spot_img
16.5 C
Vaslui
02-nov.-2024
spot_img

Câteva sute de persoane au semnat petitia pentru readucerea pe sine a trenului de la Husi

- Advertisement -

PERSEVERENTÃ… O mânã de huseni care încã cred în posibilitatea revenirii trenului pe linia Crasna – Husi îsi continuã demersurile în acest sens. Nu demult au fãcut si o petitie online, prin care solicitã ca Primãriile din Husi, Oltenesti, Cretesti, dar si Consiliul Judetean Vaslui sã se implice pentru izbânda acestui deziderat de interes public. Numai cã dinspre autoritãti nu vine vreo veste de sustinere a initiativei. Pânã acum, 340 de persoane au semnat petitia. Trenul de cãlãtori Crasna – Husi a pãrãsit gara localã pentru ultima oarã în data de 14 ianuarie 2012, ora 17:35. Avea doar 5 cãlãtori în el, iar lipsa unui numãr suficient de cãlãtori, din punct de vedere economic, fiind, de altfel, si motivul desfiintãrii acestei sectii feroviare. Cei care vãd în readucerea trenului pe sine în zona Husi un beneficiu pentru economia localã si pentru oameni par decisi sã nu se lase.

Dupã 122 de ani în care trenul Crasna – Husi a fost unul dintre obiectivele de referintã ale zonei, cu o importantã deosebitã în angrenajul economic al „orasului dintre vii”, sefii CFR-ului au decis cã sectia feroviarã nu mai este rentabilã si au decis închiderea ei. Pe 14 ianuarie 2012, a plecat din gara localã ultimul tren de cãlãtori – R 6405, cu douã vagoane, în 2014, în luna august, pe aici a mai trecut un ultim tren de marfã. De atunci, voci rãzlete de lideri locali, dar mai mult de nostalgici ai bãtrânului trenulet, au tot insistat în redeschiderea sectiei. La un moment dat, s-a încercat aducerea „Sãgetii Albastre”, care a si functionat o scurtã perioadã de timp, fiind scoasã de pe sine din acelasi motiv al nerentabilitãtii. Cei care sunt convinsi cã trenul la Husi este necesar si ar aduce beneficii dezvoltãrii zonei, aratã cã pretul transportului ar fi mai mic decât cu mijloacele auto, iar legãtura nu doar cu municipiul Vasluiul, ci cu toate zonele tãrii, ar fi mult mai usor de realizat.

Initiatorii petitiei au enumerat care sunt, în opinia lor, beneficiile readucerii trenului la Husi: „transport la pret redus, transport pe timp de noapte, fericirea cetãtenilor, o economie mai bunã a orasului Husi”

Unul dintre cele mai recente demersuri ale sustinãtorilor ideii de redeschidere a acestei sectii feroviare, cu o lungime de 33 kilometri, este reprezentat de o petitie (pe petitieonline.com) prin care se solicitã strângerea de semnãturi, care sã arate cã sunt multi localnici care vor înapoi trenul de Crasna – Husi. Pânã acum, s-au adunat 340 de semnãturi, care au subscris urmãtorului mesaj: „Asociatia Calea Feratã Crasna – Husi solicitã sprijinul institutiilor: Primãria Husi, Primãria Oltenesti, Primãria Cretesti, Consiliul Judetean Vaslui. Cetãtenii municipiului Husi îsi doresc redeschiderea circulatiei pentru cãlãtori, respectiv marfã. Redeschiderea circulatiei va aduce beneficii: transport la pret redus (gratis pentru elevi), transport pe timp de noapte, fericirea cetãtenilor, o economie mai bunã a orasului Husi.
SNTFC „CFR CALATORI” a comunicat prin Petitia nr 2021007379: ,,… În conditiile în care în prezent pe aceastã rutã nu se opereazã servicii de transport feroviar de cãlãtori, CFR Cãlãtori îsi exprimã întreaga disponibilitate de a analiza acest tip de solicitãri având în vedere geografia feroviarã a zonei, dispunerea subunitãtilor feroviare, resursele disponibile si numai cu operarea în conditii de echilibru financiar prin compensatia acordatã si din alte surse, asigurate inclusiv prin implicarea si angajarea autoritãtilor locale… „. Astfel, ACFCH si cetãtenii orasului Husi vã solicitã sã faceti demersurile necesare pentru o redeschidere; sã contactati CNCF „CFR” SA si SNTFC „CFR” CÃLÃTORI sau orice operator PRIVAT”, se aratã în petitia semnatã de 340 de persoane.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

8 COMENTARII

  1. Păcat. Erau vagoane speciale cu destinația Huși -Bucuresti și Huși Constanta. Nu renteaza. În afară de un tunel și un viaduct zici că este ruta Oravița -Anina. Alții refac rute feroviare și noi (nu renteaza)
    . Fatalailor.

  2. Nu renteaza domle. Pleaca nasu cu buzunarele goale acasa. Cum sa renteze daca nasu te lua la stanga daca luai bilet iar mecanicii saltau motorina pe din dos. Si ca sa fim realiști COS-ul are o contributie de 50% pentru inchiderea liniei si ceilalti 50% de lacomia angajatilor.

  3. Am spus de multe ori vorbind serios, ca nu se merita, nu renteaza si am fost luat peste picior. Daca credeti ca CFR o sa se implice doar de dragul amintirilor unora va inselati amarnic!

  4. Nu este rentabil…toată lumea vb de economie și noi de..melancolie.Pt.5 persoane niciun stat zdravăn la cap nu pornește locomotiva.

    • nu spune hop fiindca conducatorii statului nu sunt zdraveni la cap in nici un fel sau mai degraba sunt sarlatani si investesc acolo de unde se pot fura cat mai multi bani , vezi investitia de la vama Bumbata unde s-au investit o groaza de bani pentru cateva zeci de treceri zilnic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.