„Școala online, știm cu toții, nu a fost posibilă pentru toți copiii României. Cu bune sau cu rele, școala online a asigurat un minim de conectare la educație, însă aproximativ 40% dintre elevi, dacă ne luăm după unele studii, nu au avut acces la învățământ online, și nu vorbim de învățământ online de calitate, vorbim de învățământ online în general”, a declarat Ligia Deca, consilier prezidențial, în cadrul unei dezbateri organizate de Asociația Valentina România, pe tema drepturilor copilului.
Aceasta a explicat care sunt dezavantajele învățării online, cele legate de integrarea și interacțiunea elevilor: „Învățarea la distanță a asigurat în anumită măsură dezvoltarea cognitivă, însă așa cum spuneam, avem carențe în ceea ce privește capacitatea copiilor de a se integra în medii sociale, de a-și exersa abilitățile care țin de interacțiune socială, emoțională și mai este un aspect despre care vorbim destul de puțin, și anume faptul că în zonele unde limba vorbită în familie este diferită de limba vorbită la școală, copiii s-au dezobișnuit să vorbească limba pe care o vorbesc în mod normal la școală”…https://www.edupedu.ro/clase-mai-mici-pentru-a-ne-putea-concentra-mai-mult-individual-pe-particularitatile-copiilor-propune-ligia-deca-consilier-prezidential-in-alte-tari-se-creste-dimensiunea-staffului-scolilor-nu-po/