COLABORARE… Guvernul si-a propus sã elimine fraudele la importurile de masini second hand si dã o loviturã samsarilor. Mai exact, potrivit unei ordonante de urgentã intrate în vigoare, Registrul Auto Român (RAR) va transmite la ANAF datele celor care importã masini second hand, pentru a preveni astfel evaziunea fiscalã din acest sector.
Guvernul a publicat în Monitorul Oficial OUG 120/2021 care reglementeazã atât factura electronicã cât si omologarea, eliberarea cãrtii de identitate a vehiculului si certificarea autenticitãtii vehiculelor rutiere de cãtre Registrul Auto Român. Potrivit acestei ordonante, persoanele fizice si juridice care cumpãrã masini second hand din Uniunea Europeanã sunt cele obligate, mai nou, sã se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitãtile legale necesare. O altã prevedere a acestei ordonante este aceea cã Registrul Auto Român va transmite Fiscului, înainte sã elibereze cãrtile de identitate, toate documentele pe care le primeste de la persoanele care cumpãrã masini second hand din UE. Conform acestei ordonante, persoana care a fãcut achizitia intracomunitarã este consideratã a fi cea care a cumpãrat efectiv o masinã si care e trecutã pe documentele vehiculului, respectiv pe cele de provenientã.
Samsarii sunt furiosi
„Pentru vehiculele rutiere provenite din tãri membre UE, R.A.R. transmite cãtre Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã, în format electronic, documentele prezentate de persoana care a efectuat achizitia intracomunitarã, inclusiv documentele de provenientã, anterior eliberãrii cãrtii de identitate a vehiculului. Procedura de aplicare a prezentului alineat se stabileste prin protocol încheiat între cele douã institutii”, se aratã în textul ordonantei. În acest fel, cei care importã masini rulate (samsarii) vor fi luati în evidentã la ANAF în momentul în care vor face formalitãtile RAR. Înainte, samsarii cumpãrau masinile din UE folosind firme fantomã, pentru a putea deduce TVA, iar ulterior masina era înregistratã la RAR de cãtre cumpãrãtorul final. În acest fel, bugetul de stat era prejudiciat cu sume importante, estimare de ministrul de Finante, Dan Vîlceanu, la 1,4 miliarde de lei pentru ultimii cinci ani. „Ce înseamnã asta? Înseamnã cã, atunci când cineva aduce o masinã rulatã în România, cel care o aduce – cel care achizitioneazã masina din strãinãtate – este si cel care o prezintã la Registrul Auto Român. Este necesar sã facem acest lucru pentru a preveni eventuale fraude cu TVA, pentru cã, stiti foarte bine, cel care aduce un vehicul rulat beneficiazã de acea scutire pentru bunuri intracomunitare si, din verificãrile pe care le-am fãcut pânã acum, impactul bugetar ar fi fost, în ultimii cinci ani, de 1,4 miliarde de lei”, declara ministrul Vâlceanu în urmã cu o sãptãmânã, dupã adoptarea ordonantei.
Să-și facă societate de cumpărare-vânzare ca plătitor de tva.