spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
24-nov.-2024
spot_img
spot_img

AEROSTAR ARE CEL MAI MARE HANGAR DIN ȚARĂ PENTRU REPARAȚII DE AVIOANE

- Advertisement -

Extinderea capacității de producție s-a făcut printr-un proiect cu finanțare europeană, în valoare totală de aproape 21 de milioane de lei. Hangarul are 5.200 mp.

Societatea Aerostar Bacău a inaugurat cel mai mare hangar din România pentru reparații de avioane. Hangarul are 5.200 mp și a fost construit de o firmă băcăuană, SSAB. Aerostar a aplicat pentru acest obiectiv un proiect cu finanțare europeană, în valoare totală de aproape 21 de milioane de lei, prin Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice.

Scopul proiectului a fost extinderea capacității de fabricație și asamblarea de aerostructuri destinate aviației civile, cu efecte concrete în creșterea cifrei de afaceri și a volumului exporturilor, dar și în asigurarea și crearea de noi locuri de muncă.

Proiectată chiar de firma constructoare, noua structură are o aliură modernă și a înglobat atît tehnologie de ultimă oră, în perioada de construcție, cît și dotări ultramoderne pentru a deveni funcțional. Ieri, 22 octombrie, hangarul avea deja primii doi “chiriași”, o aeronavă civilă din clasa Boeing, precum și un avion militar de tip Hercules. “Avem suficient spațiu de lucru în Aerostar – a spus președintele companiei, Grigore Filip. Dar nu corespund structurii de comenzi pe care o avem pentru piața externă, pentru că lucrăm numai pentru o astfel de piață. Aveam un singur hangar de dimensiuni ceva mai mari, dar un spațiu insuficient. Pentru avioane mari nu puteam primi comenzi. Acum avem un spațiu suficient”.

În noul hangar, deschiderea fiecărei grinzi are circa 80 de metri. Lungimea hangarului este de 76 de metri, lățimea de 56 de metri, iar înălțimea de 13 ori 18 metri. Constructorul a găsit soluția tehnică pentru ca niciun stîlp intermediar să nu încurce lucrul la aeronave. O simulare de acoperire maximă a spațiului a arătat că în hangar pot fi primite, simultan, cinci avioane mari. Practic – a precizat Grigore Filip – doar avioane Boeing 747 și Airbus 380 nu ar putea intra în acest spațiu.

Construirea structurii de la Aerostar a fost o încercare de performanță tehnologică și profesională și pentru SSAB. Nu este cel mai mare hangar construit de băcăuani în România, mai mare fiind un hangar din Șantierul Naval Galați. “Am colaborat foarte bine cu această firmă – a mai spus președintele Aerostar. Nu știru cîți constructori au realizat lucrări de mare anvergură fără acte adiționale la contract, ca SSAB, și la costurile prevăzute inițial.”

Proiectul aplicat la Aerostar a permis, de asemenea, și alte dotări tehnologice, pentru fabricarea pieselor din tablă, a subansamblelor de structură și extinderea sectorului de prelucrări mecanice, prin achiziția numai de mașini-unelte cu comandă numerică.

www.ziaruldebacau.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.