spot_img
spot_img
0.2 C
Vaslui
08-apr.-2025

Utilajele Transmir au intrat, din nou, pe strategicul “Bârlad – Laza – Codăești”

- Advertisement -

RESTART… După o pauză de câțiva ani, șantierul pe Lotul 1 al Drumului Strategic Bârlad – Laza – Codăești a fost redeschis. Zilele trecute, utilajele companiei Transmir erau prezente la intrarea în satul Poienești, dinspre Vaslui, unde lărgeau benzile de accelerare și decelerare. Constructorii au anunțat că imediat ce vremea le va permite vor relua asfaltarea drumului, cu al doilea strat de asfalt, până în localitatea Simila, de lângă Bârlad.

La începutul anului 2025, din cele 3 loturi ale Drumului Strategic Bârlad – Laza – Codăești, doar unul era recepționat de către Consiliul Județean Vaslui. Este vorba despre segmentul de drum dintre Zăpodeni și Codăești, care are o lungime de 33 de kilometri. În ceea ce privește celelalte două loturi, acestea sunt realizate, în prezent, în proporție de 50,87% – Lotul 1 – situat între DE 581/DN 24 (loc. Simila) și DN 2F (loc. Poienești) și 42,8% – Lotul 2 – situat între DN 15D (loc. Bălteni) și DN 2F (loc. Laza). Consiliul Județean Vaslui și-a asumat ca până pe 31 decembrie 2026 să finalizeze acest obiectiv de investiții.

Lucrările pe Lotul 1 au fost reluate

După afacerea “Portbagajul” în urma căreia fostul președinte al Consiliului Județean Vaslui s-a ales cu dosar penal, instituția a scos din nou la licitație cele două loturi rămase în urmă cu lucrările. Pe Lotul 1 – Poienești – Simila – câștigătoare a fost declarată compania lui Emil Savin, cel care l-a denunțat pe Dumitru Buzatu la DNA. Zilele trecute, constructorii săi au redeschis șantierul la intrare în satul Poienești, cu lărgirea benzilor de pe ambele sensuri de mers. Imediat ce vremea se va îmbunătăți, firma de construcții va începe turnarea celui de-al doilea strat de asfalt până în localitatea Simila, mai puțin 10 kilometri, de la ieșirea din satul Florești până la intrarea în localitatea Alexandru Vlahuță, porțiune de drum care a fost prinsă pe altă linie de finanțare. În ceea ce privește situația de pe Lotul 2 -Bălteni – Laza, acolo ne aflăm în etapa de contestații. Imediat după ce această etapă va fi depășită, constructorii vor relua și acolo șantierul, pentru a termina obiectivul de investiții în termenul stabilite cu cei care au asigurat finanțarea.

Întârzieri cu anii și plăți din bugetul propriu de zece ori mai mari  

Cu siguranță, Drumul Strategic Bârlad – Laza – Codăești va fi una dintre cele mai mari provocări ale actualului președinte al Consiliului Județean Vaslui, Ciprian Trifan, care va trebui să asigure o cofinanțare imensă pentru ducerea la bun sfârșit al acestui obiectiv. Potrivit informațiilor oficiale, la data de 31.12.2024, pentru acest Drum Strategic erau efectuate plăți în valoare de 192.121.795,74 din totalul de 289.445.348,94 avuți la dispoziție. Prin implementarea acestui obiectiv de investiții, Consiliul Județean Vaslui urmărește să obțină următoarele rezultate: 82,649 km de drum județean reabilitat/modernizat; 1.710 m lungime de pistă de biciclete nou construită; 23.460 metri liniari de trotuare pietonale modernizate/realizate; 24 de stații de transport public construite/modernizate; șapte poduri noi, care înlocuiesc podurile existente; șase poduri reabilitate; 15 podețe pentru scurgerea apelor; 127 de podețe care să înlocuiască podețele existente; reparații la 62 podețe existente precum și amenajarea unei treceri la nivel cu calea ferată. Inițial, perioada de implementare a proiectului a fost stabilită la 75 luni, începând cu data de 1 aprilie 2016, având ca termen de finalizare data de 30 iunie 2022. Din cauza acestor întârzieri, și cofinanțarea din bugetul local al județului Vaslui a crescut de la 8,9 la 69 milioane lei, o sumă imensă pe care Ciprian Trifan trebuie să o asigure în perioada următoare ca în luna decembrie 2026 să nu fim nevoiți să returnăm cele aproape 200 de milioane lei Uniunii Europene.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Sa vezi ce BULEALA DE BULEALA…… DE BULEALA…. DAU BAETII…… CA FOAMEA DE LOZ …. SI CYOARDA….. E MARE….. TARE … ACOLO….. AVIZ DNA…. TOTU E D MINKT PE ACOLO…. ATENTIE LA FOMISTI …. CA SINT MULTI….. SI NOMIS AȘTEAPTĂ……..CA AU OBRAZU FIN…. INCA…..DAR TIMPUL E LIMITAT….. SI LA EI…
    .

  2. Domnule ziarist, sunt mai multe fracturi logice in acest articol. In ce conditii s-au sistat lucrarile, contractul? Sa intelegem ca dupa arestarea lui Buzatu s-au denuntat contractul? De ce largeste abia acum drumul si nu a facut-o atunci cand a inceput lucrarea? Orice investitie trebuie respectata pas cu pas, nu? Proiectul initial cum arata?

    Un articol complet neclar. Ar fi bine sa documentati mai mult inainte de a scrie ceva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.