Peste 80 de reclamatii au fost adunate numai la o asociatie de proprietari de la locatarii nemultumiti ca nu li se iau in considerare indicatiile repartitoarelor montate la calorifere, in repartizarea costurilor la energia termica furnizata de Modern Calor. Si din partea proprietarilor apartamentelor debransate curg nemultumirile pentru suma cu care sunt taxati de operatorul de termoficare.
Reclamatii la Protectia Consumatorilor
Petrica Butnaru, presedintele Asociatiei nr. 1 de proprietari, a declarat ca a prezentat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor zeci de reclamatii, care initial au ajuns la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor „Euro Protect”, filiala Botosani. „Cu seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor am stabilit ca va avea loc o intalnire, saptamana aceasta, direct cu proprietarii nemultumiti, pentru ca acestia sa isi expuna problema catre cei ce se ocupa de respectarea legislatiei pe linie de protectie a consumatorului”, a declarat Petrica Butnaru, presedintele Federatiei Asociatiilor de Proprietari din Botosani. Reprezentantii Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) atentionau insa, de anul trecut, ca in scarile de bloc unde nu s-a montat repartitorul comun, nu se iau in considerare datele indicate de repartitoarele de cost din apartamentele locatarilor. Cu alte cuvinte, locatarii chiar daca au montate repartitoare la calorifere, platesc caldura la Modern Calor in sistem pausal. In aceste condominii, indiferent de motivul pentru care nu s-a reusit pana la aceasta data montarea repartitorului comun, repartizarea consumului de energie termica pe apartamentele bransate la sistemul centralizat de termoficare se face proportional cu suprafata utila. „Serviciul de exploatare a repartitoarelor este suspendat pana la asigurarea conditiilor de montare a repartitorului comun. In condominiul in care nu este in functiune repartitorul comun, prestatorul serviciului de exploatare a repartitoarelor nu mai are voie sa isi desfasoare activitatea, pana ce nu se va monta si pune in functiune repartitorul la nivel de scara”, a declarat Daniel Alexandru, directorul adjunct al ANRSC.
Asociatiile dau vina pe Modern Calor
Situatia in care peste 80 de reclamatii s-au adunat pe seama repartitoarelor devenite obiecte inutile pare sa fie destul de incalcita, vina fiind aruncata dintr-o parte in alta. Reprezentantii firmelor care fac citirea repartitoarelor spun ca le revine locatarilor, asociatiilor, obligatia de a instala repartitoarele. „Noi am instalat repartitoare martor la mai multe scari unde nu erau, si am facut-o pe cheltuiala noastra, le-am dat cumva in chirie. Dar probabil ca in municipiu mai sunt probleme de aceasta natura nerezolvate, care nu tin de firma noastra”, a declarat Petrica Parfenie, director adjunct Elsaco Electronic. Petrica Butnaru spune insa ca montarea repartitoarelor comune este intarziata din cauza celor de la Modern Calor, care „nu realizeaza echilibrarea hidraulica a instalatiei sistemului centralizat”.
Instalarea repartitoarelor la nivel de scara ar trebui sa se faca doar dupa o astfel de echilibrare hidraulica a instalatiei, spune seful de asociatie. Presedintele FAP mai sustine ca a solicitat la Modern Calor sa comunice in scris asociatiei daca, acolo unde nu sunt subsoluri, conditiile tehnice permit sa se monteze repartitoarele martor, pentru a li se lua in calcul oamenilor citirile de la aparatele din apartamente. „Nu am primit niciun raspuns la aceasta solicitare”, spune presedintele FAP. Reprezentantii Modern Calor refuza la randul lor sa ofere vreo explicatie.
260-350 lei caldura intr-o luna de iarna calduroasa
Reprezentantii FAP spun ca si dupa distribuirea facturilor pentru luna decembrie de catre Modern Calor au inceput sa curga nemultumirile legate de valoarea cotei stabilite celor debransati de la sistemul centralizat de incalzire, cota care in unele blocuri s-a dublat fata de luna precedenta. Nemultumirile celor care au repartitoare si platesc caldura la pausal sunt de asemenea de inteles, in conditiile in care intr-o luna cu temperaturi exterioare care au fost chiar neobisnuit de ridicate pentru aceasta perioada a anului, facturile clientilor Modern Calor fost destul de ridicate. La un apartament cu doua camere facturile sunt pentru sume cuprinse intre 260 si 350 de lei.
In aceste conditii facturile sunt umflate atat pentru proprietarii cu apartamentele bransate la sistemul centralizat, cat si pentru cei care s-au debransat dar platesc cota comuna
Petrica Butnaru, presedinte FAP