S-a mai scris o paginã de istorie în transportul public urban al Vasluiului, dupã ce primele si singurele troleibuze care au circulat vreodatã prin oras au ajuns la fier vechi. Actiunea s-a petrecut în noiembrie 2011, când conducerea unitãtii a decis sã se debaraseze de uriasele troleibuze cu burduf, care ocupau un spatiu destul de mare în curtea unitãtii. De abia în martie a.c., sefii de la Transurb au adus problema casãrii masinilor în atentia consilierilor locali, fapt care a atras nemultumiri din partea unor alesi locali. „Am vrut sã le vãd, însã mi s-a spus cã nu mai sunt, cã s-au casat. Nu mi s-a pãrut normal sã discutãm în Consiliul Local despre o problemã pe care Transurb a rezolvat-o din noiembrie si abia în martie 2012 ne informeazã si pe noi”, a spus Mãrioara Idriceanu, consilier PDL. Ileana Daniel, managerul Transurb, spune cã, dupã ce a negociat la sânge cu cumpãrãtorii de fier vechi, a obtinut de pe vechile troleibuze în jur de 300 milioane lei vechi, bani care se vor constitui venit la primãrie.
Ileana Daniel recunoaste cã a gresit cã nu a informat Consiliul Local la timp despre operatiunea de casare a celor trei troleibuze scoase din uz de multi ani, însã a încercat sã îndrepte greseala în fata consilierilor locali. „Acele trei troleibuze aveau norma de casare îndeplinitã, plus patru ani mai mult peste acea normã. Erau masini articulate, pentru care nu mai existau nici cãlãtori la acele tipuri de troleibuze. În plus, aveau consumuri de energie electricã foarte mari, la costuri foarte mari, care ne duceau în pierdere. Având în vedere cã a fost demaratã o investitie în curtea noastrã si cã aici mai functioneazã un distribuitor de materiale de constructii, care are nevoie de spatiu pentru masinile sale, am decis sã casãm vechile troleibuze. Am fãcut valorificarea corectã, la un pret bun, am pãstrat si unele piese pe care le-am putea refolosi”, a spus managerul Daniel. Casarea vechilor troleibuze a fost aprobatã în Consiliul de Administratie si AGA, însã era nevoie si de o aprobare din partea consilierilor locali. „Nu am stiut cã trebuie sã aduc la cunostinta consilierilor aceastã casare, însã acum am îndreptat problema”, a spus Ileana Daniel. „Am vrut sã vãd aceste troleibuze, supuse dezbaterii, însã mi s-a spus cã nu mai sunt, cã s-au casat. Nu mi s-a pãrut normal sã discutãm în Consiliul Local despre o problemã pe care Transurb a rezolvat-o din noiembrie si abia în martie 2012 ne informeazã si pe noi”, a spus Mãrioara Idriceanu, consilier PDL.
Povestea unor troleibuze „de poveste”
Reteaua de troleibuze a municipiului Vaslui a fost pusã în functiune la 1 mai 1994, cu ocazia Sfintelor Sãrbãtori de Paste, fiind un obiectiv cu care Cristea se lãuda la fiecare campanie de alegeri. Circulatia acestora a fost sistatã pe termen nelimitat începând cu 7 iulie 2009. Din cele cinci troleibuze care au fost achizitionate la momentul inaugurãrii, douã au fost casate, iar celelalte trei se aflã în stare de conservare. Conducerea Primãriei intentioneazã sã cumpere mai multe troleibuze pentru a asigura transportul public în comun în municipiul Vaslui. „Noi vrem sã cumpãrãm cinci sau sase troleibuze noi, însã, deocamdatã, studiem ofertele de pe piatã. În momentul în care vom gãsi cea mai avantajoasã ofertã, vom veni cu un proiect de hotãrâre în cadrul Consiliului Local”, spune unul dintre viceprimari. La Vaslui, prin intermediul PIDU, se prelungeste si se modernizeazã vechea linie de troleibuz, care leagã zona Garã-Autogarã de Directia pentru Protectia Copilului, de la Moara Grecilor.