De ce nu are Hușul șosea de centurã. Știe oare Gibilan?

FRĂȚIE DE INTERES… Ei ar fi putut face pentru Huși șoseaua de centură, dar nu au vrut

GHICITOARE… Soseaua de centurã este tema zilei pentru candidatii de la Primãria Husi. Actualul primar, Ioan Ciupilan, a promis acum 12 ani cã acest proiect se va face imediat, mai ales cã partidele cu care a cochetat, PDL si PSD, au fost mereu la putere. Cel putin, acum patru ani, în timpul guvernelor conduse din umbrã de Dragnea, unde au avut si majoritate în Parlament, plus un deputat de Husi, Aurel Cãciulã, membru în Comisia de Transporturi si Infrastructurã din Camera Deputatilor, acest proiect ar fi trebuit finantat cu celeritate, dacã ar fi fost vointã politicã. Dar nu s-a dorit. Au dosit dosarul într-un sertar si au scris sec pe coperta lui „nu are sustinere politicã”. La un moment dat s-a fãcut o frãtie la Husi, Ciupilan, Dan Marian si Elena Udrea, dar nici atunci nu a încãput aceastã sosea de centurã. Pentru cã realizarea acesteia ar fi însemnat prima piesã în constructia autostrãzii Giurgiu -Albita, un mega -proiect pe care politicienii PSD din judet nu-l sustin. Ei vãd autostrada prin Bacãu si nu pe coridoarele pe care Uniunea Europeanã deja le-a trasat. PNL a realizat chiar si o parodie, unde explicã prin prisma unui personaj imaginar, dar haios, lipsa soselei de centurã la Husi. Filmuletul este unul foarte comic si vã invitãm sã-l vizualizati pe www.vrn.ro. Acum, la Husi, de soseaua de centurã vorbeste doar candidatul PNL, Alexandru Nechifor, care spune cã stie cum sã facã acest proiect si se bazeazã pe reusita colegului sãu liberal, primarul Bârladului, care a putut sã punã pe masa Guvernului acest proiect si iatã cã astãzi se lucreazã în fortã la centura Bârladului. Si aici s-a tergiversat mult proiectul, iar miza au reprezentat-o despãgubirile primite pe terenurile pe unde vine aceastã sosea si care au ajuns, în proportie de 80%, unei singure persoane. Si firma fostului primar al Bârladului, Titi Constantinescu, se regãseste pe lista despãgubitilor, dar probabil cã este o întâmplare.

Lucian Timofticiuc

Alexandru Nechifor este ferm când vine vorba de autostradã. Spre deosebire de Ciupilan, acesta are o viziune mai aparte si considerã cã acest proiect duce la emanciparea Husului. Într-o postare pe Facebook, acesta spune cã: „Soseaua de centurã a Husului nu reprezintã doar proiectul ratat al lui Ioan Ciupilan, ci neputinta si nestiinta unui sistem corupt care nu-si doreste cu adevãrat dezvoltarea acestui oras. Eu, împreunã cu echipa de consilieri PNL, stim ce avem de fãcut. Lucrãrile la soseaua de centurã pot începe anul viitor. De aceea avem nevoie de votul dumneavoastrã pe 27 septembrie, un vot al emancipãrii si al unui alt început”. La acestã postare este atasat si un spot electoral în care acesta spune care vor fi proiectele prioritare ale mandatului sãu în fruntea Primãriei Husi: „Primul proiect pe care îl voi implementa este soseaua de centurã a Husului. Este, dacã vreti, proiectul normalitãtii si o restantã a fostilor primari fatã de oras si comunitate. Nu este firesc ca dupã 13 ani de la aderarea României la Uniunea Europeanã, soseaua de centurã a orasului, piesã importantã din Autostrada Emancipãrii, care se aflã pe coridoarele pan europene sã nu fie construitã, fiindcã politicienii obedienti pe care judetul i-a avut nu si-au însusit acest lucru. Autostrada înseamnã emancipare si pasul cãtre dezvoltare si normalitate. Vrem o tarã ca afarã, însã tolerãm politica pumnului în gurã, politicieni corupti si incompetenti. Trebuie sã avem curajul sã spunem nu acestor metode pesediste si sã avem curajul sã visãm la un viitor mai bun”.

Husul are nevoie de sosea de centurã, pentru atragerea de investitori

Alexandru Nechifor vede în soseaua de centurã o oportunitate a dezvoltãrii mediului de afaceri. Acest proiect ar trage dupã sine si punerea pe tapet al adevãratului proiect strategic al zonei, Autostrada Giurgiu-Albita, cel care poate duce la dezvoltarea judetului, dar în special a Husului. Un alt atuu al zonei îl reprezintã resursa umanã si posibilitatea instruirii acesteia. „Se va putea si la noi, dacã scãpãm de mentalitatea cã nu mai trebuie sã fim sãraci. Investitorii vor veni la Husi, dacã nimeni nu le va mai bãga mâna în buzunar, dacã vor gãsi infrastructura necesarã si dacã vor gãsi întelegere din partea autoritãtilor sã le acorde facilitãti pentru noile unitãti de productie care se vor ridica aici. Investitii noi înseamnã locuri de muncã bine plãtite pentru tinerii care vor sã se întoarcã acasã sau generatiile viitoare care vor sã rãmânã în Husi.Husul este atractiv pentru potentialii investitori, fiindcã orasul nostru este asezat strategic: este poarta de intrare în Uniunea Europeanã a Orientului! Putem gândi la scarã mult mai mare. Pentru aceasta, trebuie sã aducem investitori puternici, motivati sã investeascã la Husi. Avem ancora perfectã cu care-i vom agata si îi vom convinge cã Husul este orasul potrivit pentru proiectele lor: forta de muncã calificatã si posibilitatea sã calificãm continuu resursa umanã! Husenii sunt gospodari, responsabili, muncitori si gata oricând sã se accepte provocari noi, cum sunt cele de a se califica pe un nou domeniu, indiferent de vârstã”.