În atentia,
– MINISTERULUI SÃNÃTÃTII,
– Prefectului judetului Vaslui,
– CJAS Vaslui, Primãriei Bârlad,
– Consiliului de Administratie al Spitalului de Urgentã „Elena Beldiman” din Bârlad,
– Domnului Corneliu Decusearã, managerul spitalului,
– Domnului Dumitru Boros, primarul municipiului Bârlad,
– CLM Bârlad.
Mai multi pacienti ai Spitalului de Urgentã „Elena Beldiman” din Bârlad sustin cã în acest spital calitatea serviciilor de hranã oferite bolnavilor are mult de suferit, iar rãspunsul primit de la conducerea spitalului a fost interzicerea accesului jurnalistilor nostri în spitalul public! Calitatea proastã a hranei are ca principal motiv, asa cum a recunoscut firma Media Class SRL Bârlad, care se ocupã de prepararea si distribuirea hranei în spitalul bârlãdean prin externalizarea acestui serviciu de multi ani de zile, tãierea din meniu a cãrnii. Faptul cã bolnavii din spitalul bârlãdean mãnâncã numai zeamã de legume si legume fierte (puteti solicita meniul zilnic, de pânã la data de 1 iunie, pentru cã dupã aparitia articolelor noastre brusc a apãrut ceva carne prin meniu) este explicat de reprezentantii firmei de catering prin lipsa banilor pentru cumpãrarea cãrnii, pentru cã spitalul are o datorie de 1,8 milioane de lei, din ultimele sase luni de prestare a activitãtii de catering la spital. Mai mult, asa cum am precizat în articole, reprezentantii DSP Vaslui au amendat firma de catering cu suma de 10 000 lei si pe administratorul bucãtãriei cu 1000 de lei, pentru nerespectarea conditiilor igienico-sanitare, dispunând totodatã si suspendarea activitãtii bucãtãriei, pânã la rezolvarea problemelor semnalate în procesul verbal de sanctionare. Pentru a ne lãmuri asupra acestor aspecte, care fac din spitalul bârlãdean singurul ce are externalizatã activitatea de bucãtãrie si care are cele mai mari datorii dintre spitalele din judet, calitatea serviciilor fiind îndoielnicã, vã adresãm un set de întrebãri, la care am dori, dacã se poate, rãspuns cât mai urgent! Iatã întrebãrile:
- Nu cumva datoria de 1,8 milioane de lei cãtre furnizorul de servicii de catering a fost creatã artificial, cu un anumit scop, perioada de când nu s-a plãtit trebuind sã fie acoperitã de firma furnizoare de catering, fãrã a diminua calitatea serviciilor (a scos carnea din meniu si nu numai)? Cum de s-a întâmplat sã se acumuleze aceste datorii fix în anul în care trebuia scos din nou, conform legii, la licitatie, serviciul de furnizare a hranei în spital??
- Cu aprobarea cui s-a acceptat diminuarea serviciilor? Cine a reprezentat în aceastã situatie interesul pacientilor?
- Domnilor de la CJAS Vaslui, dati bani la spital, prin bugetul negociat cu conducerea spitalului Bârlad, bani care merg cu directie clarã la salarii, servicii medicale, servicii de hranã a bolnavilor. Cine verificã dacã banii sunt folositi conform destinatiei asa cum trebuie, adicã oferirea de servicii de calitate? Ati efectuat vreun audit în acest spital pe aceastã spetã, în urma faptului cã au fost atâtea reclamatii privind calitatea serviciilor?
- Controlul pe linie de DSP efectuat de dumneavoastrã ce v-a sesizat? Nu cumva dumneavoastrã, cei din Ministerul Sãnãtãtii, CJAS Vaslui, plus primarul muncipiului Bârlad stiti de situatia existentã si acoperiti ca pisica situatia, luând de fapt mãsura colateralã de fortã, pentru a forta lucrurile în loc sã solicitati spitalului sã suspende colaborarea cu acest furnizor si sã dati publicitãtii modul de actiune în relatia cu unitatea sanitarã, toate având ca efect pãgubirea intereselor pacientilor, experimente de hranã pe pielea pacientilor?
- Ati fost sesizati vreodatã sau vi s-a cerut opinia privind situatia si modul de colaborare cu acesti furnizori de servicii?
- Faptul cã aceastã situatie treneazã de foarte mult timp, de ani de zile, lucru sesizat de cetãteni, cu aporbarea cui s-a perpetuat o astfel de situatie? Care erau atributiile spitalului si ale Corpului de Control al CJAS Vaslui? Adresãm aceastã întrebare de interes public si noului manager, Corneliu Decusearã, care declarã cã a fost în Corpul de Control al CJAS Vaslui si a auditat spitalul bârlãdean în timp.
Sperãm sã ne rãspundeti la acest set de întrebãri cât mai rapid, nu în 30 de zile, pânã când moare, Doamne fereste, vreun pacient!