor care muncesc în laborator. De aceea trebuie să spunem că doamna Maricela este specialista nostră în torturi și decorațiuni. Apoi, doamna Gabi este neîntrecută în prepararea saleurilor și fursecurilor. De finețurile din caramel, musuri, ciocolată și fructe este responsabilă doamna Lili, iar doamna Dana este specialista nostră în prăjiturile clasice. Încercăm astfel că venim în întâmpinarea tuturor gusturilor vasluienilor, fie că este vorba de o prăjitură servită aici, la noi, fie că este vorba de prăjituri sau torturi preparate pentru diferite evenimente. Dar, pentru a reuși lucrul acesta, ne vom mări în curând echipa”, mai spune Lucian Helciug. Cât despre sfaturile pe care le poate da viitorilor antreprenori, acesta vorbește de dedicare, de putere de muncă și sacrificiu, dar și de formarea profesională permanentă. “Piața aceasta, ca și cea a barului mobil, este într-o continuă schimbare. De aceea este necesar, pentru a rezista pe piață, să investești în formare profesională, pentru a învăța noi rețete și tendințele pieței. În plus, este nevoie de sacrificiu pentru că ambele activități necesită timp, înseamnă nopți nedormite și să faci ceea ce trebuie pentru a reuși să fii pe placul clienților. Ei sunt cei care îți apreciază munca și tot ei sunt cei care te pot ridica sau coborî”, mai spune Lucian Helciug.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.