Cum poţi schimba contractul pentru furnizarea energiei electrice la actualul furnizor. Exemple şi paşi de urmat

Aproximativ 6 milioane de consumatori casnici de energie electric (din cei puţin peste 8,7 milioane) au aflat abia după 1 ianuarie că li se va scumpi serviciul de furnizare a electricităţii, dacă nu schimbă contractual în piaţa concurenţială. Potrivit ultimului ordin emis de ANRE pe acest segment, consumatorii pot opta până la data de 31 martie să schimbe contractual încheiat pentru piaţa reglementată (actual piaţă universal) într-unul pentru piaţa concurenţială, putând allege deopotrivă tipul de consum, modalitatea de emitere a facturii (electronic sau prin poştă), consumul lunar, etc.   În cele ce urmează vom prezenta paşii de urmat pentru schimbarea contractului la doi dintre cei mai mari furnizori de energie electrică, fostul Enel şi Electrica.

Astfel, clienţii Enel trebuie să ştie că:   –  pot beneficia de serviciul universal rămânând în continuare în portofoliul societăţii la preţul din oferta de serviciu universal; – pot  beneficia de serviciul universal prin încheierea unui contract de furnizare cu un alt furnizor de ultimă instanţă, la preţul din oferta acestuia de serviciu universal; – îşi pot exercita dreptul de a alege un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a energiei electrice în regim concurenţial.    „Puteţi încheia noul contract de furnizare cu societatea noastră sau cu oricare alt furnizor de energie electrică ales de dumneavoastră dintre cei licenţiaţi de către ANRE. Contractul cadru aplicabil poate fi consultat la adresa https://www.enel.ro/enel-energie/ro.html. Dacă doriţi să efectuaţi o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piaţă, puteţi accesa aplicaţia „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, pe pagina de internet a ANRE, la adresa: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife, sau prin descărcarea aplicaţiei ANRE pe dispozitivele dumneavoastră mobile.   Vă reamintim că schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit şi nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alegeţi şi de asemenea nu modifică relaţia cu operatorul de reţea.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la nr. de telefon 021 9977, apel cu tarif normal, în intervalul Luni-Vineri 08:00 – 20:00 şi Sâmbătă între orele 08.00 – 13.00 sau prin e-mail, la adresa contactee.ro@enel.com”, se arată în informarea fostului Enel.   În ce priveşte selectarea ofertei care vi se potriveşte, fiecare consumator care este în prezent abonat al E-Distribuţie (fostul Enel) poate accesa pagina contract.enel.ro pentru a alege judeţul în care se află punctul de consum, perioada pentru care se doreşte încheierea contractului – 12 sau 24 de luni.   După ce „apasă” butonul „Continuare” îi vor apărea pe ecran mai multe tipuri de ofertă. Spre exemplu, pentru Bucureşti există oferta „Enel Fix Anual”, cu un tarif fix al energiei electrice pentru 12 luni, furnizat în zonele Dobrogea şi Muntenia, la un preţ fix de 0,295 lei/kwh şi un abonament de 0,19 lei/zi.

O altă ofertă este „Enel Protect 360”, care pe lângă furnizarea energiei electrice consumatorilor casnici oferă şi asigurarea gratuită şi servicii de mentenanţă. Preţul unui kwh este de 0,299 lei, iar cel al abonamentului de 0,48 lei/zi. Ofertele Enel sunt numeroase, incluzându-le şi pe cele pentru noii clienţi.   Astfel, „Enel Fix Online” este destinat clienţilor noi, care provin de la alţi furnizori, preţul unui kwh fiind de 0,230 lei, iar cel al abonamentului de 0,19 lei/zi.

Citeste mai mult: adev.ro/qmvnis