spot_img
spot_img
12.9 C
Vaslui
26-mart.-2025

Zece vasluieni la Olimpiada Nationalã de Limba francezã

- Advertisement -

SUCCES… Lotul judetean care va participa la Olimpiada Nationalã de Limba francezã este format din zece elevi pasionati de cultura si civilizatia francofonã. Printre acestia se numãrã si eleva Raluca Ioana Otel de la Liceul „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, cea care anul trecut a reusit sã obtinã la sectiunea Normal – Premiul I si Premiul Special pentru punctajul maxim obtinut la ambele probe (100p). Punctaj maxim a obtinut si la etapa judeteanã de anul acesta. „E foarte greu sã egalez rezultatul meu de anul trecut, dar merg cu inima deschisã si cu speranta la etapa nationalã. Sunt recunoscãtoare pentru ocazia acestor experiente si multumesc celor care m-au îndrumat, familiei pentru sustinere, precum si lui Dumnezeu, care îmi este mereu alãturi. Chiar dacã unii privesc cu scepticism acest lucru, olimpiadele de limbi strãine sunt de o complexitate aparte, întrucât niciodatã nu poate fi vorba despre o programã prestabilitã. Nimeni nu îti spune ce cuvinte, ce notiuni de lexic sã înveti, iar asta rãmâne la studiul elevului, care este nevoit sã aibã un contact constant cu limba”, a declarat Raluca Ioana Otel.

Etapa judeteanã a Olimpiadei de limbã francezã s-a desfãsurat în data de 15 martie la Liceul Tehnologic „Ion Mincu” Vaslui. Olimpiada de limbã francezã se adreseazã atât elevilor din învãtãmântul public, cât si celor din învãtãmântul particular si confesional, care au aptitudini deosebite în domeniul limbii franceze, indiferent de clasã si de regimul de studiu al limbii – normal, intensiv sau bilingv. „Regulamentul specific privind organizarea si desfãsurarea olimpiadei de limbã francezã” prevede cã la etapa nationalã a olimpiadei va participa, din fiecare judet, pentru fiecare regim de studiu al limbii franceze, câte un elev, primul în ierarhia clasei/regimului de studiu al limbii franceze la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevãzut de prezentul regulament. De asemenea, se vor atribui locuri suplimentare conform prevederilor din Metodologia-cadru. Etapa nationalã a Olimpiadei de limba francezã se va desfãsura în perioada 22 – 26 aprilie la Ploiesti, judetul Prahova.

Lista completã a elevilor calificați la Olimpiada nationalã de limba francezã

  • Anna Maria Aciobãnitei, elevã în clasa a VII – a la Scoala Gimnazialã „Constantin Motas” Vaslui, calificatã la clasa a VII – a, categoria Normal, profesor îndrumãtor Aurelia Curelaru. Eleva studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesori îndrumãtori Aurelia Curelaru si Monica Sprîncenatu.
  • Maya Andreea Ciobotariu, elevã în clasa a VIII – a la Colegiul National „Cuza Vodã” Husi, calificatã la clasa a VIII – a, categoria Normal, profesor îndrumãtor Elena Talasman.
  • Karina Elena Buhãescu, elevã în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificatã la clasa a IX – a, categoria Normal, profesor îndrumãtor Cristina Anca Bortun.
  • Maria Angelina Ichim, elevã în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificatã la clasa a IX – a, categoria Intensiv/Bilingv, profesor îndrumãtor Lola Gabriela Tãtar Eleva studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã.
  • Raluca Ioana Otel, elevã în clasa a X-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificatã la clasa a X – a, categoria Normal, profesor îndrumãtor Lola Gabriela Tãtar. Eleva studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã.
  • Roxana Gabriela Neacsu, elevã în clasa a X-a la Liceul Teoretic „Emil Racovitã” Vaslui, calificatã la clasa a X – a, categoria Intensiv/Bilingv, profesor îndrumãtor Monica Sprîncenatu.
  • Andra Maria Nacu, elevã în clasa a XI – a la Colegiul National „Cuza Vodã” Husi, calificatã la clasa a XI – a, categoria Normal.
  • Lavinia Maria Boiciuc, elevã în clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificat la clasa a XI – a, categoria Intensiv/Bilingv, profesor îndrumãtor Alexandru MÎtã. Eleva studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesor îndrumãtor Alexandru MÎtã.
  • Iannis Andrei Crãcanã, elev în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificat la clasa a XII – a, categoria Normal, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã. Elevul studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã.
  • Diana Maria Ursulescu, elevã în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, calificatã la clasa a XII – a, categoria Intensiv/Bilingv, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã. Eleva studiazã limba francezã la Centrul Judetean de Excelentã Vaslui, profesor îndrumãtor Alexandru Mîtã.

Anna Maria Aciobãnitei: „dragostea mea pentru limba francezã a început, ca pentru multi altii, prin artã-filme, muzicã, literaturã

Anna Maria Aciobãnitei participã la Olimpiadã Nationalã de Limba francezã condusã fiind de pasiunea pentru cultura francofonã. Vede aceastã experientã ca pe o oportunitate de a învãta: „dragostea mea pentru limba francezã a început, ca pentru multi altii, prin artã-filme, muzicã, literaturã. Mã fascineazã muzicalitatea ei, subtilitãtile ei, felul în care o propozitie în francezã poate sã capete o profunzime diferitã de orice altã limbã. Dar, cu adevãrat, pasiunea mea s-a consolidat si a crescut datoritã unui profesor deosebit. Am continuat sã studiez franceza datoritã ei, pentru cã am simtit cã limba devine mai vie si mai aproape de suflet atunci când este învãtatã cu pasiune si dedicare. Desi mi s-a pãrut dificil subiectul în ceea ce priveste întelegerea textului, mi-am atins, în primul rând, obiectivul de calificare. Am mai participat la trei etape nationale, toate din cadrul Limbii si Literaturii Romane, si, în urma muncii asidue, am obtinut Premiul I la Concursul National Transcurricular de lecturã si interpretare „Ionel Teodoreanu”. Obiectivul meu principal este sã trãiesc fiecare moment al acestei olimpiade si sã mã bucur de întreaga experientã. Chiar dacã am participat la Limba si Literatura Românã si am avut rezultate pentru mine, fiecare etapã si fiecare conversatie în limba francezã este o victorie personalã. Îmi doresc cã aceastã olimpiadã sã fie mai mult decât o competitie, o oportunitate de a învãta si de a mã bucura de frumusetea limbii si culturii franceze”, a declarat Anna Maria Aciobãnitei.

Maya Andreea Ciobotariu: „îndrumarea doamnei profesoare este precum un colac de salvare în mijlocul unei runde de înot”

Pentru Maya Andreea Ciobotariu, limba francezã nu este o simplã materie, ci o parte din viata sa. Participã pentru prima datã la etapa nationalã, are emotii, însã promite sã dea tot ce are mai bun: „subiectele de la etapa judeteanã nu au fost usoare, nici grele. Au necesitat multã atentie. Subiectul al treilea a fost o provocare pentru mine, însã am reusit sã îl rezolv. Trebuia sã ne imaginãm cã niste corespondenti francezi au venit în vizitã la scoalã si sã scriem unui prieten ce activitãti am fãcut împreunã cu acestia. Pentru mine, limba francezã nu este o simplã materie pe care o învãt la scoalã, ci este o pasiune, o parte din viata mea. Aceastã limbã a început sã mã fascineze la începutul clasei a cincea, când explicatiile si sistemul de predare al doamnei profesoare au nãscut în mine dorinta si motivatia de a învãta cât mai multe, crescând pe zi ce trece. ⁠Este prima oarã când particip la etapa nationalã si am emotii. În fiecare zi încerc sã lucrez cât mai mult, urmând sã prezint si doamnei profesoare ceea ce am abordat. Îndrumarea dumneaei este precum un colac de salvare în mijlocul unei runde de înot. Obiectivul meu este sã muncesc cât mai mult, sã acumulez cât mai multe cunostinte si sã îmi perfectionez pronuntia. Desigur, îmi doresc sã obtin un punctaj bun la cele trei probe, însã consider ca munca si efortul pe care le depun sunt mai pretioase”, a declarat Maya Andreea Ciobotariu.

Roxana Neacsu: „învãtarea unei limbi înseamnã mai mult decât memorarea unor reguli, este despre a întelege si descoperi nuantele sale”

Roxana Neacsu participã pentru a doua oarã la Olimpiada Nationalã de Limba Francezã, are deja experienta de anul trecut, astfel cã acum revine mult mai motivatã: „subiectele de anul acesta de la etapa judeteanã au avut un grad de dificultate mediu, dupã pãrerea mea. Mi s-a pãrut interesant subiectul al III-lea, care, spre surprinderea mea, a constat într-o scrisoare amicalã ce ne-a permis sã ne punem în valoare creativitatea, ceea ce mi-a plãcut foarte mult. Acum cîtiva ani, nu îmi imaginam cã limba francezã va însemna atât de mult pentru mine. Însã, odatã cu intrarea la liceu, am avut prilejul de a descoperi o nouã pasiune. De aceea, îi datorez reusitele mele mai ales doamnei profesoare Sprâncenatu Monica, sub îndrumarea cãreia am putut cunoaste atât complexitatea, cât si frumusetea limbii franceze. Fiind întotdeauna rãbdãtoare si dedicatã, ea m-a ajutat sã înteleg cã învãtarea unei limbi înseamnã mai mult decât memorarea unor reguli, este despre a întelege si descoperi nuantele sale. Pânã în clasa a IX-a, nu participasem la nicio olimpiadã, însã experienta din clasa a IX-a a fost pentru mine un imbold de a continua pe acest drum la fel de motivatã. Totodatã, fiind a doua oarã când mã calific la etapa nationalã, pot spune cã, indiferent de rezultate, experienta acumulatã a fost si va rãmâne pentru mine cel mai valoros cîstig”, a declarat Roxana Neacsu.

Raluca Otel: „mi-as dori ca munca pe care o depunem noi, cei care participãm la astfel de olimpiade, sã fie apreciatã la adevãrata ei valoare”

Raluca Otel are cea mai mai experientã la aceastã olimpiadã, o experientã încununatã cu rezultate foarte bune: „este al patrulea an de calificare. În cei trei ani în care am fost la nationalã, în clasele a VII-a, a VIII-a si a IX-a, am obtinut primul punctaj pe tarã. Cu atât mai mult, anul trecut am reusit sã obtin premiul I absolut (100p la probele scrisã si oralã), un rezultat care mã emotioneazã si acum. Fireste cã îmi doresc sã am rezultate bune în continuare la etapa nationalã. Nu îmi place sã îmi anticipez rezultatele, mi se pare o formã de orgoliu. Indiferent de cât de bun esti, totul depinde de douã zile de examen în care trebuie sã fii cel mai bun. Nu stiu ce va fi anul acesta, dar sper sã dau tot ce-i mai bun din mine. Cu cât ai mai multe rezultate, cu atât cresc emotiile, întrucât vrei sã fii egal cu tine, sã te autodepãsesti, dacã se poate. La olimpiada mea, se depuncteazã drastic fiecare exercitiu; de exemplu, o grilã gresitã te costã 2,5 puncte, iar o justificare gresitã pânã la 5 puncte, ceea ce este enorm când vine vorba de premii. Mi-as dori ca munca pe care o depunem noi, cei care participãm la astfel de olimpiade, sã fie apreciatã la adevãrata ei valoare. Voi continua cu pregãtirea, sperând sã dau tot ce este mai bun din mine la etapa nationalã. Ca obiectiv, având în vedere cã trei ani la rând am obtinut premiul I la nationalã, iar etapa urmãtoare nu s-a organizat în niciun an, mi-as dori sã am ocazia sã particip la internationalã”, a declarat Raluca.

Raluca Otel: „îmi doresc sã dau la Medicinã, dar franceza va rãmâne cu sigurantã o pasiune pe viatã”

Pentru Raluca, franceza înseamnã mai mult decât un concurs sau un premiu: „este pasiune si dedicare. Învãt cu plãcere aceastã limbã, iar emotia trãitã la olimpiadã, un melanj de entuziasm si fiori, reflectã acest lucru. Rezultatele obtinute sunt rodul unei munci asidue, o încununare a eforturilor mele si ale profesorilor care m-au îndrumat, cãrora le sunt recunoscãtoare. Pasiunea mea a început întâmplãtor, când profesoara mea mi-a propus sã particip la olimpiadã. Cum o simpatizam, si limba mi-a devenit plãcutã. Particip din clasa a VII-a la aceastã olimpiadã, deci pot spune cã franceza m-a format. Cei care mã cunosc pot afirma cã trãiesc aceastã olimpiadã, este ceva foarte important si drag mie. Subiectele la nivelul meu nu mi s-au pãrut dificile, însã necesitau în mod clar atentie. Cel mai frumos subiect, pentru mine, este ultimul, cel în care trebuie sã redactãm un tip de compunere, dupã caz. Acolo, toate cunostintele lingvistice se îmbinã, iar creativitatea si buna stãpânire a limbii dau verdictul. Anul acesta, compunerea m-a luat prin surprindere. A trebuit sã redactez un articol pentru revista liceului, în care sã vorbesc despre experienta unui festival gastronomic. Faptul cã am obtinut 100 de puncte nu poate decât sã mã bucure si sã mã motiveze sã obtin un rezultat cât mai bun la etapa nationalã. Aici, dificultatea creste, vorbim de trei probe de egalã importantã: cea scrisã, proba de exprimare oralã si cea audio. Nu este chiar usor, dar mã voi strãdui în continuare. Cred cã experientele trecute îmi dau putin curaj”, a declarat Raluca Otel. Chiar dacã iubeste atât de mult limba francezã, tânãra îsi doreste sã devinã medic: „îmi doresc sã dau la Medicinã, dar franceza va rãmâne cu sigurantã o pasiune pe viatã”, a precizat Raluca.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Felicitări elevilor!! Asta este partea frumoasa! Dar mai este și partea neagra în care copiii din Barlad nu prea mai apar pe listele învingătorilor pe la Olimpiade! De ce oare? N-or fi destul de buni, ori sunt puțin defavorizați la ‘centrul’ Vaslui?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.