Un nou patent al celor de la Microsoft aduce aminte de unul dintre cele mai cunoscute episoade din serialul „Black Mirror”. Microsoft a primit în cursul săptămânii trecute aprobarea de a începe dezvoltarea pentru un patent care ar permite companiei să „creeze un chatbot folosindu-se de informaţiile personale ale unor persoane decedate”, scrie Independent, citat de IndieWire. Conform patentului, Microsoft poate crea un chatbot cu inteligenţă artificială „bazat pe imaginile, vocea, postările din social media, mesajele electronice şi alte informaţii personale” ale unei persoane moarte. Informaţia ar putea să le creeze un deja vu fanilor serialului „Black Mirror”, creat de Netflix. Primul episod din al doilea sezon al show-ului, intitulat „Be Right Back”, o prezintă pe britanica Hayley Atwell în persoana unei tinere al cărui iubit moare într-un accident de maşină, ea recurgând apoi la tehnologie pentru a-l aduce pe acesta înapoi ca o inteligenţă artificială, cu care să poată comunica.
Inteligenţa artificială se foloseşte de postările acestuia din social media pentru a replica felul în care acesta vorbea şi a dialoga cu iubita sa, iar ulterior, reuşeşete să copieze şi vocea sa, din câteva videoclipuri realizate atunci când încă era în viaţă. Patentul celor de la Microsoft specifică faptul că „persoana (care este reprezentată de chatbot) poate fi o entitate din trecut sau din prezent (sau o versiune a acesteia), precum un prieten, o cunoştinţă, o celebritate, un personaj fictiv, o figură istorică sau chiar creatorul chatbot-ului”, astfel că gigantul american nu este îngrădit cu privire la persoanele pe care le-ar putea transforma într-un chatbot cu inteligenţă artificială. Ultimul punct sugerează că persoana care creează chatbot-ul l-ar putea antrena în timpul vieţii pentru ca acesta să îl înlocuiască în mediul digital după moarte. Serialul „Black Mirror” este unul dintre cele mai de succes produse ale celor de la Netflix, dezvăluind diferite moduri în care tehnologia ar putea impacta viitorul. Temele abordate de creatorii săi s-au regăsit deja de câteva ori în anumite forme în realitate, precum dependenţa de social media şi nevoia de validare sau evoluţia fenomenului de „cancel culture”.
Citeste mai mult: adev.ro/qnhul5