INCREDIBIL Desi am sesizat de nenumãrate ori cum “postasii” de la firma de curierat rapid Total Post Service îsi bat joc de clientii E.ON, aruncând facturile pe câmp, în closete, prin santuri, lãsându-le pe la cârciumi si magazine sãtesti, E.ON se face cã plouã si nu ia nicio mãsurã. Ieri, în comuna Suletea, “postasul” de la Total Post a lãsat un sac de facturi pentru plata energiei electrice…la Primãrie. Impertinenta distribuitorului s-a lovit de furia primarului Ciprian Tamas, care l-a trimis la plimbare prin sat sã distribuie facturile. Facturile au ajuns la crâsmã! Din nefericire, bãtaia de joc a E.ON, care tolereazã asemenea distributie, îi face pe multi primari sã cearã mutarea la un alt furnizor de energie electricã.
Din luna august, distribuirea facturilor E.ON prin serviciul postal oferit de firma Total Post se face în conditii greu de descris. Documentele de platã nu numai cã nu ajung la timp, dar sunt si lãsate pe unde nici cu gândul nu gândesti. Sute de persoane i-au cu asalt zilnic punctul de lucru al E.ON din Bârlad dupã ce nu au mai primit facturile. Teoretic, facturile ajung în jurul datei de 5 – 6 ale lunii, însã nici mãcar la o lunã de zile distantã scrisorile trimise de cãtre furnizorul de energie electricã nu au mai ajuns la destinatie. Zeci de bârlãdeni si cetãteni din satele din jurul orasului ne-au contactat la redactie pentru a sesiza acest aspect, iar alte câteva sute de vasluieni au ales sã se adreseze direct angajatilor E.ON. Cu toate acestea, facturile tot nu au apãrut. Mai mult, oamenii ne-au spus cã zeci de facturi au fost gãsite aruncate prin scãri de bloc sau la tomberoane, iar în sate prin crâsme, magazine, pe câmp sau în sant. Ieri a fost rândul comunei Suletea sã se confrunte direct cu “postasii” de la Total Post, care s-au prezentat la Primãrie si au lãsat acolo un sac cu facturi. Observând acest lucru, primarul comunei, Ciprian Tamas, i-a luat la rost. “Le-am spus sã nu le lase la Primãrie, cã nu suntem noi distribuitori ai E.ON, ci ei. Sunt plãtiti sã ducã facturile la oameni nu sã le ducem noi. Au fost foarte impertinenti si au spus cã la alte primãrii li se dã de cãtre primar masinã si un angajat care îi duce peste tot – cã ei nu cunosc oamenii din sate. Le-am spus cã noi nu avem nici masinã si nici angajati care sã le facã munca lor. Au plecat si au lãsat apoi facturile la magazine. Am sã fac plângere la E.ON, desi am mai fãcut o datã si mi s-a promis cã nu se va mai repeta situatia”, a spus primarul Tamas.
Total P(r)ost nu face treabã, iar E.ON se complace în aceastã situatie
Întreaga problemã a început imediat ce furnizorul de energie electricã E.ON a decis sã încheie un contract de furnizare de servicii postale cu o altã companie, renuntând la colaborarea cu Posta Românã. „Distribuirea facturilor de gaze naturale si electricitate emise de cãtre companie se va realiza prin intermediul serviciilor postale oferite de Total Post, cea mai importantã companie privatã de pe piața corespondenței adresate. Odatã cu intrarea în vigoare a noului parteneriat cu Total Post, facturile E.ON Energie România nu vor mai fi expediate prin intermediul Postei Române”, anuntau cu surle si trâmbite distribuitorii de gaz la mijlocul lunii august. Însã Total P(r)ost si-a „dat examenul” încã din prima lunã în care trebuia sã distribuie facturile. Iar nota luatã la acest „examen” este 2, cu indulgentã. Mai mult, acesti „postasi” sunt de negãsit. Pentru a informa cât mai corect asupra problemei facturilor din Bârlad, Vaslui si comunele judetului care nu ajung la destinatie, am încercat sã-i contactãm si pe reprezentantii Total Post, responsabilii situatiei create, „postasii” care nu au livrat facturile. Din pãcate, la numãrul de telefon al acestei firme de curierat nu a rãspuns nimeni.