FINAL DE PROIECT Asociatia “Inima Reginei” Bârlad, în parteneriat cu Asociatia pentru Dezvoltare Continuã AD PLUS Iasi, a anuntat ieri finalizarea proiectului ”Sprijin pentru educatia copiilor romi defavorizati”, proiect finantat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Proiectul si-a propus, prin intermediul activitãtilor sale, cresterea capacitãtii organizatiei “Asociatia Inima Reginei”, condusã de medicul Adriana Tunaru, de a oferi servicii sociale specializate pentru 50 de copii rromi vulnerabili din comunitatea izolatã de la marginea Bârladului.
Scopul proiectului a fost atins prin derularea a patru tipuri mari de activitãti: Oferirea de servicii socio-educative de tip grãdinitã pentru un numãr de peste 15 copii de etnie rromã si pregãtirea acestora pentru scoalã; Derularea zilnicã a unui program de tip after-school pentru peste 26 de elevi din clasele I-IV, program care a avut ca scop fixarea cunostintelor fiecãrui copil, dar si realizarea unui program de mentorat pentru patru copii din clasele gimnaziale; Derularea de activitãti sãptãmânale artistice si de dezvoltare a abilitãtilor practice pentru 45 de copii, activitãti care au urmãrit încurajarea hobby-urilor si dezvoltarea potentialului creativ al copiilor proveniti din comunitatea rromã si activitãti de psihoterapie pentru 5 copii beneficiari ai proiectului diagnosticati cu probleme neuro-psihice si consilierea familiilor acestora. Copiii participanti la activitãtile proiectului au beneficiat, pe lângã serviciile oferite, de o gustare zilnicã, dar si de transport gratuit, astfel încât acestia sã participe fie la activitãtile proiectului, fie sã fie dusi zilnic la scoalã, încurajându-se astfel frecventarea scolii si reducerea abandonului scolar. Proiectul “Sprijin pentru educatia copiilor rromi defavorizati” s-a derulat pe o perioadã 14 luni, iar valoarea finantãrii depãseste 70,000.00 €, din care 10% reprezintã cofinantare din partea celor douã organizatii partenere. “Proiectul si-a propus cresterea accesului copiilor rromi la serviciile sociale si de bazã, dar si prevenirea abandonului scolar, sprijinirea integrãrii scolare si sociale a copiilor de etnie rromã din Bârlad prin participarea acestora la diverse activitãti: copiii de vârstã prescolarã au participat la un program de tip grãdinitã, elevii din învãtãmântul primar au fost implicati în activitãti de tip after-school, elevii de gimnaziu au participat la un program de mentorat în vederea pregãtirii pentru scoalã. De asemenea, cinci copii diagnosticati cu probleme neuro-psihice au beneficiat de activitãti de psihoterapie”, a precizat Adriana Tunaru, managerul de proiect.