“Victima” a sesizat OPC, iar Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Neamţ a câştigat procesul
Comisarii pentru protecţia consumatorilor din Neamţ au înregistrat o nouă victorie în instanţă şi, implicit, i s-a făcut dreptate şi persoanei care a sesizat abuzul. Ec. Vlad Ciurea, şeful CJPC Neamţ, informeaăa opinia publică despre faptul că a câştigat definitiv şi irevocabil un proces iniţiat în urmă cu 2 ani (2012), ca urmare a contestării unui document de control încheiat pentru neregulile constatate, la un prestator de servicii de furnizare energie electrică.
“Un consumator a primit din partea prestatorului, la începutul anului 2012, o factură cu o valoare exagerat de mare (10596,32 lei) , nejustificată pentru un consum casnic normal. Demersurile consumatorului către operatorul economic nu s-au concretizat în rezolvarea favorabila, firească a situaţiei de fapt, invocând datele înregistrate în sistemul propriu de evidenţă. Comisarii au declanşat acţiunea de verificare şi au întocmit un document de control prin care au sancţionat prestatorul de servicii pentru comportament incorect în relaţia cu consumatorii. Acesta nu a contestat documentul încheiat de comisarii CJPC Neamt, care prevedea ca sancţiune o amendă în valoare de 10000,0 lei şi măsura complementară – de anulare a facturii nejustificate într-un termen fixat de 15 zile. Neîndeplinirea măsurii dispuse în termenul şi în condiţiile prevăzute prin documentul de control încheiat a condus la sancţionarea ulterioară a operatorului economic. Acest nou document încheiat de comisarii CJPC Neamt a fost contestat de operator. Procesul a fost câştigat prin Hotărare definitivă şi irevocabilă (aprilie 2014). Prestatorul de servicii a fost obligat de instanţă să achite contravaloare amenzii ( 2000 lei) şi să aplice măsurile legale dispuse prin documentul de control întocmit iniţial de comisarii CJPC Neamt”.
Cititi: http://ziarulceahlaul.ro/factura-la-curent-de-peste-o-suta-de-milioane-de-lei-vechi/