spot_img
spot_img
3 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

Asfaltări politice!!! USL îşi face campanie de milioane de euro pe bani publici

- Advertisement -

Liberalul Nini Săpunaru îşi face cea mai scumpă campanie din Vrancea, prin asfaltarea drumurilor naţionale de pe Valea Ramnicului şi Valea Milcovului, cu firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Lucrările făcute pană acum costă 17 milioane lei şi vor fi decontate nu din buzunarul propriu, ci din bani publici, care vor fi alocaţi… anul viitor. De asfaltările electorale beneficiază şi candidatul PSD la Senat, Petru Filip. Istoria se repetă în Vrancea pentru că nişte drumuri pe care s-a mai dat un pospai de asfalt l-au scos parlamentar şi pe senatorul Miron Mitrea
USL reia vechea practică a PSD de a-şi face campanie finanţată de la buget, iar acest lucru se vede cel mai bine în Colegiul 3, unde candidează liberalul Nini Săpunaru. Acesta a obţinut promisiuni de fonduri de la Ministerul Transporturilor pentru repararea drumurilor naţionale, iar acum are parte în acelaşi timp de cea mai scumpă şi ieftină campanie, întrucat asfaltările vor fi decontate din bugetul anului viitor. Practic, firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu lucrează pe datorie în comunele din colegiul deputatului liberal. Este adevărat că PSD şi PNL s-au aflat pană în acest an în opoziţie, iar PDL nu a considerat o prioritate acordarea de fonduri pentru infrastructura rutieră dintr-un colegiu “galben”, în ciuda numeroaselor promisiuni făcute de senatoarea Sorina Plăcintă, de exemplu. Concluzia amară este că drumurile din judeţ sunt reparate doar pentru voturi sau pentru diverse afaceri de partid, niciodată pentru că oamenii au nevoie de ele.

“Istoria se repetă” nu este o simplă vorbă, ci o realitate demonstrată şi în această campanie electorală. Este cazul drumurilor reparate în colegiul deputatului Nini Săpunaru, pe valea Milcovului şi pe Valea Ramnicului. Liberalul are acum mari şanse să fie ales pentru un nou mandat în Colegiul 3 Camera Deputaţilor în urma asfaltărilor începute în luna octombrie. Şi noua achiziţie a PSD Vrancea, senatorul Petru Filip a vizitat colegiul pentru ca asfaltările să-i crească scorul electoral. Banii au fost alocaţi în bună măsură ca urmare a insistenţelor liberalului Săpunaru pe langă colegul său din fruntea Ministerului Transporturilor, Ovidiu Silaghi. În urmă cu opt ani, un alt ministru al Transporturilor obţinea un mandat de senator după ce asfalta şoseaua dintre Focşani şi Andreiaşu. Miron Mitrea a dat bani, iar investiţia a fost derulată chiar în campania electorală, fără nicio jenă, pentru că doar rezultatul contează. Culmea este că nici atunci, nici acum nu au fost bani pentru aceste asfaltări, care s-au făcut în contul bugetului pe anul viitor. Numai că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea de la targ, iar în 2004 s-a schimbat guvernarea, iar noua putere a trebuit să-i deconteze lucrările electorale. Nimeni nu contestă utilitatea şoselei spre Andreiaşu, mai ales cei care au circulat pe acolo, însă la fel de adevărat este că pentru politicienii care s-au implicat să fie alocaţi bani şi să se deruleze lucrările nu a contat decat votul alegătorilor şi nu bunăstarea acestora pe termen lung.

Mitrea a lucrat pe jumătate

Pe DN 2 M Focşani – Andreiaşu – Butucoasa au fost începute în toamna anului 2004 lucrări care costau 242 de miliarde de lei vechi şi din care firma Vega 93 Galaţi a executat asfaltări de 97 de miliarde de lei vechi. În Colegiul 2 Senat în care candida fostul ministru al Transporturilor s-au făcut reparaţii neplătite şi la DN 2 L Tişiţa – Panciu – Soveja, în valoarea de 51 de miliarde lei. Toate aceste investiţii s-au efectuat în contul bugetului pe anul 2005, PSD fiind sigur că va caştiga din nou puterea. Mai grav este că aceste şosele s-au reparat doar pe jumătate. “O situaţie deosebită o prezintă drumurile naţionale DN 2 L şi DN 2 M, preluate de CNADNR SA, şi pe care în anul 2004 s-au executat lucrări de reabilitare primară, lucrări care au contestat numai în realizarea stratului primar (blinder), fără a se executa şi stratul de uzură care să închidă porii suprafeţei asfaltate. Dacă o dată cu venirea timpului călduros nu se va trece la aşternerea celui de-al doilea strat de uzură, tot ceea ce s-a realizat anul trecut se va detiorar în ritm rapid”, se arata în 2005 într-o informare prezentată la şedinţa Comisiei Consultative de pe langă Instituţia Prefectului.
Aceasta înseamnă că în timpul campaniei lui Miron Mitrea s-au realizat doar pe jumătate drumurile din colegiul său pe care s-a lucrat. Factura de decontat de către noua putere pentru drumurile din Vrancea s-a ridicat la nu mai puţin de 548 miliarde lei în total. DN 2 L Tişiţa – Panciu – Soveja a fost finalizat de fosta putere “portocalie”, în schimb şoseaua spre Andreiaşu a fost terminată în urmă cu o săptămană, cand s-a lucrat chiar şi noaptea pentru ca deputatul Săpunaru şi senatorul Filip să mai taie o panglică. Pană acum, locuitorii de pe Valea Milcovului au circulat din groapă în groapă, pentru că în lipsa unui strat de uzură drumul făcut în 2004 s-a stricat în caţiva ani. Alianţa DA a invocat în 2005 că nu sunt bani pentru Vrancea, iar după 2008 PDL nu a alocat fonduri pentru un colegiu în care deputat a fost ales liberalul Nini Săpunaru.

Săpunaru, o campanie de milioane. De euro

Preşedintele PNL Vrancea a caştigat alegerile din 2008 promiţand că va repara cele două drumuri naţionale din colegiul său. Conştient că ar putea fi sancţionat dur de electoratul din Colegiul 3 pentru că din postura de opozant nu avea cum să facă mare lucru, Săpunaru l-a adus într-o vizită pe cele două văi pe ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, de la care a reuşit să obţină apoi sumele necesare pentru asfaltarea DN 2 N Caiata – Dumbrăveni – Chiojdeni – Jitia şi a DN 2 M Focşani – Odobeşti – Andreiaşu. Cel de-al doilea drum a fost început printr-o asfaltare electorală în 2004 şi finalizat tot printr-o asfaltarea electorală. Între timp, după inundaţiile din 2005 s-a reuşit repararea podurilor şi podeţelor de pe acest traseu, pentru că astfel este greu de crezut că s-ar mai fi găsit bani şi pentru ele. Pe Valea Ramnicului s-a turnat doar un covor asfaltic, fără ca drumul să fie consolidat, astfel încat durata drumului depinde de cat de ferme vor fi autorităţile în a interzice circularea maşinilor de mare tonaj. Încărcate pană la refuz cu lemne, acestea ajung să cantărească chiar şi 60 – 70 de tone şi distrug un drum în doar cateva luni. “Ne-a fost lipit drumul, ce să facem, că de mai mult n-au fost bani. Ne consolăm că peste doi ani vor fi alegeri iar”, ne-a spus un proprietar de magazin din Vintileasca, unde se asfalta de zor sambătă. Valoarea investiţiei este de 17 milioane de lei, bani care vor fi decontaţi din bugetul anului viitor, pentru că acum nu sunt. Nini Săpunaru a reuşit acum, chiar în campanie electorală să obţină şi prelungirea asfaltărilor, de la Andreiaşu la Bucucoasa, de la Jitia la Vintileasca şi de la Bogza la Caiata. “Lucrarile vor fi realizate tot de UMB Spedition în baza contractului de întreţinere multianuală a drumurilor”, a declarat prefectul Cătălin Kanty Popescu, care a fost zilele trecute la Vintileasca pentru a vedea cum se asfaltează în folosul colegului său de partid. Concluzia este că Nini Săpunaru şi USL îşi fac acum în Colegiul 3 cea mai scumpă campanie din Vrancea, cea mai eficientă şi, totodată, cea mai ieftină campanie pentru candidaţi întrucat va fi plătită din bugetul anului viitor.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.