În perioada 15- 19 iulie 2013 a avut loc stagiul de formare “EURODIDAWEB – PEDAGOGICAL USE OF INTERNET AND MULTIMEDIA”, la care au participat profesori din Grecia, Cehia, Turcia, Irlanda, Spania si România, Liceul “Stefan Procopiu” Vaslui fiind reprezentat de Ina Clara Vlad, profesor de Chimie.
Stagiul a fost organizat de Europaclub LIDS Sapienza University – Rome (Universitatea Sapienza din Roma este cea mai mare universitate din Europa si a doua din lume cu peste 100.000 studenti) în cadrul Programului Învãtare pe Tot Parcursul Vietii – componenta Comenius, actiunea “Formare continuã pentru personalul implicat în educatia scolarã, din învãtãmântul preuniversitar”. Stagiul de formare a fost structurat sub forma a douã module: un modul teoretic – “Istoria si evolutia aplicatiilor web” si un modul practic – “Aplicarea competentelor dobândite în realizarea unui site web cu CMS Plone”. Primul modul a vizat istoria si evolutia aplicatiilor web si a avut urmãtoarele obiective: alegerea tehnologiei potrivite – metode vechi si/ sau noi; limbaje vechi si/sau noi; organizarea infrastructurii unui server, selectarea si utilizarea instrumentelor hardware si software potrivite pentru crearea unor pagini web; utilizarea elementelor hipermedia. Cel de-al doilea modul a implicat punerea în practicã a teoriei si a urmãrit: folosirea metodelor, limbajelor si instrumentelor pentru a crea o paginã web; administrarea documentelor; organizarea si administrarea profilelor utilizatorilor, drepturile utilizatorilor, oferirea de feedback utilizatorilor. La stagiul de formare “EURODIDAWEB – PEDAGOGICAL USE OF INTERNET AND MULTIMEDIA” au participat profesori din Grecia, Cehia, Turcia , Irlanda, Spania si România. Printre beneficiile participãrii la acest stagiu de formare pot fi mentionate urmãtoarele: realizarea unui dialog intercultural între profesorii participanti la curs; dezvoltare profesionalã si personalã a fiecãrui participant; utilizarea didacticã a Internetului si instrumentelor multimedia la disciplina Chimie; cunoasterea culturii italiene; dezvoltarea abilitãtilor de comunicare în limba englezã.