Un ieșean a pierdut 4.500 de lei, amețit de marketingul agresiv al unei firme de comerț ambulant. La sfârșitul unei prezentări despre rolul apei în organism, i s-a oferit ocazia de a cumpăra o serie de produse la un preț „redus”. De fapt, prețul era triplu față de cel normal. Încercarea de a recupera măcar o parte a banilor în instanță a eșuat. Firma nu făcuse nimic ilegal.
În plângerea adresată Judecătoriei, Ștefan F. a reclamat că participase în ianuarie 2023 la o prezentare pe tema rolului apei în organism și a analizei apei consumate în fiecare zi. La sfârșitul întâlnirii fusese organizată o tombolă, cu trei premii constând în aparate de masaj. Participanților la întâlnire li s-a spus că un aparat de masaj costa 8.000 de lei, dar ei aveau ocazia să-l cumpere cu doar 4.500 de lei. Bonus, urmau să primească gratuit și un set de oale.
A fost ales câștigător, dar în realitate a fost pierzător
Ștefan F. a fost unul dintre câștigători. Bucuria lui s-a stins însă a doua zi, când a aflat că de fapt cumpărase oale și un aparat de masaj la suprapreț. Aparatul nu făcea mai mult de 1.500 lei. S-a considerat înșelat și a cerut firmei returnarea banilor în schimbul produselor. A fost refuzat. S-a adresat Comisariatului pentru Protecția Consumatorului Iași. De aici, reclamația a plecat în Ilfov, unde își avea sediul firma. Răspunsul a fost negativ. Ar fi avut dreptul să înapoieze marfa și să-și ia banii în termen de 14 zile, dacă ar fi cumpărat produsele online. El însă le cumpărase direct. În lipsa altei soluții, ieșeanul s-a adresat instanței…https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/pacaleala-legala-caz-concret-de-la-iasi-la-o-campanie-de-marketing-cum-poti-ramane-fara-4-500-lei-fara-sa-poti-zice-macar-pas–1732409.html