spot_img
spot_img
-0.1 C
Vaslui
26-nov.-2024
spot_img
spot_img

Dan Cazaciuc – pus să promoveze turistic Focşaniul

- Advertisement -

Municipalitatea se pregăteşte să scoată la licitaţie spaţiile comerciale şi centrul de informare turistică din Grădina Publică u de acesta din urmă s-ar putea ocupa chiar Dan Cazaciuc, purtătorul de cuvînt, a cărui fiică a lucrat la pliante de promovare turistică a şantierului din Focşani într-un proiect nu tocmai transparent u Primăria Focşani a recunoscut că a cumpărat materiale turistice, dar nu pentru a aduce turişti la noi în oraş u u primarul Bacinschi nu a găsit nimic în neregulă ca fiica unui director din primărie să facă pliante pentru instituţia unde lucrează tatăl său

Primarul Decebal Bacinschi a anunţat că foarte curînd se vor demara procedurile pentru scoaterea la licitaţie a spaţiilor comerciale şi a centrului de informare turistică din Grădina Publică. “Caşcarabetele”, după cum le-a numit Bacinschi, ar putea găzdui meşteri populari, cîţiva chiar interesîndu-se de condiţiile de achiziţie, dar şi societăţi comerciale. În ceea ce priveşte Centrul de informare turistică, de acesta s-ar putea ocupa chiar Dan Cazaciuc, purtătorul de cuvînt al Primăriei. Care sînt legăturile lui Cazaciuc cu turismul? Nu foarte multe, dar poate în calcul au intrat pliantele turistice la care fiica sa a lucrat pentru Primăria Focşani, printr-o firmă din Buzău, după cum a dezvăluit recent ziarul nostru. “Mai durează scoaterea la licitaţie, avem de cumpărat mobilier şi de finisat. Vom vedea cine se ocupă şi de Centrul de informare turistică. Cel mai probabil spaţiile vor fi date anul viitor”, ne-a precizat primarul Bacinschi, după o discuţie cu presa în cadrul căreia Dan Cazaciuc a precizat că el s-ar ocupa de promovarea turistică a oraşului la Centrul de lîngă Biserica din Piaţa Unirii.

Fiica lui Cazaciuc, partener cu Primăria unde lucrează tatăl său

Primarul Decebal Bacinschi declară că a dat bani pentru materiale informative şi de promovare turistică a Focşanilor făcute şi de fiica purtătorului său de cuvînt, Dan Cazaciuc, dar că scopul cumpărării lor nu ar fi acela de a atrage potenţiali turişti în oraşul de pe Milcov. Precizarea a venit după ce Ziarul de Vrancea a scris că municipalitatea a cumpărat pliante turistice realizate chiar de fiica purtătorului de cuvînt al Primăriei Focşani, prin firma pe care tînăra o are alături de mama ei, Proimage SRL Focşani. Nici un cuvînt însă despre un posibil conflict de interese, sau despre cum a ajuns să facă o firmă din Buzău, în colaborare cu fata lui Cazaciuc, în calitate de art director, pliante pentru Primăria lui Bacinschi. Oficialii locali spun că “în luna mai 2010 s-a luat decizia achiziţionării unor materiale informative şi de promovare, ce vor fi utilizate atît cu ocazia Zilelor municipiului Focşani (6 iulie) cît şi cu ocazii similare, pentru a fi oferite, împreună cu alte materiale informative proprii (exemplu Revista Focşanii) participanţilor la diversele manifestări organizate, oaspeţilor municipiului”, după cum se arată într-un răspuns al Primăriei Focşani către Ziarul de Vrancea. Pentru a se promova imaginea oraşului, oficialii au prospectat piaţa. Şi, pe lîngă o carte de istorie locală, administraţia lui Bacinschi a “descoperit” la o firmă din Buzău tocmai nişte pliante folositoare despre obiective turistice din Focşani. Firma respectivă a colaborat, întîmplător sau nu, chiar cu fiica lui Dan Cazaciuc, cel care ocupă funcţia de director Comunicare în Primăria Focşani.

Bacinschi cere pliante turistice, dar n-are ca scop atragerea lor

“În acest sens a fost realizată, în conformitate cu legislaţia în vigoare, o studiere a pieţei şi au fost identificate doar două materiale tipărite care corespund scopului menţionat anterior. Aceste materiale sînt pliantul «Municipiul Focşani – Oraşul Unirii – Informaţii turistice» şi cartea «Focşanii – O istorie în date şi mărturii (sec. XVI – 1950)» – Cezar Cherciu, 2010”, mai spun cei de la Primăria Focşani, prin departamentul de comunicare condus de Dan Cazaciuc. Bacinschi a plătit aproape 3.000 lei din bani publici pentru aceste materiale, despre care Primăria recunoaşte senin că nu au avut ca scop să atragă turişti la noi în oraş. Şi atunci, de ce ne-au mai trebuit pliante turistice de promovare a unor obiective şantier şi a zecilor de biserici de prin oraş? De la firma din Buzău s-au comandat o mie de astfel de pliante pentru un tarif de aproape 1.100 lei. “Nu s-a solicitat nici o suplimentare a numărului de pliante editate de SC Euro Print Company SRL Buăzu, nu au existat alte oferte şi nu au fost identificate alte materiale tipărite similare (pliante, broşuri) care să fie potrivite scopului propus”, ne mai răspunde Dan Cazaciuc, care recunoaşte că pliantele turistice n-au avut ca ţintă atragerea de turişti în municipiul Focşani. “Deoarece scopul declarat al utilizării acestor pliante, de către primărie, nu a făcut parte dintr-un proiect de stimulare a dezvoltării turismului local, nu s-au făcut studii cu privire la eventuala creştere a numărului de turişti, urmare a acestei acţiuni, astfel încît nu dispunem de datele solicitate”, mai spun sec cei de la Primăria Focşani. Reamintim că sub denumirea “Municipiul Focşani, Oraşul Unirii, Informaţii turistice”, municipalitatea a încercat să găsească cele mai frumoase locuri din oraş, însă şi-a ratat scopul lamentabil pentru că funcţionarii n-au găsit 20 de obiective demne de interes pentru cei care vizitează municipiul, întrucît cele mai importante erau şi mai sînt încă înconjurate de schele. În schimb, a umplut broşura turistică de biserici, de parcă ar promova turismul ecumenic în Focşani.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.