Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt, de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”, care studiază de ani de zile principiul de funcţionare al aparatelor radar ale Poliţiei Române şi susţine că acestea nu prezintă o „precizie de măsurare acceptabilă”, ceea ce din punctul său de vedere înseamnă că sunt în afara legii, a reuşit să obţină în instanţă, definitiv şi irevocabil, anularea procesului verbal prin care fiul său a fost amendat şi lăsat fără permis de conducere pentru că ar fi circulat cu peste 100 de km/h în localitate. După cum vom arăta în cele ce urmează, procesul verbal a fost anulat tocmai pe principiul că aparatul radar poate da erori. Un adevăr important de precizat este că această victorie a venit în condiţiile în care a fost vorba de o viteză aflată la limita suspendării permisului de conducere.
Prins de radar cu 103 km/h în localitate
Pe 20 august 2013, fiul profesorului universitar se deplasa la volanul unui autoturism pe raza municipiului Vatra Dornei. Pe strada Argestru, la intrarea în municipiul staţiune dinspre Iacobeni, şoferul a fost înregistrat de aparatul radar de pe o autospecială Dacia Logan cu viteza de 103 km/h în localitate, în zona limitată de 50 de km/h. Fiind vorba de o depăşire a limitei de viteză cu peste 50 de km/h, conform Codului Rutier, conducătorul auto a încasat o amendă de 800 de lei, plus măsura complementară a reţinerii permisului de conducere pe o perioadă de 90 de zile. Un amănunt este că acea porţiune de drum este prevăzută cu patru benzi de mers şi puţin urbanizată, astfel că limita de 50 de km/h a fost contestată vehement de localnici ani de zile, până acum câteva luni, când Poliţia Rutieră a aprobat ridicarea limitei de viteză pe acea porţiune la 70 de km/h.