Ieri, la Colegiul Economic “Anghel Ruginã” Vaslui a avut loc cea de-a cincea reuniune din cadrul proiectului Comenius Multilateral Walk and Learn – Local Paths, ce se deruleazã în perioada august 2011 – iulie 2013. La eveniment au participat elevi si cadre didactice din tãrile partenere, gazdele organizând pentru oaspeti si câteva momente artistice de dans si muzicã popularã. Scoala coordonatoare a proiectului este Gymnazium Olgy Havlove din Cehia, fiind implicate în proiect unitãti scolare din mai multe tãri printre care Spania, Turcia, Bulgaria, Estonia, Ungaria.
În cadrul proiectului, prin crearea website-ului www.projectcomenius.com, echipele au pus bazele unor “trasee locale si regionale” care au evidentiat locuri de interes. Fiecare scoalã partenerã implicatã a încãrcat pe website câte un traseu la fiecare zece sãptãmâni, contributie care a prezentat un anumit loc interesant, istoric, cultural etc. în cadrul mobilitãtilor, vizitatorii având posibilitatea de a parcurge aceste trasee sau tururi create. Scopul proiectului este de a oferi elevilor, profesorilor si directorilor de scoli oportunitatea de a avea schimburi de experientã cu profesori si colegi din scolile partenere, de a contribui la crearea de atitudini pozitive fatã de învãtare în rândul elevilor si de abordãri de predare comunã în rândul profesorilor, de a favoriza gradul de constientizare interculturalã în scoli, de a îmbunãtãti si crea mobilitatea elevilor si de a facilita învãtarea limbilor strãine. “Tãrile participante la reuniune sunt Bulgaria, Ungaria, Italia si Estonia. Din aceste tãri au sosit zece profesori si 18 elevi. Scopul proiectului este crearea de trasee locale si regionale pentru a evidentia locuri de interes. Activitãtile proiectului s-au axat pe evenimente istorice, muzicã, dansuri, obiecte de artizanat, obiceiuri, faunã si vegetatie localã, personalitãti istorice sau bucãtãrie regionalã. Contributiile încãrcate au rezultat în urma unor vizite de documentare sau studierea unor documente scrise. Unul dintre obiectivele proiectului este acela de a încuraja elevii sã îsi îmbogãteascã competentele lingvistice si digitale.”, a declarat Simona Arhire, coordonatorul proiectului.