spot_img
7.7 C
Vaslui
18-oct.-2024
spot_img

“Aparatul administrativ împănat cu oameni veniți din PCR – Pile, Cunoștințe și Relații”, motivul pentru care unele primării intră în faliment

- Advertisement -
OPINII… În timp ce președintele CJ, Dumitru Buzatu, deplânge situația financiară a primăriilor vasluiene, deputatul Alin Apostol este de părere că 90% dintre acestea nu-și acoperă singure cheltuielile pentru că sunt prea mulți angajați.

DEZBATERE… Un parlamentar explică motivele pentru care unele primării, inclusiv din județul Vaslui, riscă să ajungă în faliment. Deputatul Alin Apostol este de părere că 90% din unitățile administrativ-teritoriale din România nu-și acoperă singure cheltuielile administrative pentru că sunt prea mulți angajați în administrația locală. “Avem un aparat administrativ împănat cu oameni veniți din PCR – Pile, Cunoștințe și Relații”,  spune tranșant deputatul. Luna trecută, Consiliul Județean a suplimentat fondul de rezervă de la 200.000 lei la 500.000 lei, pentru a putea sări în ajutorul primăriile care se vor confrunta cu probleme financiare.

Președintele CJ, Dumitru Buzatu, este de părere că s-a ajuns în această situație pentru că “sumele alocate anul acesta prin legea bugetului de stat au fost insuficiente, chiar și pentru achitarea salariilor și a cheltuielilor minime de funcționare”. Acesta i-a reunit, vinerea trecută, pe primarii PSD pentru a dezbate problemele financiare cu care se confruntă, dar și pentru a merge împreună să încerce să stea de vorbă cu premierul României (n.r. prim-ministrul Florin Cîțu își anunțase vizita în cadrul alegerilor interne pentru funcția de președinte PNL-organizația județeana Vaslui). “Dorim să-l vedem pe premier și, dacă e posibil, să-i înmânăm câteva documente legate de nevoile administrației publice locale din județul Vaslui, la care a făcut referire de câteva ori. Am convocat astăzi o întâlnire a primarilor de toate culorile politice, pentru a discuta aspecte legate de trecerea celor șase luni de execuție bugetară și nevoia unei rectificări, sigur, în limita posibilităților în care gestiunea actualului Guvern o oferă, dar în mod cert avem nevoie de aceste lucruri și, mai ales, avem nevoie ca premierul României să cunoască dorințele noastre, pentru că nu și-a manifestat dorința de a sta de vorbă cu noi. E un lucru nemaiântâlnit să vii într-un județ și să nu dorești să discuți măcar zece minute cu reprezentanții administrațiilor publice locale de nivel comunal, orășenesc, municipal sau cu cei ai Consiliului Județean”, a declarat Dumitru Buzatu.

An de an, aproape 90% din localități ajung în faliment

“An de an, aproape 90% din unitățile administrativ-teritoriale din România nu-și acoperă singure cheltuielile administrative. An de an, aproape 90% din localități ajung în faliment. Trebuie să vină Guvernul și să aducă bani din Fondul de rezervă ca să plătească facturile și salariile restante. Este anormal!”, a avertizat deputatul USR PLUS Alin Apostol, într-o declarație parlamentară. Astfel, în 2020, ”peste 2.800 de localități din 3.200 de UAT-uri din România au avut nevoie de bani din Fondul de rezervă. Adică 90% din localitățile din România. Guvernul a plătit 1,3 miliarde de lei pentru a acoperi bugetul unităților administrativ-teritoriale. Stimați colegi, dragi cetățeni, ne vom duce direct în zid, și nu vom trece prin el, precum Harry Potter și prietenii săi, dacă nu vom întreprinde ceva încă de astăzi. Avem peste 500.000 de angajați în administrația locală, fie funcționari publici, fie personal contractual. Peste un angajat la 40 de cetățeni. În unele județe, 1 la 25 de cetățeni. Avem puține cadre didactice, puțin personal medical și foarte puțini educatori-puericultori. În schimb, avem un aparat administrativ împănat cu oameni veniți din PCR – Pile, Cunoștințe și Relații(…) Avem o lege a organizării administrativ-teritoriale a României din anul 1968. Cred că a venit timpul să modernizăm România și la acest nivel”, a mai spus deputatul.

În 2017, majoritatea primarilor și-au mărit salariile, cu ajutorul consilierilor locali, la maximul prevăzut de lege

Ce se omite, însă, ori de câte ori se aduc în discuție problemele financiare cu care se confruntă primăriile, este următorul aspect: în 2017, când s-a adoptat legea privind creșterea salariilor în administrația publică, majoritatea primarilor au mărit, cu ajutorul consilierilor locali, indemnizațiile și o parte dintre salarii la nivelul maxim prevăzut de lege. “Peste 60% dintre primăriile din Vaslui vor rămâne fără salarii, ceea ce-i va determina pe angajati să dea în judecată autoritătile locale pentru a-și primi lefurile. Dacă nu se dau bani de salarii cât mai repede printr-o rectificare bugetară, se intră în colaps. Ce-i drept, unii primari au și mărit salariile aiurea, cu procentele maxime prevăzute de lege”, atrăgea atenția, în octombrie 2017, primarul comunei Ștefan cel Mare, Neculai Moraru. Situația s-a rezolvat, evident, printr-o rectificare bugetară.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Se vede cu ochiul liber cum angajații CJ care au camere plătite din banii noștri chiulesc .fix in centrul orașului și pe zeci de mii lunar salar….ne mărităm soarta…

  2. O primărie nu poate intra în faliment pentru că aceasta nu poate fi desființată, numai firmele pot intra în faliment. Primăriile pot intra numai în procedura de criză financiară sau în procedura de insolvență, iar ambele implică redresarea financiară ulterioară. Iar băieții știu si de asta se si sparg in figuri

  3. La dranceni primarily Murarasu sia angajat toate neamurile,mai are vreo doua fufe de annngajat …si vreo doua urate si a revolver situation acum o angajeaza pe camy camelia.

  4. DEPUTATUL POATE LA PRIMA VEDERE ARE DREPTATE. Dar eu l-as intreba ? este specialist in administratie publica? stie concret ce se face intr-o primarie ? are notiuni despre modul cum se repartizeaza pe destinatii resursele financiare ale statului. oare aceasta situatie nu se datoreaza faptului ca majoritatea veniturilor bugetare peste 90% ajung la bugetul de stat in timp ce la bugetul local mai nimic , desi contribuabilii isi desfasoara activitatea pe teritoriul acestor UAT. Atunci cand va fi legiferata o repartitie justa a fondurilor si se va face o noua reorganizare administartiv teritoriala ( avem comune cu 500 de locuitori sau mai putin) dar legal au servicii si birouri cat o comuna cu 5000 de locuitori. sunt comune in zonele montane unde nu ai ce face trebuie lasate asa cum sunt datorita conditiilor vitrege , dar in rest dupa 90 au devenit comune prin divizare , cu un numar redus de locuitori. Lege cu iz electoral care a permis asemenea anomalii si care nu a avut in vedere latura financiara.!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.