POSTUL SFINTEI MARII…La îndemnul Preasfintitului Pãrinte Ignatie, Episcopul Husilor, ca si în ceilalti ani, pe toatã perioada Postului Adormirii Maicii Domnului (1 august – 14 august), în bisericile si mãnãstirile de pe cuprinsul Episcopiei Husilor, în fiecare searã, va fi sãvârsitã slujba Paraclisului Maicii Domnului, urmatã de o scurtã catehezã, la ora conformã cu profilul pastoral al fiecãrei parohii. „Maica Domnului nu ne lasã, ci ne poartã în spate, numai noi sã vrem aceasta si sã nu dãm din picioare, ca si copiii neastâmpãrati (…)”, a spus PS Ignatie.
În dupã-amiaza zilei de duminicã, 1 august, Preasfintitul Pãrinte Episcop Ignatie a oficiat slujba Paraclisului Maicii Domnului la Catedrala Episcopalã din Husi. În cuvântul adresat celor prezenti, Ierarhul Husilor a explicat o expresie regãsitã în slujbele Bisericii, prin care o numim pe Maica Domnului:«Petrecând în felul acesta Postul Adormirii Maicii Domnului, am nãdejde, asa cum ne spune Pãrintele Paisie Aghioritul cã prin urmare, „tineti-vã cât puteti de strâns de vesmântul Marii noastre Stãpâne, ca sã vã ajute. Fie ca Maica Domnului, care este Maica cea mult iubitoare a întregii lumi, sã vã ocroteascã pe voi, pe toti si toatã lumea”» a îndemnat Pãrintele Episcop Ignatie al Husilor.
„Preasfânta Fecioarã Maria ne-a fãcut cel mai minunat dar, pe Iisus Hristos, ce-a de-a Doua Persoanã a Sfintei Treimi, Care s-a nãscut ca Om, din pântecele sãu curat. Acatistul Bunei Vestiri – rugãciunea normativã, paradigmaticã pentru toate celelalte modalitãti de cinstire liturgicã a Maicii Domnului – o numeste <>. De ce o numeste astfel imnograful? Oricât de mult ne-am ruga si am participa la slujbele Bisericii, dacã noi nu cãutãm sã ne împãrtãsim cu Trupul si Sângele lui Hristos, vom rãmâne niste crestini nominali sau asemãnãtori cu neoprotestantii. Acestia pun accent pe cuvânt si pe cântare, excluzând, din toatã cinstirea pe care o au fatã de Hristos, Împãrtãsania cu Trupul si Sângele Lui. Este cuvântul pe care ei îl ignorã si despre care Domnul ne-a dat legãmânt: «Aceasta sã o faceti întru pomenirea Mea. Ori de câte ori veti face aceasta – spune Sfântul Vasile cel Mare – moartea Mea veti mãrturisi, Învierea Mea veti propovãdui». Hristos este, pentru fiecare dintre noi, El Însusi, o poruncã. Asa cum Dumnezeu pe Muntele Sinai i-a pus în mânã lui Moise tablele legii, scrise pe piatrã, Hristos, în Noul Testament ne dãruieste porunca iubirii, în care sunt concentrate toate celelalte porunci. El însusi este Iubirea.”, a spus Înaltul Prelat al Husilor.
Toate textele liturgice au fundament scripturistic
Pãrintele Episcop Ignatie a arãtat cã slujbele Bisericii redau fidel învãtãtura ortodoxã despre Maica Domnului:
<<Sã nu îi credeti pe cei care spun cã noi acordãm o cinstire exageratã Maicii Domnului. Toate imaginile, comparatiile sau metaforele pe care le auzim în slujbe au fundament scripturistic. Este important sã avem capacitatea de a face corelatia necesarã. Acest lucru presupune sã avem o lecturã biblicã consistentã, sã ne hrãnim noi însine din Sfânta Scripturã. Atunci le vom întelege. Au în ele un firesc deosebit.
Traditia Ortodoxã este cea care dãruieste Maicii Domnului cinstirea cea mai adevãratã. Nu se pune problema de a fi exclusivisti sau de a scoate în evidentã cã suntem unici. Este un adevãr. În Ortodoxie, în cinstirea Maicii Domnului nu existã nicio supralicitare a importantei ei în istoria mântuirii, dar nici o minimalizare – asa cum se întâmplã, din pãcate, în cultele neoprotestante. În Traditia Ortodoxã, locul Maicii Domnului este precis: ea este cea care Îl naste pe Fiul lui Dumnezeu ca Om, în chip feciorelnic, curat, desãvârsit, prin umbrirea Duhului Sfânt, si ni-L aduce nouã, oamenilor. În cinstirea Maicii Domnului, nu existã nicio supralicitare a importantei ei în istoria mântuirii, dar nici o minimalizare”, a mai spus PS Ignatie.