„Apostolii” sanitari stabilesc noua rânduialã în bisericã si nu numai

De câteva zile circulă, în mediul online, un document cu reguli pe care autoritățile vor să le facă obligatorii după încetarea stării de urgență. In școli, în hoteluri, în primării, în spitale, cinematografe, transporturi, nimic nu va mai fi ca înainte. Starea de alertă va aduce cu ea noi interdicții, noi obligații, noi limitări ale drepturilor personale. In opinia mea, cele mai grave ieșiri din sfera constituțională au în vizor biserica. De pe 15 mai se vor deschide lăcașurile de cult, însă „recomandările” ne vor interzice să luăm binecuvântare de la preot, să sărutăm icoane, și să ne împărtășim la fel cum am făcut-o până acum. Rafila, unul dintre „apostolii” apocalipsei COVID,  care la începutul crizei prezicea mii de persoane pozitivate zilnic, dar și alți colegi de-ai săi, „recomandă” preoților să împărtășească din pahare de unică folosință, folosind lingurițe de unică folosință. Așadar, dacă vrei să săruți o icoană sau să iei binecuvântare de la preot, ei bine, statul îți zice că nu e bine să o faci, așa cum au făcut-o toți predecesorii tăi timp de două milenii. Incepând cu 15 mai, fie nu mai iei deloc binecuvântarea preotului, fie o primești de la cel puțin un metru distanță, că altfel vei lua covidul. De ce atingerea, preț de câteva secunde, a creștetului capului de către preot e mai periculoasă decât atingerile unui frizer, care preț de câteva zeci de minute îți plimbă foarfecul prin păr?  Pe 22 martie 2020, ultima dată când credincioșii au putut participa la slujba ținută afară, păstrând distanța între ei, s-a slujit în peste 14 000 de lăcașuri de cult și s-au împărtășit, cu LINGURI}A preotului peste 200.000 de persoane. Să ne reamintim acele imagini de la Cluj, cu sutele de credincioși care primeau împărtășania pe scările Catedralei Mitropolitane.  Au trecut aproape două luni de atunci și până acum niciun focar de infectare cu coronavirus nu a fost pus pe seama împărtășaniei. Pentru că nu a fost niciunul! Un alt caz, mai recent, este al Inaltpreasfințitului Părinte Pimen, care în noaptea de Inviere  s-a împărtășit, alături de alți 25 de preoți și călugări, din același potir. A doua zi, părintele Pimen a fost confirmat cu coronavirus, iar contacții direcți au intrat în carantină. Toți cei 25 de preoți și călugări care s-au împărtășit cu aceeași linguriță, din același potir cu părintele Pimen, au ieșit negativi la testul pentru COVID-19. Insa „apostolii” sanitari  au la îmdemână nu doar realitățile românești, ci și studii internaționale. Un astfel de studiu, apărut în International Journal of Infectious Diseases (nr. 11/2013), semnat de James Pellerin și Michael B. Edmond, ambii cercetători la Departamentul de Medicină Internă al Universității din Virginia, arată că este foarte puţin probabilă infectarea cu o boală prin împărtăşirea din acelaşi Potir euharistic. În 1998, Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (SUA) a raportat că niciodată nu a existat o răspândire a infecției legată de potirul euharistic. De aceea, cred eu, aceste „recomandări” cu titlu de reguli și cine știe , poate și de legi într-un viitor nu foarte îndepărtat , nu atacă doar credința, ci și modul de paricipare a omului la tainele bisericii. Toată rânduiala de până acum a bisericii va fi recompusă, de acum înainte, strict pe obiective epidemiologice. Ce e și mai periculos e că nu doar bisericile sunt vizate! Toate aceste „recomandări” vizează deconstruirea societății per ansamblul ei, a tot ce înseamnă familie, locuri de muncă, petrecerea timpului liber. Iar ordinele după care se face noua reconstruire au legătură doar cu o nouă formă de conducere a oamenilor. Biserica are obligația de a spune „nu” tentativelor statului de a stabili rânduielile ei, iar noi, societatea, avem dreptul să întrebăm „de ce” se întâmplă toate astea și să ni se răspundă pe cât de omenește posibil, nu să ni se dea ordine și „recomandări”. Avem dreptul să-i chestionăm pe cei aflați în pozițiile de putere, iar ei sunt obligați să ne răspundă și să ne explice ce planuri au, de ce, și mai ales, pe ce perioadă? Pentru că nu este țara lor pe persoană fizică, nici armata , nici spitalele și nici bisericile lor!