RAPIDITATE ÎN A SE DISCULPA În urma publicãrii în cotidianul nostru de ieri a articolului „Scrisoare deschisã cãtre autoritãtile responsabile de Spitalul din Bârlad”, au început sã soseascã la redactie rãspunsuri oficiale, care ne indicã clar cine este principalul vinovat de hrana necorespunzãtoare datã pacientilor din Bârlad. (Cititi: http://vremeanoua.ro/scrisoare-deschisa-catre-autoritatile-responsabile-de-spitalul-din-barlad) . Primele rãspunsuri au venit de la DSP si CJAS Vaslui. Vã prezentãm integral aceste comunicate, pentru a vã face o opinie clarã despre situatia gravã a spitalului bârlãdean, care este împovãrat de datorii incredibile cãtre firma de catering Media Class SRL Bârlad, pânã acum având 1 800 000 lei de platã cãtre aceastã firmã, desi, prin contractul cu CJAS Vaslui, spitalul primeste bani pentru hrana pacientilor conform normelor legale în vigoare.
Rãspunsul CJAS Vaslui: noi ne-am fãcut datoria, spitalul este responsabil!
„Având în vedere articolul publicat de dumneavoastrã în data de 15.06.2017 intitulat <<Scrisoare deschisã cãtre autoritãtile responsabile de Spitalul din Bârlad>>, rãspundem punctual la cele semnalate la adresa institutiei noastre astfel: Casa de Asigurãri de Sãnãtate Vaslui are încheiat cu Spitalul Municipal „Elena Beldiman” Bârlad contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti nr. 215/2016, obiectul contractului fiind furnizarea serviciilor medicale în asistenta medicalã spitaliceascã în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate. Ultimul control tematic la Spitalul Municipal de Urgentã „Elena Beldiman„ Bârlad s-a efectuat în luna iunie 2016, tematica de control având în vedere verificarea modului de respectare a clauzelor contractuale si concordanta între serviciile medicale contractate, raportate de cãtre furnizor, decontate de cãtre CAS Vaslui si serviciile medicale consemnate în evidentele specifice existente la nivelul spitalului. În urma acestui control tematic pentru nerespectarea unor clauze contractuale a fost imputatã Spitalului Municipal „Elena Beldiman„ Bârlad suma de 158.624,16 lei (!!??-n.r.). Spitalul este obligat, conform normelor de aplicare a contractului cadru, sã suporte din sumele contractate si decontate de CAS pentru furnizarea de servicii medicale spitalicesti si suma aferentã serviciilor hoteliere standard (cazare standard si masã la nivelul alocatiei de hranã stabilitã prin acte normative). Actele normative care stabilesc nivelul alocatiei de hranã nu fac obiectul negocierii, vizãrii sau aprobãrii de cãtre CAS Vaslui, contractarea acestor servicii fiind un atribut exclusiv al unitãtii spitalicesti. Totodatã, precizãm faptul cã nu am fost sesizati vreodatã si nu ni s-a solicitat opinia din partea spitalului cu privire la situatia si modul de colaborare cu furnizorul de servicii care asigurã hrana pacientilor. Sesizãrile adresate CAS Vaslui de cãtre pacienti au vizat aspecte ce decurg din nerespectarea clauzelor contractuale”, a precizat ec. Mihaela Chitariu, presedintele CAS Vaslui.
Rãspunsul DSP Vaslui: acelasi vinovat, spitalul bârlãdean!
„Referitor la articolul din data de 15.06.2017 intitulat <<Scrisoare deschisã cãtre autoritãtiIe responsabiIe de spitalul din Bârlad>>, vã comunicãm punctul de vedere al Directiei de Sãnãtate Publicã Vaslui: în perioada 02 – 31.05.2017 s-au desfãsurat actiuni de control în unitãtile sanitare cu paturi care au vizat în principal verificarea normelor privind asigurarea conditiilor generale de igienã, verificarea respectãrii normelor igienico-sanitare din blocul alimentar, gestionarea deseurilor periculoase. În urma verificãrilor întreprinse, reprezentantii Directiei de Sãnãtate Publicã Vaslui au luat mãsurile legale care intrã în sfera de competentã a institutiei noastre. Referitor la afirmatia privind solicitarea unitãtii sanitare de a suspenda colaborarea cu furnizorul de servicii de catering, precizãm cã aceastã mãsurã excede ariei de competentã a institutiei noastre si, prin urmare, Directia de Sãnãtate Publicã Vaslui nu poate solicita sau impune unitãtii sanitare sã întrerupã contractuI cu un furnizor de servicii.”, precizeazã Mihaela Vlada, directorul DSP Vaslui.
Asteptãm în continuare rãspunsurile de la restul institutiilor, si anume: Ministerul Sãnãtãtii, Primarul municipiului Bârlad, Prefectul judetului Vaslui, Consiliul de Administratie al spitalului bârlãdean, CLM Bârlad, DSVSA Vaslui…