spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
25-nov.-2024
spot_img
spot_img

Frauda la Bac, descoperita la Colegiul «Mihai Eminescu»

- Advertisement -

Au riscat si vor sta pana in toamna anului viitor fara diploma de bacalaureat. Este vorba de doi candidati ai examenului de bacalaureat, ce au fost eliminati ieri de la proba de limba si literatura romana. In unele centre de examen, reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) si al Ministerului Educatiei au gasit sute de fituici si brosuri cu subiectele de  la bac rezolvate in grupurile sanitare ale unitatilor.

Doi candidati ce sustineau ieri examenul de limba romana la centrul de examen de la Colegiul National „Mihai Eminescu” din municipiu, au fost eliminati pentru tentativa de frauda. Din cele declarate de inspectorul scolar Carmen Nechita, vicepresedintele comisiei judetene de bacalaureat, unul dintre candidati a scapat pe jos fituicile, iar un al doilea avea materialele de inspiratie sub foile de examen.

„Unul a fost prins de cei din comisia de monitorizare, de d-na Macovei si d-nul Popescu de la Minister. Cand acestia au intrat in sala de examen, candidatul a scapat fituicile jos. Un al doilea candidat a fost prins de comisia de examinare. In momentul stampilarii foii de examen au vazut un colt al fituicii sub foi”, a spus Carmen Nechita.

Unul dintre cei doi este absolvent al Colegiului Eminescu, iar al doilea este absolvent al Grupului Scolar de la Flamanzi. In acest caz, vor trebui sa dea explicatii profesorii supraveghetori care, cel mai probabil, vor fi sanctionati.

Eliminarea din examen atrage dupa sine, incepand cu acest an, imposibilitatea elevului in cauza de a participa la urmatoarele doua sesiuni de examen. Cei care au fost eliminati la aceasta sesiune vor mai putea da examenul in sesiunea de toamna a anului viitor.

Grupurile sanitare, pline de fituici

Nereguli in toate centrele de examinare, verificate ieri, in prima zi de proba scrisa din cadrul examenului de bacalaureat. Verificarile au fost facute de Ada Macovei, inspector scolar general al ISJ, care a fost insotita de Constantin Popescu, inspector general pe discipline tehnice din cadrul Ministerului Educatiei.

„Pe unde am fost am constatat ca elevii se  cereau destul de des la baie. Am verificat baile si am descoperit ca peste tot erau depozitate fituici. De fapt ei isi cereau voie sa mearga la baie pentru a se blinda cu fituici, nu pentru ca ar fi avut neaparat nevoie sa iasa din sala de examen”, a declarat Ada Macovei.

Candidatii sustin ca subiectele au fost usoare

Cei care au sustinut proba scrisa la limba romana sustin ca subiectele au fost relativ usoare, cei mai multi sperand la note mari.

„A fost usor, am scris si sper sa iau cel putin noua. Vom vedea ce va mai fi de acum incolo”, a spus Adina D., candidata la Colegiul National „A.T. Laurian”.

Primul subiect a fost un fragment din „Nunta in cer”, de Mircea Eliade. Pornind de la acest roman, candidatii au trebuit sa raspunda la noua cerinte. Un alt subiect a fost „Particularitatile de constructie ale unui personaj dintr-o opera dramatica de I.L.Caragiale – O scrisoare pierduta, Camil Petrescu – Jocul ielelor sau Marin Sorescu – Iona”.

Notele vor fi afisate pe 3 iulie

Ultimele doua probe scrise ale examenului de bacalaureat, proba obligatorie a profilului si proba la alegere a profilului si specializarii, vor fi sustinute la 29 iunie si, respectiv, 1 iulie. Rezultatele examenului vor fi afisate la 3 iulie, iar pe 4 iulie, intre orele 8.00 si 12.00, se vor putea depune eventualele contestatii. Rezultatele finale ale examenului vor fi afisate la 8 iulie. (Petronela Rotariu)

Subiectele la limba si literatura romana de la Bacalaureat 2011

SUBIECTUL I (30 de puncte)

Se da urmatorul text:

„Mi-am dat seama ca nu se gandea intotdeauna la o eventuala despartire; asemenea ganduri, cumplite, le respingea cu darzenie intreaga ei fiinta. Dar banuia ca viata aceasta, traita impreuna clipa de clipa, miracolul acela, a doua fapturi necontenit prezente una pentru alta, nu va putea dura. Isi dadea seama, zarindu-ma uneori in fata raftului cu carti, ca in curand ma va cuprinde vechea mea patima, si ca atunci munca ma va fura de langa ea ceasuri si zile intregi. Stia ca setea mea de creatie, de scris, a fost numai adormita, ca ea nu va putea fi definitiv stinsa. Se impacase cu acest destin – despartirea noastra pentru lungi, chinuitoare intervale – dar l-ar fi voit cat mai tarziu implinit.

Cateodata isi spunea ca e imorala cu dragostea ei strivitoare, ca un om nu poate trai fara sa munceasca si mai ales un artist nu are dreptul sa-si ingroape talentul intr-o dragoste fericita, si pentru fiinta ei cinstita indoielile acestea erau chinuitoare. Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte – munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi – nu pretuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…

(Mircea Eliade, Nunta in cer)

Scrie, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte, cu privire la text:

1. Numeste cate un sinonim pentru sensul din text al cuvintelor: despartire, patima.

2. Explica rolul punctelor de suspensie in secventa: caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…

3. Construieste un enunt in care sa folosesti o locutiune/expresie care sa contina substantivul gand.

4. Precizeaza tipul de perspectiva narativa din textul citat.

5. Transcrie doua cuvinte din text care apartin campului semantic al creatiei.

6. Noteaza doua motive literare din textul dat.

7. Prezinta semnificatia unei figuri de stil din textul dat.

8. Mentioneaza doua trasaturi ale genului epic, ilustrandu-le cu exemple din text.

9. Comenteaza, in sase-zece randuri, urmatoarea secventa din textul dat: Dar intotdeauna sfarsea prin a-si spune ca, moral sau imoral, bine sau rau, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevarata, tainica dragoste; ca intalnirea noastra este singurul lucru esential, real, iar toate celelalte – munca, creatie, talent, onoare si cate vor mai fi – nu presuiesc nimic, caci toate sunt zadarnicii omenesti ale pamantului…

SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)

Scrie un text de tip argumentativ de 15-30 de randuri despre cunoasterea de sine, pornind de la ideile sugerate de afirmatia lui Nichita Stanescu: A avea un ideal inseamna a avea o oglinda.

In elaborarea textului de tip argumentativ, trebuie:

– sa respecti structura discursului de tip argumentativ: formularea ideilor in scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimarii unei aprecieri; 8 puncte

– sa redactezi continutul adecvat argumentarii pe o tema data: formularea ipotezei/a propriei opinii fata de problematica pusa in discutie, enuntarea si dezvoltarea corespunzatoare a doua argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente; 16 puncte

– sa respecti normele limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie si de punctuatie) si limita de spatiu indicata. 6 puncte

Atentie! Formularile de tipul Sunt/nu sunt de acord cu afirmatia…/ Autorul are dreptate cand afirma ca…/ Afirmatia autorului este corecta…, neinsotite de enuntarea propriei opinii, nu se considera ipoteza.

SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

Redacteaza un eseu de doua-trei pagini, despre particularitatile de constructie a personajului dintr-un text dramatic studiat, apartinand unuia dintre autorii canonici: I.L. Caragiale, Camil Petrescu sau Marin Sorescu.

In elaborarea eseului, vei avea in vedere urmatoarele repere:

– sustinerea unei opinii despre modul in care se reflecta tema textului dramatic in constructia personajului ales;

– prezentarea statutului social, psihologic, moral etc. al personajului ales, prin raportare la conflictul/ conflictele textului dramatic;

– relevarea unei trasaturi dominante a personajului, ilustrate prin doua episoade/secvente dramatice semnificative/citate comentate;

– ilustrarea a patru elemente de structura si compozitie ale textului dramatic ales, semnificative pentru tipologia personajului (actiune, conflict, relatii temporale si spatiale, indicatii scenice, tehnici specifice, limbaj, final etc.).

Nota! Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul lucrarii este la alegere.

Pentru continutul eseului vei primi 16 puncte (cate 4 puncte pentru fiecare cerinta/reper).

Pentru redactarea eseului vei primi 14 puncte (organizarea ideilor in scris – 3 puncte;

abilitati de analiza si de argumentare – 3 puncte; utilizarea limbii literare – 2 puncte;

ortografia – 2 puncte; punctuatia – 2 puncte; asezarea in pagina, lizibilitatea – 1 punct;

incadrarea in limita de spatiu indicata – 1 punct).

In vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini si sa dezvolte subiectul propus.

www.evbt.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.