spot_img
spot_img
3.7 C
Vaslui
23-nov.-2024
spot_img
spot_img

Predarea stafetei de olimpic national la Liceul Pedagogic din Bârlad

- Advertisement -

DEDICATI MESERIEI Elevii Liceului Pedagogic „Ion Popescu” din Bârlad au performante la fel ca si ale altor licee cu rãsunet din localitate, mult mai mediatizate. Trei eleve, acum în clasa a XII-a, de la specialitatea educatori – învãtãtori, au reusit sã cucereascã la Olimpiada Nationalã de Pedagogie-Psihologie premiile I, II si o mentiune, liceul bârlãdean clasându-se astfel pe locul I între liceele de profil din tarã la aceastã materie. Surprinzãtor este ce vor aceste fete, care se apropie cu pasi mari de examenul de Bacalaureat, sã facã mai departe în viatã: în nici un caz meseria de educator sau învãtãtor, nu pentru cã este prost plãtitã ci pentru cã vor mai mult de la ele si viitorul lor. În replicã, douã eleve de clasa a IX-a, care acum descifreazã tainele meseriei de dascãl, sunt hotãrâte sã le calce pe urme colegelor lor de clasa a XII-a, care le predau stafeta pentru viitoarea olimpiadã nationalã.

Pe un copac dintr-o pãdure am citit urmãtorul anunț: “Dintr-un singur copac se pot face milioane de chibrituri. Un singur chibrit poate distruge milioane de copaci. Feriți pãdurea de foc!”. Translat în domeniul educației aș putea reformula astfel: “Un singur profesor poate educa zeci de mii de elevi. Un singur elev needucat poate arunca lumea în aer. Feriți școlile de impostori!” Asa cã m-am simtit tare mândrã cã un liceu cu profil pedagogic din Bârlad a obtinut o performantã extraordinarã la Olimpiada Nationalã de Pedagogie Psihologie de anul trecut, de la Cluj-Napoca. Nicoleta Petrea a obtinut locul I la Psihologie, Isabela Nicoleta, locul II la Psihologie si Ana Maria Hutuleac, mentiune la Pedagogie. Practic, toate elevele participante la aceastã olimpiadã scolarã care au reprezentat judetul Vaslui (de la specializarea educatori – învãtãtori) au obtinut premii, aducând Liceului Pedagogic din Bârlad locul I pe liceele de profil din tarã.

Scurt istoric al Liceului Pedagogic

Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”, numit initial Scoala Normalã din Bârlad, este una dintre cele mai vechi institutii de profil din tarã, fiind înfiintatã la data de 29 noiembrie 1870, de cãtre Ioan Popescu, sub auspiciile Societãtii pentru învãtãtura poporului român – zona Tutovei. De-a lungul activitãtii sale, a avut mai multe locatii, printre care amintim complexul arhitectural din care azi a rãmas doar clãrirea cunoscutã drept Casa Rosie, Liceul Codreanu, Scoala primarã nr. 2 (azi Scoala nr. 5), Complexul Scolar Bârlad, însã din 2001 functioneazã în localul propriu din strada Lirei nr.15. Institutia a purtat initial numele „Principele Ferdinand” apoi, cu ocazia centenarului, a primit numele „Alexandru Vlahutã”. Pentru recunoasterea meritelor fondatorului, de la 1 septembrie 2013, liceul poartã numele lui Ioan Popescu, care, desi originar din judetul Satu-Mare, refugiat dupã revolutia din 1848 în Moldova, a devenit o figurã ilustrã a învãtãmântului, culturii si chiar politicii bârlãdene. Principala sa preocupare a fost aceea de a pregãti dascãlii pentru învãtãmântul primar, iar pe lângã înfiintarea Scolii Normale, acesta s-a remarcat si prin înfiintarea mai multor scoli primare de bãieti si de fete, a unui institut particular pentru elevii de liceu si de ciclu primar, a unei scoli de adulti etc. Apreciind activitatea ctitorului sãu, institutia îsi asumã astfel rolul de a duce mai departe menirea declaratã de însusi Ioan Popescu, aceea „de a pregãti învãtãtori buni care sã posede cunostintele, aptitudinea si înalta moralitate, neapãratã pentru a rãspândi învãtãtura si buna crestere”. În prezent, activitatea educativã a instituției presupune funcționarea nivelului preșcolar (cele patru grupe constituindu-se în grãdinița de aplicație a elevilor de la profilul pedagogic) și a nivelului liceal cu cele douã filiere – vocaționalã și teoreticã. În cadrul filierei vocaționale, la profilul pedagogic existã specializãrile învãțãtori-educatoare și instructori de educație extrașcolarã, la profilul artistic existã specializãrile instructor muzical și tehnician pentru tehnici artistice, iar la profilul sportiv existã specializãrile atletism și rugby. În cadrul filierei teoretice, funcționeazã câte o clasã pe nivel la profilul uman, specializarea filologie.

La o discutie despre meseria de educator învãtãtor cu fruntasele liceului

Am discutat cu elevele de clasa a XII-a, care se pregãtesc intens de Bacalaureat, despre viitor. Eleva Anda Panainte, care este viitoarea sefã de promotie a liceului, ne-a spus cã vrea sã ajungã… notar, nedorind sã rãmânã în breasla didacticã. „Nu voi profesa mai departe ca si cadru didactic, pentru cã meseria nu este pusã prea mult în valoare. Am ales o profesie în care sã fiu multumitã si pe plan financiar si spiritual. O sã dau la Facultatea de Drept si doresc sã ajung notar. Concomitent cu facultatea as vrea sã fac si meseria de dascãl, as vrea sã merg la o grãdinitã asa, o perioadã limitatã de timp”, a spus Anda Panainte. Larissa Saranfir, o altã elevã de clasa a XII-a, a spus si ea cã are mai multe optiuni, însã nu va rãmâne în învãtãmânt. „Am ales sã urmez acest liceu pentru cã voiam mai mult, altceva decât la celelalte licee. A fost într-adevãr mai mult, mi se deschid multe oportunitãti, am avut sansa sã lucrez cu copii. Voi merge la Olimpiada de Limba Românã si sper sã ajung la faza nationalã. Meseria de dascãl este frumoasã, dar nu cred cã pot sã mã trezesc dimineata sã merg la aceeasi scoalã, sã vãd aceeasi copii si sã fac acest lucru toatã viata.”, a spus Larissa Saranfir. În replicã la „dezertarea” de la meserie, Roxana Juverdeanu, o elevã de clasa a IX-a, aflatã la primii pasi spre meseria de educator – învãtãtor, cu rezultate remarcabile încã de la începutul acestui an scolar ne-a spus cã ea se vede toatã viata fiind alãturi de copiii ai cãror pãrinti sunt plecati din tarã la muncã, pentru a-i sprijini emotional. „Din clasa a VI-a vreau sã fac aceastã meserie. Pãrintii mei erau plecati în Italia si am stiut de atunci cã asta vreau sã fac. M-am gândit cã si când o sã fiu eu educatoare nu vor fi pãrinti care sã fie lângã ei, sã-i iubeascã si sã simtã dragostea pãrinteascã zi de zi. M-am gândit sã îi iubesc eu în locul lor. Materia de la scoalã este grea, dar ca sã poti sã ajungi ce vrei trebuie sã muncesti si eu asta fac si asta vreau sã fac mereu”, a spus Roxana Juverdeanu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.