Exportul de mașini și componente auto are o pondere foarte mare, de peste 23%, în exportul total al României, însă motorul de creștere din industria auto românească dă semne de gripare în 2015.
Cei doi producători auto din România, Dacia și Ford, au creat în jurul lor în ultimii ani o industrie impresionantă de componente auto. Zeci de firme cu capital străin dau de lucru la sute de mii de români și au afaceri totale de 12,5 miliarde euro.
Acum însă automobilele produse în România de Dacia şi Ford înregistrează scăderi ale vânzărilor pe toate piețele importante și asistăm la un declin al exporturilor automobile „fabricate în România”.
Rezultatele slabe ale producătorilor riscă să afecteze industria auto în ansamblu, în condițiile în care sectorul de componente auto reprezintă aproape 70% din producţia auto naţională şi cam acelaşi procent din exportul realizat de industria auto în 2014.
În 2014, cifra de afaceri în întreg sectorul de componente şi accesorii auto naţional a fost de 12,56 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 8% faţă de 2013.
Automobilele produse în România de Dacia şi Ford au înregistrat scăderi ale vânzărilor sau coborâri în topul segmentelor pe care sunt prezente, în contextul în care niciunul dintre cei doi constructori nu a mai lansat niciun model nou de la finalul anului 2013, când a intrat în producţie Duster facelift, potrivit zf.ro.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/industria-auto-din-romania-incepe-sa-chiopateze_1713523.html
Follow us: @realitatea on Twitter