spot_img
0.9 C
Vaslui
05-dec.-2024
spot_img

Iatã imagini exclusive din supermarketul Kredianis, un concept 100% vasluian. Povestea din spatele acestei mari afaceri

- Advertisement -

ANTREPRENOTRIAT LOCAL, CU IZ DE MULTINATIONALÃ…S-a deschis si la Vaslui supermarketul care a uimit Bârladul. Vasluienii si cei din satele din jur vor avea un loc unde sã-si facã cumpãrãturile, într-un spatiu amenajat nou, în care s-a investit peste un milion de euro, dupã un concept 100% vasluian. Iatã cã si investorii locali pot sã facã ceea ce la început pãrea imposibil, iar de astãzi Kredianis se ia la trântã cu multinationalele din oras care stãpânesc comertul cu amãnuntul. Reporterii Vremea Nouã vã prezintã în exclusivitate imagini din acest nou magazin. Noutatea Kredianis fatã de supermarketul din Bârlad este faptul cã în acelasi spatiu avem, de fapt, douã magazine. Unul doar pentru zona de mâncare si unul pentru zona de obiecte pentru gospodãrie si bucãtãrie: „Astãzi, la Vaslui, pe lângã marea deschidere a supermarketului, mai lansãm si brandul Fan Casã, unde clientii vor gãsi produsele ce tin de igienã, bucãtãrie, casã, mâncare pentru animale, etc. Nu am mai vrut sã le amestecãm cu alimentele. Cele douã magazine sunt în aceeasi incintã, numai cã accesul se face diferit. Cititi mai jos poveastea si filozofia de viatã a acestei antreprenoare, care, iatã, se ia la trântã cu multinationalele, într-un judet în care comertul este dominat de acestea. Crezul ei este calitate la pret imbatabil, dar poate cel mai mult, empatia fatã de clientii care-ti calcã pragul magazinului: „Eu iubesc oamenii cu care lucrez, empatizez cu clientii si de fiecare datã mã pliez pe nevoile lor, si ca pret, si ca mod de lucru. Îi consider parteneri, nu ca pe niste oamneni care aduc bani firmei mele si atât. Cu salariatii mã port ca si cum ar fi din familia mea. Merg la toate evenimentele din viata lor, fie cã sunt nunti, petreceri sau aniversãri, fiindcã trebuie sã-i respecti pe cei care trag în firmã cu tine. Eu asa fac, în special cu oamenii de bazã”, ne mai spune aceasta. La Vaslui, în supermarketul Kredianis vor lucra peste 60 de oameni, investitia fiind una uriasã, de peste 1 milion de euro.

Compania Kredianis este una de top din judet. Cu o cifrã de afaceri în 2023 de aproape 140 de milioane de lei, realizatã cu 125 de angajati, si cu un pofit de peste 6 milioane de lei, aceasta se situeazã prima în rândul comerciantilor en-gros si cu amãnuntul din judet. Parcursul acestei companii este fabulos, iar în spatele ei este o femeie de afaceri de succes, care a înteles cã perfectionarea continuã, investitia în angajati si planificarea sunt esentiale pentru a dezvolta o firmã durabilã si pentru a ajunge din urmã multinationalele care stãpânesc comertul cu amãnuntul în România. Iatã povestea acesteia: „De mic copil am vrut sã mã fac antreprenor. Am trãit într-o familie de oameni simpli, muncitori si am avut tot ce ne trebuie în casã, nu am suferit din cauza lipsurilor. Dar cum era pe atunci, mama mea si-a dorit foarte mult ca eu sã am studii superioare. Eu nu eram atrasã asa de tare, voiam sã fac bani, sã am tot ce-mi trebuie. Dar într-un final i-am îndeplinit si visul mamei, am fãcut facultatea la Iasi, de Stiinte Sociale, specializarea Marketing, dar dupã 6-7 ani de la terminarea liceului. La început, dupã ce am terminat studiile liceale, m-am angajat prin concurs la Primãria Bârlad, pe vremea când primar era domnul Ioan Dumitru. Dupã ce a plecat din Primãrie, m-a luat cu el la Agromec, unde am fost contabilã. Acolo am învãtat cam tot ce tine de afaceri, dar în special contabilitate. Si m-am apucat si eu de antreprenoriat. La început aveam magazine mici la tarã. Vindeam casete video, dãdeam filme, fãceam de toate, asa era atunci, dupã Revolutie. Si sã stiti cã visul mi se împlinise: aveam bani. Dupã ce ne-am pus pe picioare, am început sã facem magazine mai mari. Aveam vreo 10 în total, pe la tarã. Au venit copiii, eu am doi, o fatã si un bãiat cu care mã mândresc. Eu cresteam copiii, fiindcã viata mea sunt ei si o perioadã am lãsat-o mai moale. Chiar si asa, tot mã mai implicam. Dupã ce au fãcut fiecare din ei doi ani, am început din nou sã mã implic si cu mai mult entuziasm. Aveam pentru cine sã construiesc”.

Adriana Sîrbu a înteles cã în afaceri trebuie sã ai curaj si mereu sã faci mai mult, împlinindu-ti visul

Adriana Sîrbu ne-a spus cum a fãcut pasul cãtre etapa superioarã a comertului cu amãnuntul, si anume angro-ul. „Eu si sotul meu eram chibzuiti, nu eram cheltuitori si ajunseserãm sã avem suficientã fortã financiarã, dar si sã avem contacte direct de la furnizori ca sã luãm marfã la prima mânã, sã nu mai trecem prin angrosisti. Si asa a ajuns sã avem primul depozit angro, în anul 2010. Atunci eram pe val, societatea noastrã se numea Timpuri Noi si eram cunoscuti în orasul Bârlad. A intervenit ceva în viata mea si a trebuit ca în 2011 sã o iau din nou de la capãt. Nu se întâmplase nimic cu firma, ci ceva în plan personal. Acesta este momentul în care am deschis o firmã nouã, Kredianis si am continuat ce am fãcut cu succes la firma Timpuri Noi. Am ajuns sã avem un angro mare în zona depozitelor de marfã din Bârlad, cu trei puncte de lucru si am început si distributia în teritoriu. Am fost primii din zona angro care am început acest gen de activitate. Eu eram înnebunitã sã vând cât mai mult si distributia mi-a îndeplinit acest vis. Îmi place sã aduc marfã, sã o aleg pe cea mai bunã si calitativã. Asta fac si acum. Si eram foarte îndrãzneatã, aduceam marfã si un pic mai scumpã, dar bunã calitativ si reuseam”, a mai spus sefa de la Kredianis.

Distributia, o nouã etapã în dezvoltarea afacerii

Când angrourile au început sã scârtâie, Adriana Sîrbu a mers la nivelul urmãtor, distributia. „La un moment dat, m-am blocat cu angro-ul. Aveam nevoie de spatiu de depozitare. Asa cã m-am dus la Simila si am luat de la domnul Hurduc un spatiu. În amintesc si acum, avea vreo 300 de metri si plãteam cam 1.500 lei. La un moment dat, am umplut si aici depozitul, am iesit în curte cu marfa. Domnului Hurduc nu-i convenea situatia, era si firesc, cã blocam totul pe acolo. La mine masinile de marfã intrau si ieseau tot timpul. Asa cã am gãsit la domnul Pencu de la Zorleni un spatiu urias, pe care l-am închiriat. Era imens, avea 3.000 de metri si plãteam o chirie, pentru mine fabuloasã atunci, vreo 9.000 de lei lunar. Vã dati seama, am trecut de la 300 de metri la ceva de zece ori mai mare si chiria era una pe mãsurã. Dar m-am obisnuit si am mers mai departe. Mai apoi am si cumpãrat acel depozit. Am dat 110.000 de euro. Era pentru mine o sumã uriasã, dar am avut curaj sã mã bag. Acesta a fost unul dintre momentele nostre de cotiturã. Am început sã investim în infrastructurã. Fiindcã v-am spus, telul meu era sã vând mereu mai mult. Si am deschis depozite noi si am extins distribuia. Acum cred cã avem la distributie la 1.500 de clienti, am ajuns pânã la marginea Iasului si avem 10 agenti de vânzãri si continuãm. Ca în orice firmã, aveam la acea vreme probleme pe distributie: soferi care nu duceau marfa la timp, clienti care nu-si onorau obligatiile, agenti care erau cu probleme etc. Si atunci m-am întrebat: oare cum fac cei din multinationale de nu au probleme de genul acesta, ce proceduri urmează? Si acesta a fost momentul în care am apelat la firme de consultantã si chiar am angajat pe cineva, pe care l-am mutat doi ani la Bârlad, cu tot cu firmã. Am pus totul la punct, de la proceduri în firmã, fișele postului, completate cu atributiuni. Cu alte cuvinte, am pus ordine în toate si în tot pe partea de Resurse Umane. Am trimis apoi oamenii de bazã la specializãri si asa s-a produs schimbarea. Eu am fost prima care m-am dus la cursuri de perfectionare si mereu voi face pânã ies din firmã. Mereu trebuie sã tii pasul cu noutãtile. Si de aici a început schimbarea”, ne-a mai mãrturisit antreprenoarea.

Fiul antreprenoarei a venit cu ideea de a trece de la angro si distributie, la lant de supermarketuri

DEZVOLTARE ÎN FAMILIE…Adriana Sîrbu e mândrã cã fiul ei, dupã ce s-a scolit si a început sã capete experientã în zona de importuri de mãrfuri si distributie, a venit lângã aceasta si împreunã dezvoltã un lant de supermarketuri. Astãzi asistãm la deschiderea Kredianis la Vaslui: „Fiul meu, dupã ce a terminat facultatea, s-a angajat. Nu la Kredianis, ci în altã parte si tot pe domeniul de distributie. Fac importuri si dupã care distributie. Unul dintre clientii lor era celebra firmã localã de la Ploiesti, care a fãcut un hipermarket în orasul lor, apoi, au intrat si în Bucuresti. Edi, fiul meu, era atunci foarte încântat de aceastã companie, dar poate mai mult cã si antreprenorii nostri pot intra în aceastã piatã ocupatã de multinationale. Chiar dacã si-a început activitatea în altã parte, fiul meu a decis dupã ce si-a mãsurat priceperea, sã vinã sã ma ajute. Credeti-mã cã acest lucru m-a motivat pe mine, ca mamã si ca antreprenor. Vãzându-l entuziasmat de ce fac cei de la Ploiesti, am fãcut împreunã cu el un plan si acum patru ani am preluat si noi acestã idee si am deschis primul supermarket la Bârlad, noul concept Kredianis, care s-a dovedit a fi un succes. Nu este numai meritul meu, ci al echipei si al lui Edi. Vã dati sema cã tot sistemul informatic, cu case de marcat cu stocuri, inventare, fiul meu se ocupã. Sunt o mamã bucuroasã: fiul meu a lãsat totul deoparte si a venit acasã sã lucrãm împreunã, la firma familiei. Fata mea nu a ales comertul. Este desinger, dar sper cã în scurt timp va veni în afacerea noastrã. În plan mai am sã mai deschid douã supermarketuri mari, dupã care mã opresc. Îmi ajunge, mi-am împlinit visul. Voi lãsa totul familiei si Edi va continua. Mi-a dovedit cã este capabil si încet, încet prinde experienta necesarã. Vreau sã-i insuflu credinta mea, aceea de a empatiza cu clientii nostri si de a transforma echipa cu care lucrezi într-o mare familie. Sper sã mosteneascã de la mine pasiunea de a alege marfa pentru clienti. Mie îmi place la nebunie acest lucru. Țelul Kredianis este marfã de calitate, produse în ton cu nevoile oamenilor si preturi cât mai onorabile”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Si locația cred ca contează
    As fi fost curios dar nu e in rutele mele, chiar e peste mana
    Dar succes, s-au mai construit si case in zona aia, sper sa le meargă

  2. Felicitări și mult succes! Avem nevoie de antreprenori locali care să devină jucători importanți pe piața din județ și chiar cea națională!

  3. pretul dicteaza! daca „dincolo era mai ieftin”, falimentul ii asteapta! P.S. A se vedea marketul de langa silver mall…aproape 0 clienti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.