PROFESIONIST… Valentin Stefan doreste sã-si continue mandatul de director general al Postei Române. Acesta si-a prezentat, zilele trecute, viziunea referitoare la directia în care ar trebui sã se îndrepte compania, evidentiind importanta mentinerii locatiilor fizice ale Postei pentru a servi milioanele de clienti: „Lumea are impresia cã Posta este o companie de curieri, noi suntem însã o companie de servicii financiare. Cea mai mare parte din bussines-ul nostru vine de acolo. Existã, si nu exagerez, milioane de clienti care sunt obisnuiti sã vinã în locatiile fizice ale Postei Române. Aveam douã variante (de dezvoltare – n.red.): fie sã tinem aceste locatii fizice, fie sã prioritizãm curieratul si renuntam la serviciile traditionale. Dacã renuntam la ele, atunci milioane de clienti nu aveau unde sã meargã si ar fi trebui sã astepte acasã sã ridice pensia sau sã ia cupoanele mov”, a explicat Valentin Stefan, desemnat director provizoriu al Postei Române în 2021. Acesta s-a înscris la concursul organizat pentru postul de director general, având sanse mari sã devinã primul director care îsi continuã mandatul pentru o perioadã de patru ani.
Valentin Stefan considerã cã e nevoie de o schimbare gradualã a activitãtii companiei „Din punct de vedere al procentului de trimiteri livrate, suntem în linie cu industria, trimitem la fel de mult ca si alte companii din industrie. Pe de altã parte, eu, ca director, simt nevoia unei responsabilitãti fatã de angajatii companiei, care au fost dedicati acestei companii de 10-20-30-40 ani. Si vã spun acest lucru pentru cã toate companiile din Europa au mers într-o directie de a închide oficii postale. Putem face si noi acest lucru, mâine dacã închidem jumãtate dintre oficiile postale, bussines-ul Postei va fi afectat si imaginea Postei va fi schimbatã în câteva luni, dar nu asta este deviza. Putem optimiza si noi, dar mii de oameni vor avea de suferit. Asa cã ne dorim mai mult o schimbare gradualã, chiar dacã asta înseamnã cã trebuie sã vin în fata dumneavoastrã si sã explic sã aveti încredere. Posta se schimbã, dar trebuie sã o facem gradual. Este metoda corectã pentru Posta Românã”, a declarat Valentin Stefan într-o conferintã de presã.
Directorul Postei Române: „Miza nu este sã ne transformãm într-o companie care este trendy”
De asemenea, acesta a explicat ce parteneriate are în plan pentru a remedia anumite probleme: „Încercãm sã facem diferite parteneriate. Cîti dintre voi stiti de proiectul pilot de acum un an si jumãtate cu Auchan? Am încercat sã vedem dacã merge, dacã putem transforma oficiile noastre în magazine de proximitate, dupã modelul Postei din Marea Britanie. Am testat un an de zile, nu a fost ce trebuie, am renuntat, încercãm altceva. Avem o mare problemã: jumãtate din populatie nu are acces la servicii bancare. Nu vrem sã închidem oficiile postale, sã schimbãm imaginea peste noapte, fãrã sã dãm o sansã sã rezolvãm aceste probleme fundamentale ale tãrii. Gândim un proiect, încercãm parteneriate cu diferite companii de servicii financiare astfel încât sã transformãm oficiile postale din oficii de postã în oficii care oferã servicii bancare. Poate aceasta este solutia. Miza nu este sã ne transformãm într-o companie care este trendy, care este fashionable, ci miza este sã rezolvãm aceste probleme fundamentale ale tãrii”, a explicat Valentin Stefan.