In ciuda nemultumirilor multor botosaneni legat de faptul ca sunt obligati sa plateasca periodic sume mari de bani pentru verificarea metrologica apometrelor, conducerea Nova Apaserv mentine aceasta pretentie. Sefii operatorului de apa spun ca fac acest lucru „pentru binele clientilor”.
Asta deoarece, in lipsa unor aparate verificate metrologic care sa imparta corect consumurile pe scara, inechitatile ar fi mult mai mari ca in prezent. Daca acum apar inechitati la distributia pe apartamente a surplusului de consum ce rezulta pe scara dupa raportarea consumurilor din apartamente, cu aparate neverificate metrologic ar exista riscul ca surplusul acesta sa fie mult mai mare, incearca sa explice reprezentantii Nova Apaserv, fara a avea insa prea mare putere de convingere.
„Ba se spune ca sunt aparate de masurat consumul, ba se spune ca sunt repartitoare. Pai daca sunt repartitoare, de ce sa le mai verificam? Daca sunt aparate de masurat consumul, atunci normal este sa platesc atat cat arata, nu si ce apare in plus dupa verificarea apometrului de scara”, declara Ilie V., unul dintre botosanenii care vor trebui in cel mult o luna sa isi verifice apometrele din apartamente.
Oamenii spun ca mai scot din buzunare in jur de un milion de lei vechi pentru verificarea apometrelor, si asta nu ii scuteste de plata unor consumuri peste ce indica aceste aparate.
„Contoarele astea din apartamente au rol de repartitor. Ele trebuie verificate la un numar de ani pentru ca altfel nu avem garantia ca se impart corect consumurile. Pe tema asta vor fi discutii tot timpul, nu avem cum sa oprim aceste nemultumiri. Dar daca acum, cand se impart consumurile folosind aparate verificate metrologic, si tot sunt discutii, reclamatii, sesizari, va dati seama ce ar fi daca nu s-ar verifica aceste repartitoare…”, declara Gabriel Carlan, directorul executiv al Nova Apaserv Botosani.
Amenintati cu trecerea consumurilor la pausal
Reprezentantii operatorului de apa spun ca folosesc aceasta ocazie, cand se verifica apometrele clientilor, si pentru a face citirea de control a consumurilor, acolo unde nu au putut intra in apartamente pentru aceasta verificare. Desi tot mai multi clienti ai operatorului de apa incearca sa scape de cheltuiala in plus pe care o presupune verificarea periodica a apometrelor, avertismentul reprezentantilor societatii Nova Apaserv este clar: cine nu face verificarea la timp este trecut la pausal. Sunt avertizati de la ghiseele unde comunica, lunar, indexul.
Acest subiect va fi insa din nou abordat de sefii asociatiilor de proprietari cu conducerea operatorului de apa. Cel putin asta li s-a promis multor locatari de catre sefii de asociatii, cu care Nova Apaserv vrea sa initieze o noua serie de discutii pentru incheierea contractelor la nivel de asociatii, cum prevede legislatia ANRSC.