spot_imgspot_img
8 C
Vaslui
27-apr.-2024

Vasluienii care au furat apã din conductele Aquavas au fost amendati!

- Advertisement -

MARE ATENTIE!… Mai multe blocuri din oras au fost puricate de inspectorii Aquavas si reprezentantii asociatiilor de locatari. Abonati de la cinci blocuri au fost prinsi cu consumuri de apã cu mult mai mari decât cele pe care le declaraserã, fiind pusi sã plãteascã suplimentar sume importante de bani.De foarte multe ori, în ultimii ani, au existat discutii între consumatorii din municipiul resedintã si sucursala Vaslui a Aquavas, în privinta cantitãtilor de apã facturate la final de lunã. S-a spus, în unele cazuri, cã facturile de la unele apartamente sunt mult prea încãrcate, fatã de situatia realã. Cu toate acestea, conducerea sucursalei Aquavas face un apel cãtre toti vasluienii, pentru a evita în 2020 discutiile din anii precedenti, sã respecte termenele de predare a indexurilor la sucursalã. În caz contrar, se vor trece în facturi unele cantitãti estimate pentru apa consumatã într-o anumitã perioadã, care vor nemultumi consumatorii pe mai departe.

De anul trecut, conducerea sucursalei Aquavas a pornit o amplã actiune de depistare a celor care consumã ilegal mari cantitãti de apã, dar „uitã” sã-si achite facturile. Prin afisare la usile blocurilor, fiecare locatar a putut sã vadã cât se consumã pe fiecare apartament în parte, iar acolo unde au fost situatii evidente de încãlcare a legii s-au aplicat mãsuri de sanctionare a celor certati cu legea si bunul-simt. „Am cerut abonatilor nostri sã ne lase adrese de mail, pentru a le putea trimite facturile si în sistem electronic. Este un prim pas pe care îl facem pentru ca abonatii sã stie, în timp real, ce facturi au pe o lunã de zile. Revenim încã o datã cu rugãmintea, cãtre toti abonatii din municipiul Vaslui, sã dea indexurile în perioada stabilitã, adicã perioada 23-29 a fiecãrei luni în parte, pentru a putea factura în mod corect si foarte repede facturile cu consumurile de apã”, a spus ing. Romicã Huhurez, directorul interimar la Aquavas, sucursala Vaslui. De multe ori, sunt diferente între ceea ce se citeste la bransament si consumurile reale pe fiecare apartament în parte, vina fiind si a unor locatari care îsi „mascheazã” prin diverse metode consumurile uriase de apã, nefacturate. La un singur apartament din blocul 143, la finele anului trecut, s-a descoperit o diferentã de consum de 1.300 de lei, la un cetãtean care fentase vecinii de bloc si nu declarase în mod corect consumurile.

Mai multe blocuri din oras au fost puricate de inspectorii Aquavas si reprezentantii asociatiilor de locatari

La finele lui 2019, s-au fãcut mai multe controale la apartamente în care s-au constatat diferente mari între ceea ce se declarase la Aquavas si consumurile reale. Abonati de la blocurile 158, 155, 353, 374, 429 au fost prinsi cu consumuri de apã cu mult mai mari decât cele pe care le declaraserã, fiind pusi sã plãteascã suplimentar sume importante de bani. Conducerea Aquavas Vaslui atrage atentia asupra unor situatii care pot conduce la facturi mari la apa potabilã. „În privinta cauzelor care duc la diferente între cantitatea înregistratã de contorul de bransament si suma consumurilor utilizatorilor pe acel bransament, amintim: defectiuni in instalatiile comune ale bransamentului; netransmiterea indicatiilor repartitorilor de costuri (contorii de apã rece din apartament) din cadrul bransamentului respectiv; transmiterea eronatã a indicatiilor repartitorilor; interventii ale persoanelor neautorizate pentru repararea unor defectiuni în instalatiile utilizatorilor (descãrcarea si încãrcarea cu apã a instalatiilor bransamentului); consumuri frauduloase prin interventii asupra repartitorilor de costuri (contori de apã rece) sau instalatiilor de utilizare a apei la subsolul blocurilor (scãrilor) necontorizate. Putem aminti aici si utilizarea apei sub debitul de pornire a repartitorilor, celebra formulã „cu picãtura”, având în vedere cã aceastã cantitate nu este înregistratã de repartitorii de costuri, dar si spãlarea subsolurilor cu apã, care este înregistratã de contorul de bransament. Toate aceste cauze conduc la facturi mai mari si, implicit, la nemultumirea unor locatari”, remarcã directorul interimar al sucursalei Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.