spot_img
spot_img
5 C
Vaslui
28-nov.-2024
spot_img
spot_img

98 de scoli din judetul Vaslui, eligibile pentru a primi câte 200.000 euro

- Advertisement -

Perioada de înscriere în Programul National pentru Reducerea Abandonului Scolar a fost prelungitã pânã pe data de 21 ianuarie.

Unitãtile de învãtãmânt care vor sã fie incluse în program trebuie sã completeze Declaratia de intentie, disponibilã pe site-ul Ministerului Educatiei, si sã facã dovada îndeplinirii criteriilor de vulnerabilitate. Circa 2500 de unitãti de învãtãmânt din tarã vor primi, în douã runde, granturi în valoare de maximum 200.000 euro pentru a combate abandonul scolar. În judetul Vaslui, sunt eligibile pentru acest program 98 de unitãti de învãtãmânt, în total, atât din mediul rural, cât si mediul urban. Cei mai mari indecsi de severitate sunt înregistrati de Scoala Gimnazialã Nr. 1 Cepesti (125), Scoala Gimnazialã Alexandru Ioan Cuza Vaslui (120), Scoala Gimnazialã George C. Dragu Coroiesti, Scoala Gimnazialã Cezar Botez Fâstâci, Scoala Gimnazialã Nr. 1 Hoceni si Scoala Gimnazialã Veniamin Costachi Rosiesti (câte 115).

Potrivit ministrului Educatiei, scolile din mediul rural vor avea prioritate la acordarea granturilor. „Programul asigurã câte 200.000 de euro pentru fiecare din aceste scoli, precizez cã este vorba de scoli cu numãr redus de elevi, din mediul rural, acolo unde rata de abandon scolar pentru 2020 a fost de 26%. Drept urmare, trei sferturi din aceste scoli sunt din mediul rural, ele vor beneficia de prioritate în acordarea acestor granturi. Este vorba de interventii nu numai din perspectiva actiunilor remediale, din perspectiva oferirii unor oportunitãti care ar fi în premierã pentru scolile din mediul rural. Este vorba de acces prin platforme online la predarea fãcutã de cei mai buni profesori din România. Se pot acorda si forme de sprijin material, material sportiv, echipamente IT, lucruri care le lipsesc elevilor din mediul rural si care ar putea sã-i determine sã nu pãrãseascã scoala. Un alt obiectiv este acela al promovãrii examenului de Evaluare Nationalã si al tranzitiei de la gimnaziu cãtre liceu. Toate aceste scoli eligibile sunt de primar si gimnaziu. Pe partea de liceu se ocupã programul ROSE. Dacã programul MATE va fi aplicat, este probabil pentru prima datã când vom resimti efecte majore care se vor traduce în reducerea abandonului scolar în aceste unitãti care vor beneficia de finantare. Peste granturi este vorba si de formarea a 45.000 de cadre didactice din perspectiva abandonului scolar pentru a fi sensibilizati colegii nostri profesori la elementele care genereazã abandon scolar. Sunt actiuni integrate”, a explicat ministrul Educatiei.

Cu banii din granturi pot fi plãtite activitãti de învãtare remedialã si alte programe de tip afterschool

Fundatia World Vision România a anuntat cã va oferi sprijin scolilor care se înscriu în acest proiect. Ieri a organizat un webinar în care s-a discutat despre criteriile pe care trebuie sã le îndeplineascã scolile, dar si despre regulile de implementare a granturilor. Au participat Maria Manea (secretar de stat al Ministerului Educatiei), Simona Tãnase (director monitorizare si evaluare, DG România Educatã), Radu Szekely (consilier al ministrului Educatiei) si Mihaela Nabãr (director executiv World Vision România). Principalele concluzii rezultate în urma evenimentului: „Serviciile finantate prin aceste granturi trebuie sã fie educationale sau, altfel spus, legate de activitatea scolii. Astfel, pot fi contractati specialisti pentru consilierea vocationalã/psihologicã a elevilor, profesori de sprijin sau logopezi pentru copiii cu CES (cerinte educationale speciale). Totodatã, pot fi finantate activitãti de învãtare remedialã si alte programe de tip afterschool, unde pot fi contractati atât profesori din scoala unde învatã elevii, cât si din alte scoli. Scolile pot încheia parteneriate cu autoritãtile locale (primãrii, inspectorate scolare etc.) si cu organizatii non-guvernamentale pentru a finanta activitãti si servicii integrate în vederea reducerii abandonului scolar. Reprezentantii Ministerului Educatiei si ai World Vision România au subliniat cã scolile trebuie sã punã accent, în folosirea granturilor, pe rezultatele asupra elevilor si copiilor de la nivelul comunitãtii. Pentru ca scolile sã nu se blocheze în procesul de accesare al fondurilor, Ministerul Educatiei ia în calcul realizarea unui helpdesk care sã ofere asistentã tehnicã pentru toate scolile care vor accesa astfel de granturi, cât si alte linii de finantare în viitor”, se aratã în comunicatul de presã transmis de Fundatia World Vision.

Minimum 20.000 euro pentru fiecare clasã, bani din care se pot cumpãra laptopuri si abonamente la internet

De asemenea, va trebui respectat principiul eligibilitãtii si al evitãrii dublei finantãri. „Adicã, nu se pot folosi banii pentru finanțarea aceluiasi tip de activitate sau serviciu educational, pentru acelasi beneficiar sau persoanã din grupul tintã targetat. De exemplu, o scoalã care are deja 100 de elevi înscrisi într-un program de tip „scoalã dupã scoalã” (educatie remedialã si masã caldã pentru elevi) nu poate sã beneficieze de grant pentru acelasi tip de serviciu si aceiasi copii. În schimb, scoala poate solicita fonduri pentru ca alti elevi sã beneficieze de programul „scoalã dupã scoalã” sau poate solicita finantare pentru alte tipuri de servicii educationale, în afarã de afterschool, cum ar fi consilierea psihologicã. Prin „Programul National pentru Reducerea Abandonului scolar”, reprezentantii Ministerului Educatiei au stabilit împreunã cu Comisia Europeanã cã vor fi create minimum douã clase inteligente în fiecare scoalã. Pentru fiecare clasã va fi alocat minimum 20.000 de euro, din care vor putea fi plãtite pentru scoli: laptopuri si alte dipozitive necesare pentru învãtarea online, abonamente la internet si pentru platforme online de învãtare. Planul National pentru prevenirea abandonului scolar este o schimbare de paradigmã la nivelul finanțãrilor, iar rezultatele si obiectivele vor trebui cuantificate în termeni de impact la nivelul fiecãrui copil în parte. Atingerea acestor rezultate va ține cont de maniera în care activitãtile rãspund nevoilor identificate la nivelul fiecãrei comunitãti si unitãti scolare”, se aratã în comunicatul de presã transmis de Fundatia World Vision.

- Advertisement -
spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. SA SE STIE!

    USR, sub coordonarea Deputatului MIHAI BOTEZ, a contactat toti directorii de scoli si incurajati sa acceseze aceste proiecte.

    Inspectoratul Scolar Judetean, patronat de PNL, NU a miscat niciun deget.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.